Logitech introducerar knäskrivbord med multi-touch

Permalänk
Melding Plague

Logitech introducerar knäskrivbord med multi-touch

Logitech presenterar ett knäskrivbord för bärbara datorer med integrerad pekplatta som ska göra det bekvämare att surfa från soffan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fiffigt! Undrar om man kan vända på den för att kunna använda vanlig mus..

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Tycker att pekplattor är för jobbiga att använda och skulle aldrig få för mig att köpa den

Permalänk
Medlem

IKEA har ju en bra platta med kudde undertill just som knäskrivbord.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10086654

Tycker IKEAS variant ser bekvämare ut (har en själv). Jag hade en kollega på jobbet som sa att "en riktig man vet hur man använder Windows utan mus". Han var duktig på att styra allt från tangentbordet. Har man en liten netbook så får man plats med en mus också på brädan.

Permalänk
Medlem

Det var inte så förbaskat dyrt....när jag såg multitouch så tänkte jag direkt uppåt 1000 - 1500 :-

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

USB, batteritid?

En pekplatta som drar mer än 500 mA alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macher:

USB, batteritid?

En pekplatta som drar mer än 500 mA alltså.

Snarare trådlös med USB-mottagare.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Plattan kopplas in via USB

Skrivet av Hardware guy:

Snarare trådlös med USB-mottagare.

Stod inget om det i artikeln men det låter som en rimlig förklaring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macher:

Stod inget om det i artikeln men det låter som en rimlig förklaring.

Min gissning var korrekt.
http://www.logitech.com/sv-se/notebook-products/cooling-pads/...

Öogitech skriver i översikten
"En sval fläkt
Värmen som datorn alstrar leds bort från din kropp och håller dig behagligt sval."
Lite kryptiskt men under funktioner
"Värmeavledande design
Med skydd från den värmen datorn alstrar håller du dig behagligt sval i timme efter timme."

Alltså ingen fläkt. Lite för mycket klipp och klistra från annan knäplatta.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

IKEA har ju en bra platta med kudde undertill just som knäskrivbord.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10086654

Tycker IKEAS variant ser bekvämare ut (har en själv). Jag hade en kollega på jobbet som sa att "en riktig man vet hur man använder Windows utan mus". Han var duktig på att styra allt från tangentbordet. Har man en liten netbook så får man plats med en mus också på brädan.

Den där såg vettigare ut, kommer ihåg att jag hade en skärbräda när jag satt i soffan eller sängen med min bärbara förut ^^

Ska inhandlas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi har sett människor som använt allt från kuddar till husdjur för att skydda sina knän från den värme som en laptop avger. Med en pekplatta med multitouchfunktion har man en ökad möjlighet att på ett enklare sätt komma åt sitt innehåll utan att behöva addera extra tillbehör

Att jag inte har tänkt på det tidigare! Nästa gång det blir för varmt med datorn i knät, eller att jag för den delen känner att min "produktion" blir påverkad av värmen, ska jag mosa ner katten i knät och ställa datorn på henne! Eller vänta nu...

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Att jag inte har tänkt på det tidigare! Nästa gång det blir för varmt med datorn i knät, eller att jag för den delen känner att min "produktion" blir påverkad av värmen, ska jag mosa ner katten i knät och ställa datorn på henne! Eller vänta nu...

Vad bra att det inte bara var jag som reagerade på det

Vad för sjuk jävel stoppar sitt stackars oskyldiga djur under datorn, när den är för varm för att ha på sina egna ben?!?

Antagligen samma människor som myntat smeknamnet "kattstrypare" till buntband. Usch, jag får rysningar bara jag tänker tanken...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Att jag inte har tänkt på det tidigare! Nästa gång det blir för varmt med datorn i knät, eller att jag för den delen känner att min "produktion" blir påverkad av värmen, ska jag mosa ner katten i knät och ställa datorn på henne! Eller vänta nu...

Skrivet av Deathdancer:

Vad bra att det inte bara var jag som reagerade på det

Vad för sjuk jävel stoppar sitt stackars oskyldiga djur under datorn, när den är för varm för att ha på sina egna ben?!?

Antagligen samma människor som myntat smeknamnet "kattstrypare" till buntband. Usch, jag får rysningar bara jag tänker tanken...

Bara jag som tycker det blir varmt med bara katten i knät ?
En laptop på det. Inte den bästa idén.
Man kan ju hoppas på att Logitech försökte vara lite roliga med den jämförelsen iaf.

Personligen så kör jag bara stationärt så detta var inget för mig, men säkert en bra produkt om man har ett användningsområde för den.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Rekordmedlem

Katten värmer oerhört, hon har dessutom en förmåga att dyka upp o värma en när man minst anar det ...
pekplattaan ser ju stor o trevlig ut , det kanske är nått som funkar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Katten värmer oerhört, hon har dessutom en förmåga att dyka upp o värma en när man minst anar det ...
pekplattaan ser ju stor o trevlig ut , det kanske är nått som funkar.

Alternativt hoppa upp och stampa en i magen när man ligger och sover :/

Ser vettigt ut att få pekplattan på sidan av datorn, känns alltid så inklämt när man ska pilla på plattan som är i höjd med naveln... Inte så ergonomiskt.

Permalänk
Medlem

gah bara jag som tycker det är ett bra alternativ? =P
Blir nog ett givetköp.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Fiffigt! Undrar om man kan vända på den för att kunna använda vanlig mus..

Haha, det första jag tänkte när jag såg den

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3