Mionix lanserar Zibal 60 med Cherry MX Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Funderar på ett majestouch med bruna eller svarta, alternativt steelseries 6gv2. Har dock svårt att bestämma mig.

Jag har ett SteelSeries 6Gv2 och enda jag är missnöjd med är att dom tagit bort "windows"-funktionen på vänstra windowsknappen (SteelS. loggan). Sen är det lite alternativ placering av *-knappen men det är inget jag stör mig på. Prisvärt tangentbord och jag skulle lätt kunna köpa ett igen om mitt försvann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Jag har en fråga.. Varför har ni drömpriser på alla era produkter?

Du vet inte vad ett mekaniskt tangentbord är va.

Skrivet av zablot:

Jag har ett SteelSeries 6Gv2 och enda jag är missnöjd med är att dom tagit bort "windows"-funktionen på vänstra windowsknappen (SteelS. loggan). Sen är det lite alternativ placering av *-knappen men det är inget jag stör mig på. Prisvärt tangentbord och jag skulle lätt kunna köpa ett igen om mitt försvann.

Beställde ett majestouch med bruna istället :), riktig layout.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Du vet inte vad ett mekaniskt tangentbord är va.

Beställde ett majestouch med bruna istället :), riktig layout.

Alltså, jag kan inte tänka mig att de där plast switcharna skulle vara så dyra att det blir rimligt med 1500:- för ett tangentbord.

Jag skulle lätt kunna tänka mig köpa switcharna enbart och bygga mitt eget mekaniska från standard delar.
Det är definitivt inte svårt. Tar bara lite tid. Då slipper man även krimskrams som ljudkort, USB portar och makroknappar som man ändå inte vill ha.
Det svåra kan vara att pilla dit lysdioderna, men inget som en liten borr och en gnutta lim inte kan fixa.

Nu tänker jag inte bygga ett eftersom jag har ett keyboard som funkar fint: Logitech Illuminated Keyboard. Fin vit färg på lysdioderna som inte irriterar och skön känsla, även om det inte kan jämföras med ett "mekaniskt" enligt OP's definition. Men någon annan entusiast kanske känner sig sugen?

Vore roligt att se ett sånt bygge för en spottstyver.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

Alltså, jag kan inte tänka mig att de där plast switcharna skulle vara så dyra att det blir rimligt med 1500:- för ett tangentbord.

Jag skulle lätt kunna tänka mig köpa switcharna enbart och bygga mitt eget mekaniska från standard delar.
Det är definitivt inte svårt. Tar bara lite tid. Då slipper man även krimskrams som ljudkort, USB portar och makroknappar som man ändå inte vill ha.
Det svåra kan vara att pilla dit lysdioderna, men inget som en liten borr och en gnutta lim inte kan fixa.

Nu tänker jag inte bygga ett eftersom jag har ett keyboard som funkar fint: Logitech Illuminated Keyboard. Fin vit färg på lysdioderna som inte irriterar och skön känsla, även om det inte kan jämföras med ett "mekaniskt" enligt OP's definition. Men någon annan entusiast kanske känner sig sugen?

Vore roligt att se ett sånt bygge för en spottstyver.

Är inte heller ett fan av allt krimskrams som mediaknappar och ljudportar. Men gedigna och bra tangentbord kostar en slant. Finns dock tangentbord utan sådant som steelseries 6gv2 (650kr~) eller filco majestouch (130 pund med frakt).

Själv så beställde jag ett majestouch med bruna switchar. Återstår väl att se om det betalar sig i längden, brukar köpa nytt billigt tgb varje år kanske. Senast har det blivit logitech ultra flat x.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haglund:

Lycosa? Det tangentbordet borde kosta 99 kr på Clas Ohlson, sämre kvalitet och känsla på knappar får man leta efter.

On topic: Ni som letar efter ett "cleant" mekaniskt tangentbord surfar bara in på www.thekeyboardco.com och beställer ett Filco Majestouch med svensk layout som jag gjorde. Var inte rädd att handla från ett annat land, frakten tog 3 dagar. Bara att dra kortet och vara nöjd.

De tagentborden ser ju vettiga ut. Fast det finns ju tre versioner att välja på: Tactile, Click och Linear Action. Vilken är som ett vanligt mekaniskt tagentbord egentligen?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av michael123:

De tagentborden ser ju vettiga ut. Fast det finns ju tre versioner att välja på: Tactile, Click och Linear Action. Vilken är som ett vanligt mekaniskt tagentbord egentligen?

Skillnaden är de olika switcharna, brun, blå och svart. Står rätt mycket vad det är för skillnad om du googlar, även lite om det i tråden här.

Jag köpte en med bruna.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Ser intressant ut, men även jag skulle sakna windowstangenten för mycket för att bända upp plånboken

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Beställde ett majestouch med bruna istället :), riktig layout.

När får du leverans? Hade tänkt mig samma som dig men de är slut

Visa signatur

OS: FreeBSD, Ubuntu, Raspbian, iOS, OSX
HW: PC, Mac & iPrylar

Permalänk
Medlem
Skrivet av pr0xy:

När får du leverans? Hade tänkt mig samma som dig men de är slut

Beställde igår, och det står att de får in nya om ca en månad så man får ju vänta ett tag :/.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Är väldigt nöjd med mitt Filco Majestouch med bruna switchar. Tror det här skulle blivit mer populärt utan USB/ljud och därmed lite lägre pris. Som det känns nu är de enda fördelarna (och här varierar det ju givetvis från person till person - själv är jag inte intresserad av dem) bakgrunsbelysning och media-macro.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Du vet inte vad ett mekaniskt tangentbord är va.

Jag vet exakt vad det är och jag äger ett själv. Bara för att det är mekaniskt behöver det inte betyda att man måste sätta skyhöga priser på dom.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

Lånar tråden lite..

Kan man köpa nya tangenter i Sverige då de slits - WASD t ex?

Visa signatur

AMD 7600X@? | RTX 3080 |

Permalänk
Avstängd

Som ny ägare till ett steelseries 6v2 så kommer jag alrdrig mer vilja ha rubberdome!

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Beställde igår, och det står att de får in nya om ca en månad så man får ju vänta ett tag :/.

Har du fått leverans och är du nöjd?

Visa signatur

OS: FreeBSD, Ubuntu, Raspbian, iOS, OSX
HW: PC, Mac & iPrylar

Permalänk
Medlem

Är det någon som ens har tangentbordet och kan skriva hur det är?

Permalänk
Medlem

Är de nån som har köpt det här tangentbordet och kan skriva hur det känns? Funderar på att införskaffa de, men dock är det jävligt dyrt. Vill ha bakgrundsbelysning och svarta switchar, så det finns inte så många att välja på tyvärr..

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!