Svensk Handel gör app mot bluffbolag

Permalänk
Melding Plague

Svensk Handel gör app mot bluffbolag

Föreningen Svensk Handel trappar upp kampen mot falska fakturor och oseriösa aktörer med en ny mobilapplikation för Apple Ios 4.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

baaaah
varför inte göra det på andra hållet? -_-'

Permalänk
Medlem

andra hållet?

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Kul med användbara apps!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av PierreB:

andra hållet?

Ta bild på en butik och maila automatiskt en bluff-faktura med utbetalning till ditt Cayman-konto tror jag han syftar på?

Skoj att det kommer lite fler samhällsnyttiga appar, såg en annan app från smittskyddsinstitutet som uppmanar till mer och bättre användande av tex kondomer.

Frågan är bara vilka som skaffar dessa appar.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

andra hållet?

Kanske att släppa till android först, sen ajfån.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Är inte android-telefonerna de mest populära telefonerna i Sverige?

Själv kör jag endast iPhone, dock lär jag inte ha användning av denna app, dels för att jag inte är en särskilt bra måltavla, dels för att jag flytt landet och bor i skitland- jag menar Irland.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Majora:

Är inte android-telefonerna de mest populära telefonerna i Sverige?

Själv kör jag endast iPhone, dock lär jag inte ha användning av denna app, dels för att jag inte är en särskilt bra måltavla, dels för att jag flytt landet och bor i skitland- jag menar Irland.

På SweClockers är fördelningen mellan Iphone och Android ungefär 70-30, till Iphonens fördel.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Trevligt program men jag tror jag klarar mig ändå.
Duger med en mobiltelefon som man kan ringa och svara med

Permalänk
Medlem

Men är inte android större än ios? Med tanke på att det finns så sjuukt många mobiler med android

Permalänk
Medlem

Men Android som är en betydligt större plattform får ingen app? Smart drag.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

På SweClockers är fördelningen mellan Iphone och Android ungefär 70-30, till Iphonens fördel.

Skrämmande i så fall.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Skrämmande i så fall.

Haha eller hur, men Sweclockers är ju långt ifrån allmänheten då jag känner många som är teknikintresserade och har diverse mobiler som inte hänger på något forum alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Skrämmande i så fall.

Kanske inte skrämmande, inte än i alla fall, men väldigt tråkigt åtminstone. Och grabbarna sitter ju med iMacs också. ^^

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Haha eller hur, men Sweclockers är ju långt ifrån allmänheten då jag känner många som är teknikintresserade och har diverse mobiler som inte hänger på något forum alls.

Jo, fast många s.k. "teknikintresserade" kan ungefär starta datorn och sedan är kunskapen slut.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Men är inte android större än ios? Med tanke på att det finns så sjuukt många mobiler med android

Ja, det finns många mobiler med android, men är det folk som köper dem då?

Jag kan tänka mig att det är lättare att göra appar till iOS då det är färre enheter man ska anpassa sig till.
Det finns idag ipad,iphone 3gs,4,ipod (ngn jag har glömt? ) medans det finns säkert 10+ olika androids.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

På SweClockers är fördelningen mellan Iphone och Android ungefär 70-30, till Iphonens fördel.

Kan det vara sant?
De flesta här verkar ju vara militanta apple-motståndare.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Json_81:

Kan det vara sant?
De flesta här verkar ju vara militanta apple-motståndare.

Tomma tunnor skramlar mest. Iphone har funnits på marknaden betydligt längre än Android, det är väl egentligen först det senaste året som Googles operativsystem fått upp farten.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Jo, fast många s.k. "teknikintresserade" kan ungefär starta datorn och sedan är kunskapen slut.

Det är ju därför Apple finns då det är så simpelt det bara kan bli men dom jag känner kan göra mycket mer än trycka på en knapp då dom flesta har eller jobbar med datorer och nätverk så lite mer kunskap behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Tomma tunnor skramlar mest. Iphone har funnits på marknaden betydligt längre än Android, det är väl egentligen först det senaste året som Googles operativsystem fått upp farten.

Vad kommer statistiken ifrån? Hur många som surfat in på sidan med respektive OS?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av kabex:

Vad kommer statistiken ifrån? Hur många som surfat in på sidan med respektive OS?

Jepp.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

På SweClockers är fördelningen mellan Iphone och Android ungefär 70-30, till Iphonens fördel.

Har nog att göra med att det finns så många android lurar som inte är surfkapabla imo. Kul å sitta på swec med en SE x10 mini.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Kan det vara sant?
De flesta här verkar ju vara militanta apple-motståndare.

tycker inte direkt om apple-kulturen men när jag skaffade min mobil fanns inte android och då var iphone utan tvekan det bästa på marknaden.

Om jag skulle köpa en ny mobil idag skulle det bli en android.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+