Wii U är nästa generation från Nintendo

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag hatar Nintendo mer och mer för varje år som går. Tycker hela Wii konceptet är helt värdelöst, hatar hela designen på konsollen och typsnittet som är fulare än fulast. Wii U verkar vara så sjukt töntigt att jag baxnar, en jättestor handkontroll och en flera år daterad konsoll, igen! Herregud, undrar vad det är för svampar killarna/tjejerna på Nintendo käkar. Om de går samma väg som Sega så hade världen varit en bättre plats! Varför, varför kunde de inte ryckt upp sig och släppt ett grafikmonster proppad med ny teknik istället för denna.....Det hade varit såå häftigt men nu får vi dras med gammal skåpmat igen! Tack, eller inte.

Grafik och upplösning, är det det enda folk på SweC tycker är viktigt ? du har väl en dator ? Nintendo är ett "kul" företag och jag tror inte att dem kommer gå över till den överseriösa sidan i framtiden heller.

Permalänk
Medlem

Nintendo har aldrig behövt ha de senaste och värsta grejerna prestandamässigt eftersom de haft så roliga spel ändå. De kör på familje-stilen istället för hardcore gamers, vilket har gjort att de alltid haft en del av marknaden för sig själva.

Jag tycker det är kul att de testar olika saker, så inte alla konsoller bara slåss om att vara snabbast, för det gör inte automatiskt att spelen blir bättre.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Det är väl en cool grej men knappast revolutionerande eller så innovativt som många vill få det till.

Det tog Nintendo c:a 5 år att komma ikapp Sony och Xbox360, och då gör dom det med en gimmick. Sony har redan, i ett demo, streamat data mellan Ps3 och PSP på samma sätt som Nintendo gör med Wii och Wii u kontrollen.

Under E3 mässan så var dessutom snudd på burop mot Nintendo innan EA presenterades som ny samarbetspartner. Då helt plötsligt var Nintendo klara vinnare av E3, så EA vann E3 åt Nintendo, inte Wii U.

Men det håller jag inte med om.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Kanske inte så revolutionerande grafik-teknik-etc, men förmodligen kommer det vara skitroligt och sälja som smör tack vare det.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Prestanda likt dagens highend mobiler .. hm.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med att arkham city och nya metro kommer till den.

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett alla konferanserna säger jag bara:

Rip Hardcore games 1988-2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Global foundries (och IBM) har 32nm på sin roadmap. Liksom Samsung, NEC osv. Det produceras och på dem också, t.ex. AMDs Bulldozer CPUer på 32nm SOI.

Men problemet är att RV770 är designat för 55nm bulk process hos TSMC. Så hela designen måste konverteras till en annan process, i detta fall SOI. Det är tekniskt möjligt men väldigt omständligt, lättast är att anpassa den till en mindre node hos befintlig tillverkningsprocess. Specifikationerna ger också konstiga möjligheter i antal shaders.
960 Shaders @ 728Mhz ger 1398 Gflops
900 shaders @ 775Mhz ger 1395 Gflops.
Orginal RV770 @ 750Mhz ger 800 Shaders och 1200 Gflops. 850Mhz ger 1350Gflops.
Radeon HD6850 775Mhz 960 Shaders 1488Gflops. Så specsen är väldigt udda både för VLIW5 (ser inte lovande ut för VLIW4 heller). Specsen pekar mot VLIW5 men då stämmer inte alls hastigheten. Korrigera mig gärna om jag missförstår nått men det ser inte lovande ut för den sliden.

912 Shaders @ 766Mhz ger 1398Gflops men det får jag inte att gå ihop alls med texture units osv..

Permalänk

En lite kul tanke här angående handkontrollen.
Atari Jaguar hade en väldigt stor handkontroll som det klagades på, Xbox hade en stor handkontroll i början som det klagades på, (Neo Geo AES hade en enorm handkontroll men riktade sig till arkad istället) och nu kommer alltså Wii U med den största handkontrollen som går att uppbringa till gen 7-konsolerna. Kommer folk klaga på den och återgå till vanliga Wii-kontroller så är det ju bara ett Wii som klarar 1080p istället för något coolt.

Jag har för övrigt lite svårt med tanken att släppa blicket från TV:n för att göra något med handkontrollen som kräver att jag tittar på den. En handkontroll bör väl kanske vara utformad så att den styrs enbart av händerna utan att blanda in fler sinnen som måste fokusera på handkontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Det tog Nintendo c:a 5 år att komma ikapp Sony och Xbox360, och då gör dom det med en gimmick.

Komma ikapp? Vad jag vet är Wii den överlägset bästsäljande konsollen på marknaden, och därför har Microsoft och Sony försökt efterapa det som gjorde Wii till en sån succé.

Personligen ser jag ingen poäng med den nya kontrollen, den verkar vara för stor och klumpig samtidigt som den inte har någon riktig poäng. Mest besviken är jag på att nya Zelda verkar släppas på Wii U, betyder det att det inte kommer till orginalet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squall Leonhart:

En lite kul tanke här angående handkontrollen.
Atari Jaguar hade en väldigt stor handkontroll som det klagades på, Xbox hade en stor handkontroll i början som det klagades på, (Neo Geo AES hade en enorm handkontroll men riktade sig till arkad istället) och nu kommer alltså Wii U med den största handkontrollen som går att uppbringa till gen 7-konsolerna. Kommer folk klaga på den och återgå till vanliga Wii-kontroller så är det ju bara ett Wii som klarar 1080p istället för något coolt.

Jag har för övrigt lite svårt med tanken att släppa blicket från TV:n för att göra något med handkontrollen som kräver att jag tittar på den. En handkontroll bör väl kanske vara utformad så att den styrs enbart av händerna utan att blanda in fler sinnen som måste fokusera på handkontrollen.

tror inte storleken komemr vara något besvär så länge den inte blir för tung. Sen ska den ju vara bakåtkopatibel med allt så med andra ordf kan du använda kontroller från GC och framåt.

Sen tror jag inte att du kommer stirra nämnvärt på skärmen utan du kommer lära dig vart vad finns.

Är iaf det jag tror.

Sen tror jag inte heller att det hände action på handkontrollens skärm samtidigt som på tvns skärm, för då blir det nog panik Som jag sa tidigare, blir som en jätte DS

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem

Betyder detta att det kanske kommer en ny Xbox eller något liknande 2012 eller 2013? hoppas det och om jag inte har helt fel brukar dom väll släppa alla nya konsoler ganska nära varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Betyder detta att det kanske kommer en ny Xbox eller något liknande 2012 eller 2013? hoppas det och om jag inte har helt fel brukar dom väll släppa alla nya konsoler ganska nära varandra.

Playstation 4 har ett preliminärt releasedatum någon gång 2013. Nästa Xbox kommer säkerligen också där omkring.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Känns mer som en leksak för småbarn det här.

Självklart, alla konsoller är det.

Visa signatur

Att ha sin dators specifikationer som signatur är fånigt.

Permalänk
Skrivet av headphonehalo:

Självklart, alla konsoller är det.

Och godis är för barn, men alla älskar godis.

Permalänk
Medlem

Blev själv hur glad som helst. För mig räcker den grafiken. Nintendo har gjort riktigt bra spel till Wii. Så länge som det går sakta framåt blir man bara glad. Tänk om Wii hade haft jättebra grafik och Zelda och Mario hade släppts hade man kanske varit mätt på de. Men istället gå sakta framåt prestandamässigt och utveckla nya sätt att spela kan man hela tiden hålla serien fräsch.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Och godis är för barn, men alla älskar godis.

Nja, vissa föredrar annat än godis Godis är för barn ja.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Inaktiv

Innan Wii släpptes tyckte vi att den kosollen verkade jätteball och allt. Wii Sport var la kul i en halvtimme och sedan dess har Nintendo själva inte släppt några vettiga spel som verkligen utnyttjar kontrollen. Tror det blir samma sak med denna kontrollen/konsollen. Lite coola tech demon man får med men sedan spelas alla spel ändå på traditionellt vis.

Permalänk
Medlem

Har aldrig tyckt om Wii-konsolen eller ens namnet. Tycker inte heller om namnet till denna nya konsollen, men däremot så verkar tablet-idén mycket intressant.

Permalänk
Medlem

Undrar om man inte blir trött i armarna att hålla i en så stor kontroll?

Visa signatur

Vattenkylt GF2MX 175/166 @ 263/225

Permalänk
Skrivet av Korspo:

Undrar om man inte blir trött i armarna att hålla i en så stor kontroll?

Håller med fullständigt, kommer garanterat bli skitjobbigt för armarna efter en kort stund. Verkar totalt meningslöst.

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem

Tycker de flesta som postat är så gnälliga
Jag gillar det Nintendo kommer fram med.
De kör i sin egen kategori och försöker inte att följa trenden (PlayStation, Xbox).

Att de gör så är väl på något sätt bra för pc spel marknaden eftersom
Wiin inte är kraftfull nog att köra top spelen och massa annan byråkrati
som kan förekomma så kommer det inte portas mycket spel till den,
eller att kända spel göras till wii men inte till pcn.

Xbox och PlayStation är ju starka hot mot pc spel marknaden.
Wii är inte det. Så tycker jag iallafall.

Permalänk
Medlem

Visst har Wii sålt grymt bra, men bara för det så är inte succen för Wii U given. Skillnaden den här gången för Nintendo är nämligen just alla de som köpte Wii och långsamt blev besvikna.

Många "casuals" tyckte Wii var jättekul på den där festen, sprang iväg och köpte en konsoll själv, och nu står Wiit och dammar efter att ha använts 10 ggr och inte startats det senaste året. Tror många av dessa människor drar sig för att köpa ännu en konsoll baserat på en gimmick.

Permalänk

Fattar inte vad folk klagar på tror att det finns många möjligheter med denna kontroll samt det gamla vanliga. Av det jag sett hittils verkar det dessutom som att man inte kommer behöva mer än en av dessa kontroller eftersom konsollen även stödjer wii/classic controllerna och kanske 3ds som i princip har samma möjligheter.

kontrollen verkar inte vara så stor efter det jag sett i filmer osv. och hårdvaran verkar det knappast vara nått fel på.
http://www.youtube.com/watch?v=Sdn2YOKP9RU

Permalänk
Medlem

Enligt Nintendo kommer skärm/kontrollen inte att säljas löst utan skickas som en enhet i baspaketet när man köper konsollen. Vill man spela fler än en person så får de andra göra det med Wii kontroller. Maskinen verkar alltså enbart ha stöd för en skärmkontroll, där försvann många orginella multiplayeridéer.

http://www.computerandvideogames.com/306087/news/wii-u-consol...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloned:

Enligt Nintendo kommer skärm/kontrollen inte att säljas löst utan skickas som en enhet i baspaketet när man köper konsollen. Vill man spela fler än en person så får de andra göra det med Wii kontroller. Maskinen verkar alltså enbart ha stöd för en skärmkontroll, där försvann många orginella multiplayeridéer.

http://www.computerandvideogames.com/306087/news/wii-u-consol...

Det låter ju inget vidare...
Så när man har nött ut sin kontroll så måste man köpa en ny maskin för att få en till kontroll? låter ju helt idiotiskt

Permalänk

Läser att aktien gick ner direkt efter introt?? Varför?? fan så mycket bättre än xbox och hackstation eller? Vad hade man förväntat sig, 1920x1080 och en quad I7 ihandkontrollen eller?

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Avstängd

Så länge Super Smash Bros kommer till enheten och Gamecube-kontrollern funkar för spelet så är jag nöjd!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Nintendo har aldrig behövt ha de senaste och värsta grejerna prestandamässigt eftersom de haft så roliga spel ändå. De kör på familje-stilen istället för hardcore gamers, vilket har gjort att de alltid haft en del av marknaden för sig själva.

Jag tycker det är kul att de testar olika saker, så inte alla konsoller bara slåss om att vara snabbast, för det gör inte automatiskt att spelen blir bättre.

Verkar som inte alla riktigt förstår det där. De har lagt mycket krut på att utveckla spelkänslan och kontrollern. Det är första jag tänkte första gången jag spelade på min Wii. Det är totalt meningslöst för Nintendo att försöka konkurera på andra områden. Bara de inte grottar ner sig i meningslösa pokemonspel eller liknande så är jag nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Total_Cu:

Bara de inte grottar ner sig i meningslösa pokemonspel eller liknande så är jag nöjd.

Sex ord Assasins Creed, Metro, och Arkham City.