Nvidia lanserar PhysX 3.0 SDK med optimeringar för flera kärnor

Permalänk
Inaktiv

Vad är meningen med det hela då det är bara ögongodis? Om nvidia var allvarliga med det hela skulle de köra genom OpenCL eller liknande så att det fungerar med allt. Då kan man faktiskt använda det på riktigt i spelet i stället för lite rök och explosioner som ingen bryr sig om hur som helst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Willov:

Hitta nått men det lär va fel, krångligaste skit sidan någonsin bara det är en anledning att stanna kvar med Amd.

lol, årets sämsta anledning

Permalänk
Medlem

Betyder detta att det bli möjligt att köra physX på cpu?

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Betyder detta att det bli möjligt att köra physX på cpu?

physx kan redan köras på cpu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

nu handlade ju mest nyheten om bättre Physx stöd för Cpu inte Gpu så som möjlighet att redndera physx effecter med mer än 1 kärna åt gången som det varit fram till idag.

om man velat köra ett spel t.ex. maffia 2 med Physx påslaget dvs

I framtiden kommer du troligen kunna dedikera alla kärnonrna i din processor att hjälpa till med physx om du inte har ett nvidia grafikkort istället för 1 kärna endast som idag vilket troligen kommer leda till en ökning av spel som kommer använda physx då det troligen kommer ge en bra prestandaökning gämnfört med innan.

Det är i och för sig en poäng att nvidia möjliggör det, det svärtar inte ned deras namn lika hårt jämfört med hur mycket de annars sabbar prestandan.

Vad jag annars syftade på var att det inte finns något behov av physx på marknaden. Ingen som inte har nvidia grafikkort vill att physx används i spel.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

physx kan redan köras på cpu

Ja, fast grafiken ser inte lika dan ut om physx körs över cpu som på en nvidia gpu. Det är uppenbara och stora grafiska skillnader.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ja, fast grafiken ser inte lika dan ut om physx körs över cpu som på en nvidia gpu. Det är uppenbara och stora grafiska skillnader.

förmodligen för att dagens flerkärniga cpuer inte utnyttjas ett dugg, tills physx 3.0 kommer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Får väl hoppas att detta innebär att de inte kommer (som de gjort hittills) strypa PhysX över CPU för att lura kunderna att man måste ha ett nVidia kort för att köra PhysX när en okej CPU klarar det utan problem..

Att gamla PhysX varit dåligt optimerat för CPU betyder inte att det är "strypt". Det har varit dumt, men nu håller ju nVidia på att korrigera detta. Fler spel kommer ha physX framöver och det är bara positivt.

Det många glömmer är att nVidia köpte PhysX genom ett företagsförvärv. De är alltså inte ansvariga för hur kärnan varit skriven från början. Nu har de äntligen gjort om, gjort rätt...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Jag tycker absolut att snyggare effekter är roligt och gör spelandet mer underhållande och om det finns möjlighet att använd physX så gör jag det. Att det är onödigt för att det är ögongodis förstår jag inte, det är ju just det att det är ögongodis som är poängen. Händer det det mer realistiska responser på att saker går sönder exempelvis och det sker på fler saker och på flera ställen så känns det för min del som det lyfter spelupplevelsen. Jag hadde min period med Amd`s fina 5870 kort i Crossfire och i det stora hela var jag nöjd med korten i sig, men jag saknade hela tiden physX effekterna från de spel jag var van att ha dem i. Klart det inte var "nödvändigt" men det är ju inte dx10 eller dx11 heller för den delen eller tesselering, men jag skulle utan tvekan sakna att ha god grafik som jag vant mig vid. Altså det är lite som att det är inte "nödvändigt" att äta chocklad eller dricka kaffe men jag skulle få lite fnatt om det plötsligt skulle bli borta för att någon tycker at det är onödig för deras egen del.. Jag välkomnar utveckling på ALLA fronter i grafikefekter även fysik. Jag är nu sedan en tid nöjd med det numera föråldrade GTX480, men inte mer nöjd än att jag snart byter det "onödigt" mot ett nyare bättre när min ekonomi säger at nu är det dags. Grejen är att jag bytt det mesta annat i datorn redan ett par gånger och tar det onödiga senare då det inte tilför något annat än lite extra prestanda på samma effekter jag redan har tillgång til, men det betyder inte att jag låter bli att byta, jag prioriterar lite bara. Och nu har tiden kommit at Nvidia ger det ganska så nedprioriterade PhysX en overhaul och jag gläds åt det FAST JAG ÖNSKAR AMD ÄGARE SKULLE HA TILLGÅNG TIL PHYSX OCKSÅ, men det är något annat.

Permalänk
Medlem

Tänkte fel när ja ladda ner det, det är ju inte SDK vi svenssons kör med

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

förmodligen för att dagens flerkärniga cpuer inte utnyttjas ett dugg, tills physx 3.0 kommer...

Nej

Det beror på hur physx är programmerat. Koden som exekveras på en cpu kontra gpu är inte densamma. Dels har cpu och gpu helt olika apier och fungerar olika men sen är det även ett medvetet val av nvidia som vill att det skall se snyggare ut på nvidia kort.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Jag tycker absolut att snyggare effekter är roligt och gör spelandet mer underhållande och om det finns möjlighet att använd physX så gör jag det.

Alla gillar vi nog fin grafik men physx behövs inte för att få det för fem öre. Physx hade en plats fram till för några år sedan men nu finns det bättre alternativ att använda sig av som dessutom fungerar på alla grafikkort, intel, amd, nvidia.. opencl/gl och sen har vi microsoft.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Trevligt med bra fysik till skillnad ifrån vad AMD pushar.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Jag tycker absolut att snyggare effekter är roligt och gör spelandet mer underhållande och om det finns möjlighet att använd physX så gör jag det. Att det är onödigt för att det är ögongodis förstår jag inte, det är ju just det att det är ögongodis som är poängen. Händer det det mer realistiska responser på att saker går sönder exempelvis och det sker på fler saker och på flera ställen så känns det för min del som det lyfter spelupplevelsen. Jag hadde min period med Amd`s fina 5870 kort i Crossfire och i det stora hela var jag nöjd med korten i sig, men jag saknade hela tiden physX effekterna från de spel jag var van att ha dem i. Klart det inte var "nödvändigt" men det är ju inte dx10 eller dx11 heller för den delen eller tesselering, men jag skulle utan tvekan sakna att ha god grafik som jag vant mig vid. Altså det är lite som att det är inte "nödvändigt" att äta chocklad eller dricka kaffe men jag skulle få lite fnatt om det plötsligt skulle bli borta för att någon tycker at det är onödig för deras egen del.. Jag välkomnar utveckling på ALLA fronter i grafikefekter även fysik. Jag är nu sedan en tid nöjd med det numera föråldrade GTX480, men inte mer nöjd än att jag snart byter det "onödigt" mot ett nyare bättre när min ekonomi säger at nu är det dags. Grejen är att jag bytt det mesta annat i datorn redan ett par gånger och tar det onödiga senare då det inte tilför något annat än lite extra prestanda på samma effekter jag redan har tillgång til, men det betyder inte att jag låter bli att byta, jag prioriterar lite bara. Och nu har tiden kommit at Nvidia ger det ganska så nedprioriterade PhysX en overhaul och jag gläds åt det FAST JAG ÖNSKAR AMD ÄGARE SKULLE HA TILLGÅNG TIL PHYSX OCKSÅ, men det är något annat.

Du skulle inte gjort dig av med dina 5870 Crossfire utan det du skulle gjort (Om det är som du säger, att du uppskattar "spelandet mer underhållande" ) så skulle du köpt 2skärmar till så du kan lira Eyefiniti och sen för att få en än mer "spelandet mer underhållande" så skulle du fixat en TrackerIR 5 !! !! Nu kan vi snacka spelandet mer underhållande eller rättare sagt, den ultimata spelupplevelsen

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Det är i och för sig en poäng att nvidia möjliggör det, det svärtar inte ned deras namn lika hårt jämfört med hur mycket de annars sabbar prestandan.

Vad jag annars syftade på var att det inte finns något behov av physx på marknaden. Ingen som inte har nvidia grafikkort vill att physx används i spel.

De rykten om att de tidigare "sabbade" är väldigt överdrivna. T.ex. det med att de inte supportade nyare mattefunktioner. Det har gjorts en del tester på olika sätt och prestandaskillnaderna är inte så stora som de nyheterna försökte få det att låta som.

PhysX är ett kompetent fysik-API som används i en hel del bra spel. Jag körde många av dem på mitt AMD-kort utan problem. Nu när jag har Nvidia så har jag inte kört ett enda PhysX-GPU spel sedan jag bytte kort. Så den delen är inte speciellt aktuell för mig även trots att jag har Nvidiakort just nu.

Havok är Intel-ägt, så jag tror inte det är något bättre alternativ för AMD-fans, även om det är CPU-baserat så är det säkert optimerat för Intel numera.

Finns ett par mindra API som t.ex. Bulletphysics, men det tar ett tag innan det får fotfäste. Sen finns det spel som har egna fysikrutiner, typ Crysis m.fl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

Så en normal PC med endast ett grafikkort ska kunna lira PhysX utan att hacka sönder nu?

Fick så gott som ingen skillnad i Mafia II och Metro 2033 benchmarks om körde dedikerad PhysX på mitt GT430 eller grafik+PhysX på mitt GTX460.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Testa med ett 8800/9800GT eller bättre så lär du märka större skillnad än med ett GT 430 som dedikerat physx.
http://www.youtube.com/watch?v=cbww3dhzK0M

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Testa med ett 8800/9800GT eller bättre så lär du märka större skillnad än med ett GT 430 som dedikerat physx.
http://www.youtube.com/watch?v=cbww3dhzK0M

Blev ingen större skillnad när hade mitt förra 8800 GTS 512 som PhysX heller men har tänkt ha mitt GTX 460 som PhysX i mitt nästa bygge. GT 430 till HTPC.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Blev ingen större skillnad när hade mitt förra 8800 GTS 512 som PhysX heller men har tänkt ha mitt GTX 460 som PhysX i mitt nästa bygge. GT 430 till HTPC.

Ditt GTX 460 lär säkert ge en lika märkbar boost som ett GTS 450 som physxkort.
http://www.youtube.com/watch?v=PQu55bciMt4

Om du planerar att uppgradera ditt grafikkort så såg jag att man nu tex kan få ett GTX 480 för runt 2000 kr.
http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=qs&T2=VGA-480-A1
Det presterar lika bra som ett GTX 570 fast man får det såpass biligt nu eftersom de är på utgående.
Dock så blir 480 kortet lite varmare och drar lite mer ström än ett 570 men eftersom det ligger på samma nivå som tex 560 Ti så är GTX 480 ett bra köp.

GTX 480 vs GTX 570: Metro 2033
http://www.youtube.com/watch?v=0pZB4FMp-2w

Permalänk
Medlem

Kör med 2st 8800GTS 512 Sli i gammel burken testade och fick en stor förändring.
Kan dock bero på att jag bara installerade Windows 7 och lätt winupdate fixa ner drivrutinerna då.

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk
Medlem

Ska nog sälja mitt ATI kort och skaffa ett fint Nvidia.
rätt sugen på Physx ändå
Man måste väl ha Nvidia för dethär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Ska nog sälja mitt ATI kort och skaffa ett fint Nvidia.
rätt sugen på Physx ändå
Man måste väl ha Nvidia för dethär?

Skaffa inte ett Nvidiakort enbart för PhysX-GPU. Det finns enbart i en handfull bra spel. Det finns många fler spel som använder PhysX, men då i CPU-läge enbart och de fungerar precis likadant på AMD.

Lista på de spel som använder avancerad PhysX på GPU finns här;
http://physxinfo.com/
Intressant att nya Batman Arkham City inte är med där, men de kanske inte tänker använda mer avancerad GPU-baserad PhysX i uppföljaren, eller så är det inte annonserat ännu.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat några dagar med denna nya PhysX drivrutinen och de ger NADA skillnad med hårdvaran i sign.

Har testat Batman Arkham Asylum, Mirrors Edge, Unreal Tournament III med PhysX packen och METRO 2033.

Men däremot så märkte jag skillnad i dessa spelen när jag satte in ett ATI HD 3870x2 och körde samma spel.

Så de verkar som om de är de med slöare Nvidia grafikkort och ATI/AMD kort som tjänar mest på de idag.

Men vem vet. När de släpps för allmänheten så kanske de ger mer.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Intressant att nya Batman Arkham City inte är med där, men de kanske inte tänker använda mer avancerad GPU-baserad PhysX i uppföljaren, eller så är det inte annonserat ännu.

Jo det använder sig av physx.
http://www.batmanarkhamcity.org/tag/physx/

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Lite konstigheter där. Först och främst så är titeln "NVIDIA PhysX Technology is suported by Arkham Asylum" vilket är det gamla spelet, och har texten ingenting att göra med rubriken. Dessutom är det en fansite, jag tror att det är ett testinlägg i deras CMS helt enkelt. De på physxinfo.com brukar vara snabba på att snappa upp information om stöd i spel, så jag tror inte vi hört något officiellt ännu. Men det kanske kommer, spelet ska ju inte släppas förrän i oktober (oktober/november blir feta spelmånader med tanke på alla spelsläpp).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Skaffa inte ett Nvidiakort enbart för PhysX-GPU. Det finns enbart i en handfull bra spel. Det finns många fler spel som använder PhysX, men då i CPU-läge enbart och de fungerar precis likadant på AMD.

Lista på de spel som använder avancerad PhysX på GPU finns här;
http://physxinfo.com/
Intressant att nya Batman Arkham City inte är med där, men de kanske inte tänker använda mer avancerad GPU-baserad PhysX i uppföljaren, eller så är det inte annonserat ännu.

Äh, ska skaffa Nvidia ändå.

Permalänk
Medlem

PhysX bygger på CUDA som är Nvidias teknik, ingen öppen standard.

Det betyder att programmerare måste skriva en separat fysikmotor ifall de vill att spelen ska fungera med andra grafikkort (i reliteten blir det väl AMD ifall det inte är Nvidia)

CUDA är häftigt men propiertärt.

Den öppna standarden:
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL

Vore så mycket bättre ifall PhysX var beroende av den. Men det ligger inte i Nvidias intresse om inte gamers börjar engagera sig och kräva öppna standarder.

Det var snack om att det skulle kanske hända för ett år sedan:
http://www.gamephys.com/tag/opencl-physx/

Det ligger i konsumentens intresse att standarder följs, och som bonus gör portning enklare/effektivare mellan konsoll och PC.

Finns det en väl etablerad standard kan man hoppas med att nästa generations PlayStation/Xbox/Wii utökar de biblioteken och använder de som standard.

Visa signatur

AMD X2 4000+ | 4096 MB | 320 GB RAID1 | Vista x64 / Ubuntu x64 || VIA EPIA 800 512 MB / Ubuntu server

Permalänk
Medlem
Skrivet av dos3000:

PhysX bygger på CUDA som är Nvidias teknik, ingen öppen standard.

Det betyder att programmerare måste skriva en separat fysikmotor ifall de vill att spelen ska fungera med andra grafikkort (i reliteten blir det väl AMD ifall det inte är Nvidia)

CUDA är häftigt men propiertärt.

Den öppna standarden:
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL

Vore så mycket bättre ifall PhysX var beroende av den. Men det ligger inte i Nvidias intresse om inte gamers börjar engagera sig och kräva öppna standarder.

Det var snack om att det skulle kanske hända för ett år sedan:
http://www.gamephys.com/tag/opencl-physx/

Nej tack till att äpplet blandar sig i spelbranschen. De kan hålla sig till sitt.

Varför är det så fel med Nvidia? Körde med 3dfxs Voodookort framtills det att Nvidia lanserade sitt TNT 2 Ultra.
Har kört med Geforce 4 Ti-4200, FX-5600 Ultra, 6600GT, 7600GT, 8800GT, 9800GT, GTS 450 och nu GTX 570.
Ser ingen anledning till att bryta det mönstret för att Nvidia bara stödjer Physx fullt ut på sina kort. Intel har sina tekniker likaså AMD så vad är problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dos3000:

Finns det en väl etablerad standard kan man hoppas med att nästa generations PlayStation/Xbox/Wii utökar de biblioteken och använder de som standard.

Om Nvidia har en fot inne för att få vara med i nästa generations konsoll (vilket för mig synes själklart att de är och slåss om det, de lär också få jobba hårt på att få ökat prestanda per watt tills dess), då är det inte självklart att det blir en öppen standard. Snarare är risken att den konsollen får det som försäljningsargument istället, då PhysX GPU kan gälla som bas för alla spel som utvecklas på den.

Sen vet man förstås inte hur bra den kommer sälja, och vilken marknadsandel den får. Blir den tillräckligt stor finns det säkert initiativ för rätt många spel att använda PhysX-GPU. Annars blir det bara egna och exklusiva titlar som får det.

Blir intressant att se vad Havok tänker göra, de har ju verkligen inte pushat för GPU-stöd, men de kanske blir tvungna till nästa generation konsoller.

Att GPU kommer att få dela uppgifter är en annan avvägning. Men jag tror att grafiken kommer vara så bra att man faktiskt ser mer skillnad med GPU-fysik än med en viss mängd extra grafikeffekter/detaljer.

Det är förstås bara jag som spekulerar, det kanske slår helt åt något annat håll med casualspel, Kinect och liknande i nästa generation och fysikeffekter blir en parantes.

Permalänk
Medlem

Nvidia har lagt upp lite bilder och en video på PhysX-GPU i Alice: Madness Returns
http://www.geforce.com/#/News/articles/physx-in-alice-madness...