John Carmack pratar PC, konsol och framtid

Permalänk
Medlem
Skrivet av abflex:

Vad är det för tomte som intervjuar Carmack?

Ingen radiopratare, men han ställer i alla fall intressanta frågor.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Avstängd
Skrivet av definition:

Jaså?

Har du sett någon MLG ens?
Dom har löjligt bra aim,snabbhet etc i halo,COD,MW och allt som spelas där.

Som alla har Aimassists LOL.

Socom 1 och 2 till PS2 (Multiplayer, 16 till 32 pers) hade ingen aimassist och var pure-skill baserat.
Idag har alla spel en form av aimassist, till konsoll.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyBunny:

Håller totalt med om när ett företag börjar titta på avancerade DRM lösningar går de helt fel väg. Samtidigt är det ett flertal företag som lyckats hålla sina spel ur piraternas händer just genom DRM.

Trevligt se att spelföretag slutligen hittat en ny syndabock - konsol marknadens andrahandsköp. Är nog bara en tidsfråga innan härliga DRM kommer till konsol också

drm skyddar ju inte precis mot andrahandköp.

däremot är det många som inför onlinepass.
alltså att man måste köpa till en kod för att kunna utnytja vissa delar eller hela online biten av spelet.
koden kommer med gratis i en ny kopia. men när du sedan säljer spelet så är koden fortfarande låst till ditt konto, så snubben som köper spelet av dig måste punga upp , säg en hundring för att spela online.

ett smart sätt för spelföretagen att göra andrahandsköp mindre önskevärt , samtidigt som de tjänar en slant.

Skrivet av Pzyber:

jag ska börja med att säga att jag tycker man får köpa begagnat om man vill,
men att man ska vara medveten om att den akten egentligen är värre/mer skadligt än om man laddat ner spelet olagligt.

eftersom det sker en pengarväxling där , man kanske betalar 80% av fullpriset när man köper det begagnat hos någon butik , butiken som inte har ett smack med utveckligen att göra tar hela kakan.

och utvecklaren av spelet får 0 kr , och du är 80% av fullpris fattigare

precis som vid en nedladdning , skillnaden är att individen vid tillfället kanske inte har pengarna , och om han har dem , så är han 0 kr fattigare , vilket betyder att han kan spendera pengarna på ett nyköp om han senare tycker att utvecklarna är värda det.

du kommer med största sannolikhet inte köpa spelet splitternytt i efterhand om du redan köpt en begagnad kopia .

så försök att se till så att pengarna går till rätt personer när ni faktiskt tänker pröjsa för nått.

Lionhead: Pre-owned worse than PC piracy

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Total bullshit du säger nu.
Pengar ska aldrig gå före kvalité, när företagen fokuserar mer på vinst än sin egen passion då har dom inte någon själ kvar.

Och det och visats ett flertal gånger att dom spel som piratkopierats mest är dom spel där PC inte är huvudplattform.

Jag tror Sims 2 leder ganska stort faktiskt. Annars är Crysis, Spore och StarCraft 2 stora piratkopierade spel. Sedan brukar ju de mest populära spelen vara fokuserade till konsol också.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk

En klok man det där!

Härligt att höra att de kommer börja utveckla först till PC och sen porta till konsolerna. Får hoppas Carmack och Dice skapar en ny trend med spel som portas i rätt ordning

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlefield:

En klok man det där!

Härligt att höra att de kommer börja utveckla först till PC och sen porta till konsolerna. Får hoppas Carmack och Dice skapar en ny trend med spel som portas i rätt ordning

Man kan ju hoppas.

BF3 kommer ju i alla fall inte skjuta trenden åt fel håll.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem
Skrivet av björk:

Kan ju som en sidnot säga att när Peter Siebel gjorde research till sin bok "Coders at work" (där han intervjuar kända programmerare) om vilka kodare folk helst skulle vilja se i boken hamnade John Carmack på plats sju på shortlisten med 250 namn. Mellan John McCarthy, skaparen av LISP, och Dennis Ritchie, skaparen av C. Det tycker jag säger en del om hans storhet och att säga att han är ett "troll" eller att man inte förstår varför folk fortfarande kan bry sig om vad han säger är rätt ignorant i min mening. Han har nog bra mycket bättre koll än många förstå-sig-påare på nätet.

Absolut, Carmack är en legend! Får ursäkta alla förstå-sig-påare som vet bättre än Carmack, men jag kommer alltid gå på kodgurun med 20+ års erfarenhet och som är en av anledningarna till att spel ens ser ut som de gör idag än det ni säger ...

Angående intervjun så tycker jag den var väldigt intressant. Kul att höra Carmack prata just på grund av att han ändå var med på tiden då varje polygon verkligen var viktig. Jag menar läs detta:

http://www.codemaestro.com/reviews/9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pettor:

Absolut, Carmack är en legend! Får ursäkta alla förstå-sig-påare som vet bättre än Carmack, men jag kommer alltid gå på kodgurun med 20+ års erfarenhet och som är en av anledningarna till att spel ens ser ut som de gör idag än det ni säger ...

Angående intervjun så tycker jag den var väldigt intressant. Kul att höra Carmack prata just på grund av att han ändå var med på tiden då varje polygon verkligen var viktig. Jag menar läs detta:

http://www.codemaestro.com/reviews/9

Citat:

The code is elegant but not written by Carmack.
Here is a short piece of the email

>Hi John,
>
>There’s a discussion on Beyond3D.com’s forums about who the author of
>the following is:

Not me, and I don’t think it is Michael. Terje Matheson perhaps?

John Carmack

And here you can find the rest of the search for the origin of this piece of code:

http://www.beyond3d.com/content/articles/8/

Men inte hans kod?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Men inte hans kod?

Det är ju egentligen endast den "magiska konstanten" som är spännande här och det är säkert så att han inte hittade på den. Tycker överlag bara att det är en sjukt cool optimeringen men går med på att inte ge Carmack någon credit för det

Men liksom snubben är ju ändå tha shit. Kolla vad han gjorde 2001 och märk noga hur han alltid avslutar sina meningar med en nyans av överlägsenhet (bara det liksom):

http://www.youtube.com/watch?v=Qj3dPyk7hPI&feature=player_emb...

Sen för att citera Carmack:

"The speed of light sucks. " - Snubben säger ju vad vi alla känner men ingen vågar säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Jaså?

Har du sett någon MLG ens?
Dom har löjligt bra aim,snabbhet etc i halo,COD,MW och allt som spelas där.

Jaja dem kanske är duktiga för sina ''förutsättningar'' Men det är som att jämföra dam fotboll med herr fotboll. Jo visst fan kanske damerna är ''ok'' som fotboll spelare men underhållningen blir maximal när 2 bra Herr lag spelar. Detta kan jämföras mellan pc och konsol.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Som alla har Aimassists LOL.

Socom 1 och 2 till PS2 (Multiplayer, 16 till 32 pers) hade ingen aimassist och var pure-skill baserat.
Idag har alla spel en form av aimassist, till konsoll.

Tomtar och troll, vissa tror på allt. Många spel kanb man helt stänga av Aim assist på konsol, det gör iaf seriösa spelare då den aim assist som erbjuds är så dålig att den aldrig hjälper bara förstör, den enda som kan ha hjälp av den är en f.d. PC gamer som inte kan lira med dosa ännu ^^
Spel med dedikerade servrar utan aim assist finns på konsol, spela en runda Homefront om du törs, 32 spelare, massvis med fordon och stora banor, som BF i dess glansdagar

Permalänk

vadå man ser inte skillnad mellan 60hz och 120hz ?

120hz är skitskönt gick från 75 till 120hz och det gjorde skitmycket speciellt i spel cs var det jag märkte mest i

Visa signatur

pc 1: i7 4770k ----- 6970 cf (unlockat sapphire hd 6950 och ett msi lightning hd 6970) ----- 8gb ram 1333mhz ----- gigabyte g1.sniper z87 ----- corsair tx 650 -------- coolermaster hyper 212+ -------- samsung 2233rz
pc 2(bärbar): cpu i3 2310m ---- gpu intel hd 3000 ---- ram 4gb drr3 1333mhz ---- hdd 250gb ---- skärm 13tum tn 1366x768 :(

Permalänk
Medlem

Jag gillar konceptet med konsoler att man har en stabil plattform under x antal år (kunde vara kortare generationer så man får lite trevligare grafik med kortare mellanrum men hellre stabilitet om man måste välja).
Min största grief med konsoler är att jag iaf inte kan spela FPS på dem.
Vidare är spelen är för långsamma, har auto-aim och känns i många fall som de är gjorda för 11åriga kids utan skill och tålamod :/

Ge mig möjlighet att styra med mus/tangentbord (eller likvärdigt) och möjlighet att stänga av all form av hjälp med sikte i spel samt justera upp hastigheten så blir jag nöjd

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Xbox, Xbox 360 och PS3 var ju faktiskt jämförbara med datorer i prestanda vid lansering.
Är inte så konstigt att en dator år 2011 är oerhört mycket kraftfullare än en spelkonsoll från 2005.
En bra speldator från 2005 kunde till exempel ha en Athlon 64 X2 4800+ processor och ett Radeon X1800

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grumbledock:

Tomtar och troll, vissa tror på allt. Många spel kanb man helt stänga av Aim assist på konsol, det gör iaf seriösa spelare då den aim assist som erbjuds är så dålig att den aldrig hjälper bara förstör, den enda som kan ha hjälp av den är en f.d. PC gamer som inte kan lira med dosa ännu ^^
Spel med dedikerade servrar utan aim assist finns på konsol, spela en runda Homefront om du törs, 32 spelare, massvis med fordon och stora banor, som BF i dess glansdagar

Du kan stänga av enskilt ja. Men resterande spelare springer runt med sina jävla aimassists.
Aimassist är aktivt i alla konsolspel och i dom flesta går det inte stänga av det.
Halo 3, ODST och Reach är ju värst gällande Aimassist. Och COD serien har en aimassist du inte kan stänga av, det är typ stickytargeting inom X antal meter.

Sedan i dessa turneringar som finns så har alla assist on av det man kan se åtminstone.

Homefront är riktigt kasst och aktiviteten har gått ner rejält (Likt Brink som har 1000 pers peak)

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Ge mig möjlighet att styra med mus/tangentbord (eller likvärdigt) och möjlighet att stänga av all form av hjälp med sikte i spel samt justera upp hastigheten så blir jag nöjd

Problemet med det är, att om spelet är utvecklat specifikt för auto aim, men att du kan stänga av det om du vill, så kommer det troligen bli mycket svårare än om spelet hade varit gjort för manuell aim.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

The Witcher 2 hade väl en budget på 8m$ och sålde 400k ex första veckan. Ligger väl på 2m sålda ex nu. Går att tjäna cash på PC.

Permalänk
Skrivet av Sgt. Stinger:

Jag måste säga att han verkar inte ha hört talas om Starcraft 2, den där mannen...

Man tar inte specifika exempel ifrån andra företag när man gör en intervju. Hans sa MMO som spelen som går med vinst inom PC-branchen, detta är sant.

Sen måste man säga att han är en jävligt duktig talare, det är inte mycke stakning eller motsvarande och han vet vad han vill säga. Dock så säger han vissa saker flera gånger...men men...
Tänk på hur många intervjuer som är totalt sönderklippta för att personen i fråga inte kan svara på frågan bra, eller behöver tänka för länge, eller stakar sig som fan...
Svaret är: väldigt många.
Det är inte ofta man får se intervjuer där personen får prata på och på riktigt få fram det han menar.

Permalänk
Skrivet av freethinker:

The Witcher 2 hade väl en budget på 8m$ och sålde 400k ex första veckan. Ligger väl på 2m sålda ex nu. Går att tjäna cash på PC.

Så budget på 64 miljoner SEK. Säljer 400 000 ex á 400kr styck = 120 miljoner SEK. Ta bort affärens markup så går säkert 3/4 bort. Så nu ligger vi på 30 miljoner SEK. Sen har du produktkostnad för boxen, shipping, markeeting etc...säkert häften igen. 15 miljoner kvar.

Absolut möjligt att tjäna pengar, dock är det väldigt få företag som gör det genom att lansera spel endast för PCn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macatonia:

Så budget på 64 miljoner SEK. Säljer 400 000 ex á 400kr styck = 120 miljoner SEK. Ta bort affärens markup så går säkert 3/4 bort. Så nu ligger vi på 30 miljoner SEK. Sen har du produktkostnad för boxen, shipping, markeeting etc...säkert häften igen. 15 miljoner kvar.

Absolut möjligt att tjäna pengar, dock är det väldigt få företag som gör det genom att lansera spel endast för PCn.

400 000 sålda FÖRSTA veckan. Nu är det runt 2m uppskattat så runt 800 hundra millioner. Sen är det svårt att veta hur många digital downloads som skett.

Liten utvecklare, liten budget, ingen DRM endå stor profit plus nerfbantad konsollport påväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

eftersom det sker en pengarväxling där , man kanske betalar 80% av fullpriset när man köper det begagnat hos någon butik , butiken som inte har ett smack med utveckligen att göra tar hela kakan.

och utvecklaren av spelet får 0 kr , och du är 80% av fullpris fattigare

precis som vid en nedladdning , skillnaden är att individen vid tillfället kanske inte har pengarna , och om han har dem , så är han 0 kr fattigare , vilket betyder att han kan spendera pengarna på ett nyköp om han senare tycker att utvecklarna är värda det.

du kommer med största sannolikhet inte köpa spelet splitternytt i efterhand om du redan köpt en begagnad kopia .

så försök att se till så att pengarna går till rätt personer när ni faktiskt tänker pröjsa för nått.

Lionhead: Pre-owned worse than PC piracy

Pengarna går till rätt personer även när du köper begagnat.

Om de som driver butiken inte kan få X kronor från andrahandsförsäljning, så har de två val:

1.) Höja nypriset med motsvarande mängd för att in X kronor därifrån istället. (Alltså får utvecklarna mindre % av varje såld kopia)
2.) Gå i konkurs och inte sälja spel alls.

Vilket av dessa alternativ gynnar spelutvecklarna?

Svaret är förstås inget av dem alls.

Vill utvecklarna sälja spel med bättre marginaler måste de satsa på digital distribution istället där upp till 90% av intäkterna kan gå direkt till utvecklarna. Då skippar de butikerna helt och hållet, eftersom de sedan internet faktiskt är helt onödiga.

Vill du stödja utvecklarna så köp via Steam/Gamersgate osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Vill du stödja utvecklarna så köp via Steam/Gamersgate osv.

roligt nog ligger typ 90% av mina lir på steam

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Vill du stödja utvecklarna så köp via Steam/Gamersgate osv.

Stödjer man verkligen utvecklarna mer om man köper via Steam än i butik?
EDIT: Alltså, finns det någon artikel eller något dokument som verkligen visar på det?
Jag köper det mesta via steam, men känns ruttet att betala 50 euro för ett spel som kostar 329 spänn i butik liksom.
Hur kan butikerna vara så mycket billigare än steam?
Hur ser det hela ut egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av freethinker:

400 000 sålda FÖRSTA veckan. Nu är det runt 2m uppskattat så runt 800 hundra millioner. Sen är det svårt att veta hur många digital downloads som skett.

Liten utvecklare, liten budget, ingen DRM endå stor profit plus nerfbantad konsollport påväg.

Nej, inte 2 miljoner än. Första veckan är överlägset störst för ett storspel som The Witcher. Nu är det kanske uppe i 800K - 1 miljon, vilket ändå är fantastiskt.

I de 400 000 första veckan hade de f.ö. räknat in digital downloads.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Stödjer man verkligen utvecklarna mer om man köper via Steam än i butik?
EDIT: Alltså, finns det någon artikel eller något dokument som verkligen visar på det?
Jag köper det mesta via steam, men känns ruttet att betala 50 euro för ett spel som kostar 329 spänn i butik liksom.
Hur kan butikerna vara så mycket billigare än steam?
Hur ser det hela ut egentligen?

det kan jag inte säga på rak arm , valve tar säkert sin del av kakan för bandbredd och tillgång till onlinebutiken , samt all statistik de erbjuder , den är ganska avancerad och användbar har jag läst ( updateras bland annat ett antal gånger om dagen om jag inte minns fel )

dock skulle jag gissa , att det inte är rimligt att steam tar mer än vad distrubution , lager och butiksutrymme kostar för att få spelet till och sälja det via en fysisk butik.

butikerna har fortfarande utgivarna "by the balls" så att säga.
de blir mäkta förbannade när steam har lägre priser
har för mig att det är lite därför steam ofta är dyrare.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

dock skulle jag gissa , att det inte är rimligt att steam tar mer än vad distrubution , lager och butiksutrymme kostar för att få spelet till och sälja det via en fysisk butik.

butikerna har fortfarande utgivarna "by the balls" så att säga.
de blir mäkta förbannade när steam har lägre priser
har för mig att det är lite därför steam ofta är dyrare.

Det har du helt rätt i. Klart det kostar mer med lager, distribution och anställda i butik än en online butik, så varför det är billigare i fysisk butik är något jag har frågat mig under många år. Helt sjukt är det.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

det kan jag inte säga på rak arm , valve tar säkert sin del av kakan för bandbredd och tillgång till onlinebutiken , samt all statistik de erbjuder , den är ganska avancerad och användbar har jag läst ( updateras bland annat ett antal gånger om dagen om jag inte minns fel )

dock skulle jag gissa , att det inte är rimligt att steam tar mer än vad distrubution , lager och butiksutrymme kostar för att få spelet till och sälja det via en fysisk butik.

butikerna har fortfarande utgivarna "by the balls" så att säga.
de blir mäkta förbannade när steam har lägre priser
har för mig att det är lite därför steam ofta är dyrare.

Ok, det är nog långt ifrån hela sanningen dock.
Det hela är bara konstigare ju mer jag tänker på det.

Blizzard sålde Starcraft 2 digitalt för 60 Euro också har jag för mig, 59.90€. Eller 49.90€ kanske det va?
Aja, jag betalade iaf 399:- på ICA för min kopia.
Kändes också väldigt konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Ok, det är nog långt ifrån hela sanningen dock.
Det hela är bara konstigare ju mer jag tänker på det.

Blizzard sålde Starcraft 2 digitalt för 60 Euro också har jag för mig, 59.90€. Eller 49.90€ kanske det va?
Aja, jag betalade iaf 399:- på ICA för min kopia.
Kändes också väldigt konstigt.

inte helt omöjligt att butikerna ställer samma krav på blizzards onlinestore som jag föreslagit att de ställer på steam.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av freethinker:

400 000 sålda FÖRSTA veckan. Nu är det runt 2m uppskattat så runt 800 hundra millioner. Sen är det svårt att veta hur många digital downloads som skett.

Liten utvecklare, liten budget, ingen DRM endå stor profit plus nerfbantad konsollport påväg.

The Witcher 2 hade DRM från start om du köpte det utanför Steam och gog.com. Securom fick du med då som drog ner din prestanda med 60-70% tror jag det var uppmätt till. Inget jobbigt DRM i sig förutom just presetanda förlusten.
Detta patchades dock bort efter en vecka så ingen större förlust

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)