Nattligt "spontanköp". Beställs inatt!

Permalänk
Medlem

Nattligt "spontanköp". Beställs inatt!

Köpte ett XFX Radeon HD 5970 Black Edition. Nu behöver jag en burk för det...
Slängde ihop detta på Dustinhome som borde funka för spel. Någon som ser något stort fel?
Datorn kommer vara bitcoin mining rigg, samt speldator.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd

[QUOTE=Hzup;11097934 Någon som ser något stort fel?
[/QUOTE]

Jag! Jag, du kör amd i den budgeten, smacka på med intel dvs i5 2500k

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

JA!, Go inet.se! fast ja tycker inte du borde spontanköpa, vänta på bulldozer eller så kör du på intel 2500k eller 2600k system om du ska spela inget spel går väl så värst bra på 6-kärnigt ( just nu )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

sandy bridge + i5 2500k och 1600mhz minnen eftersom prisskillnaden mellan 1333 och 1600mhz är noll

Permalänk
Medlem

Jahaja, så det är alltså Intel 2500k som gäller. Måste hitta ett moderkort för den då... Personligen föredrar jag dustin då deras leveranser är sjukt snabba. Inet har sällan varorna jag vill ha i lager. Vilket gör att det tar någon eller några dagar extra. Men skall kolla upp Inet också innan jag beställer.

Då jag har grafikkortet så vill jag ha resterande dator asap. Så inatt blir det beställt. Men vad som blir bestället, det tål att diskuteras. Ser ifall det finns något billigt moderkort(ATX) till socket 1155.

Några fler idéer? Speciellt angående moderkortet?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

posten går inte förrens kl 16:00 imorron ändå, så du kan ta de lugnt och sova på saken

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MofoSchenked:

posten går inte förrens kl 16:00 imorron ändå, så du kan ta de lugnt och sova på saken

Sant, men de måste ju hinna plocka ihop sakerna!

Edit: Nyaste "idéen"

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Byt nättagg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

Byt nättagg...

För att? Till vad?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Sötast
Skrivet av Stakz:

Byt nättagg...

Förklara!

Permalänk
Medlem

Byt moderkortet till p67 istället för ett H67.

Visa signatur

[Lenovo X250 i7 8gb] [Lenovo x220 i7 8gb] [Asus PB278Q 1440p] [Sennheiser PC 360] [Grado SR80i]
[iPhone 6] [iPad 3] [Sennheiser hd25-1 ii] [Shure se215]

Permalänk
Medlem
Skrivet av smogy:

Byt moderkortet till p67 istället för ett H67.

Kostar 200kr+ extra och ger mig vadå? Exempel på kort att byta till: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=626393#extra

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Kostar 200kr+ extra och ger mig vadå? Exempel på kort att byta till: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=626393#extra

Eftersom du har valt en "K" processor så ska du absolut köpa ett P67 moderkort, för annars kan du inte överklocka din processor. Eftersom du betalt extra för din "K" processor så är det dumt att köpa ett H67 moderkort.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Eftersom du har valt en "K" processor så ska du absolut köpa ett P67 moderkort, för annars kan du inte överklocka din processor. Eftersom du betalt extra för din "K" på processor så är det dumt att köpa ett H67 moderkort.

+1

Sen ska du byta nättagget eftersom det är dålig kvalite. Corsair gör normalt bra agg - men det där är inte ett av dem. Tips på ett bra:
http://www.inet.se/artikel/6900379/xfx-xxx-edition-650w

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Sant, men de måste ju hinna plocka ihop sakerna!

Edit: Nyaste "idéen"
http://img534.imageshack.us/img534/8997/komplettqh.png

Byt nätagg till corsairs hx eller tx-serie eller om du vill ha lite billigare så köp ett xfx.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

För att? Till vad?

För att det är dåligt kvalitet men också dyrt

tex

http://www.inet.se/artikel/6900281/xfx-xxx-edition-750w

mycket bättre kvalitet, inte mycket dyrare och 50w mer

Permalänk
Medlem

Senaste då, bytte till en Corsair TX istället för en GS. Känns dock som det är mer än jag vill lägga på nätagg. Är det bara jag eller börjar det bli många bäckar små?... Aja, något mer som ni har att komma med innan jag bestället. Funderade hur mycket gör ram-minnena skillnad. Är det värt att ta bättre minnen typ http://www.dustinhome.se/pd_5010543803.aspx CORSAIR DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) 749kr

Har blivit lite fanboi av Corsair nätagg för de alltid sagts att de är bäst. Dock är jag villig att byta ifall ni hittar bättre bang for the bucket... Heh.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Använd inte ccorsairs Gs serie. ><

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att köra 2x2gb istället för 1x4gb?

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Använd inte ccorsairs Gs serie. ><

Bytt till TX serien!

Skrivet av jacke910:

Är det inte bättre att köra 2x2gb istället för 1x4gb?

Tanken är att senare lägga till ytterligare en sticka.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

jag har en 4gb sticka nu, men ska köpa en eller två till. du kommer upp i högre minne på mindre platser (cpt. obivous, ja) så ja hade kört på en 4gb

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Du ska inte ha hårddisk eller optisk enhet till den? Såg ingenstans där det nämndes.

Permalänk
Medlem

Snåla inte med nätagget det kan straffa sig.
Ett skräp agg kan skicka växelström in i datorn (hej då till den) när det går sönder.
Ett budget skickar orenare ström än ett bra agg vilket förkortar livslängden men skyddar men skickar inte växelström när det lämnar in. (Corsair cx och gs)
Ett bra agg håller längre och är effektivare (mindre värme och strömförbrukning=mindre kylningsbehov). (xfx cor edition och corsair tx, hx)
Ett utmärkt agg skickar rensat ström och har bäst verkningsgrad. (80+ gold)
4gb-stickan är bra om du tänker slänga in mer ram snart annars hade jag satsat på 2x2gb för att få dualchannel.

Klargjorde att corair gx inte hamnade i skräpkategorin
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Senaste då, bytte till en Corsair TX istället för en GS. Känns dock som det är mer än jag vill lägga på nätagg. Är det bara jag eller börjar det bli många bäckar små?... Aja, något mer som ni har att komma med innan jag bestället. Funderade hur mycket gör ram-minnena skillnad. Är det värt att ta bättre minnen typ http://www.dustinhome.se/pd_5010543803.aspx CORSAIR DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) 749kr http://img534.imageshack.us/img534/7965/komplettu.png
Har blivit lite fanboi av Corsair nätagg för de alltid sagts att de är bäst. Dock är jag villig att byta ifall ni hittar bättre bang for the bucket... Heh.

Är det bara jag eller står det kit with 2 2gb sticks eller nåt sånt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinecraftZ:

Är det bara jag eller står det kit with 2 2gb sticks eller nåt sånt?

Skickades från m.sweclockers.com

jupp ser de jag med, står 2x2GB

om du vill ha bra billigt agg så har du det här http://www.inet.se/artikel/6900363/xfx-core-edition-750w
också 750watt, också 80+ bronze, precis som TX750

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

De har dock tyvärr inte den i lager så jag kan åka och hämta den imorgon. Lägg därtil att XFX alltid verkar få dåliga betyg på sina nätagg. Varan denna kärlek?... Strax skall jag från jobbet, så då skall det vara beställt ju!

Men aja ser ut att bli en XFX XXX Edition 750W...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur tyst den lådan är, men kanske ett FD R3 istället? Eftersom den ska köra mining kan det vara skönt med en dator som håller käft

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Nu vet jag inte hur tyst den lådan är, men kanske ett FD R3 istället? Eftersom den ska köra mining kan det vara skönt med en dator som håller käft

Vet då verkligen inte ifall mitt radeon 5970 får plats i den burken. Tittade på en sådan på Inet, och verkade ganska liten tbh.

Men så nu ja, blir det och beställa! Ställer datorn ute på balkongen och drar sladdar in! Erhm... blir nice när regnet kommer...

Kollade upp det R3 har "Supports graphic card lengths up to circa 290mm and CPU coolers with height of maximum circa 165mm " så räcker inte för mitt 5970

Edit: Då var det köpt
Komplett:

  • Intel Core? i5 Quad Processor i5-2500K
    3,3GHz, Socket LGA1155, 6MB, Boxed

  • Gigabyte GA-P67A-D3-B3, Socket-1155
    ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX, SATA 6Gb/s, U

  • Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower
    Fläktar: 1x 200mm Front, 1x 120mm Bak, mATX, ATX,

  • Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9
    Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Venge

Inet:

  • Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr

  • XFX XXX Edition 750W

  • XFX Radeon HD 5970 Black Edition

Ett stort tack till alla som hjälp mig att välja vettiga saker. Ses igen om 3 år...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Snåla inte med nätagget det kan straffa sig.
Ett skräp agg kan skicka växelström in i datorn (hej då till den) när det går sönder.
Ett budget skickar orenare ström än ett bra agg vilket förkortar livslängden men skyddar men skickar inte växelström när det lämnar in.
Ett bra agg håller längre och är effektivare (mindre värme och strömförbrukning=mindre kylningsbehov).
4gb-stickan är bra om du tänker slänga in mer ram snart annars hade jag satsat på 2x2gb för att få dualchannel.

Att kalla Corsair GS för "skräpaggregat" är lite väl magstarkt, det som skiljer det från AX,HX,TX och VX-serierna är att det inte har genomgående japanska kondensatorer specade till 105°C utan en blandning av japanska (Chem Con), taiwanesiska (Teapo) och Kinesiska (Samxon), men de är högt temperaturklassade även de (105°C). Samxon är ett av de bättre märkena av kinesiska kondensatorer och håller bättre klass än de flesta taiwanesiska faktiskt.

I övrigt håller GS-serien bra värden på spänningarna och hyfsat lågt rippel. Här är en recension av 800W varianten från Hardware Secrets:
http://www.hardwaresecrets.com/article/Corsair-GS800-Power-Su...

XFX Core är att föredra, nu när de har ett så pass bra pris, då det har japanska 150°C kondensatorer rakt igenom. Det som påverkas av detta är närmast livslängden på aggregatet, även om 105°C specade kondingar rent allmänt håller längre (jämfört med 85°C och lägre klassade), så har de japanska bäst track-record på den fronten.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Intressant... recensionen var väldigt imponerande. Men som sagt blev en modulär historia av XFX. XXX eller den så kallade Black Edition. Mest för att alla verkade älska XFX nätagg. Och den hade silvercertificat. Antog att det var bättre än brons.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010