Permalänk
Medlem

Behöver seriösa köpråd: 6950

Hej!

Har suttit fllleeeerrra timmar nu och dividerat fram och tillbaka. Köp SKA ske ikväll. Helst innan kl 2330 ialf. Och jag behöver hjälp.

Har valt att rikta in mig på komplett.se för dom är dom enda som verkar ha skapligt många 6950 i lager och dom får även in en leverans imorrn, den 15e.

Vad är det t.ex. för skillnad mellan dessa:

http://www.komplett.se/k/kcp.aspx?sku=622369&sku=622370

?

5kr mer för 1gig extra ram?

Har jag fattat det rätt om man kan låsa upp shaders på nästan ALLA 1gigskort? Alltså inte byta bios, utan uppdatera bios så shaders låses upp? Eller är det bara få utvalda det med?

Pls help

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

nej 2gbs korten är det du kan låsa upp men inte alla...

Permalänk
Medlem

Men jag har läst om flertalet folk som låst upp sina 1gigskort med, även icke referens. I och med att man enbart uppdaterar bios och inte flashar en ny, eller hur det nu va, så skulle det funka. Har jag fattat det som ialf. Har jag fattat det helt fel?

Är det helt ärligt någon som helst skillnad med 1 eller 2 gig minne på ett graffekort?

Kan du, eller någon annan, ge mig tips på vilket 6950 jag ska köpa på kompletts hemsida?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

du kan inte låsa upp shaders på någon av de där. Just de där Sapphire korten har låsta bios verkar det som.

Visa signatur

(2500k, HD7970)OC, Asrock Extreme 4, Fractal Arc, Corsair Force 3.

Permalänk
Medlem

Kan du ge tips på nått annat här då:

http://www.komplett.se/k/search.aspx?mfr=&bn=&sortBy=p&q=6950...

?

Tack på förhand!

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

jag har låst upp mina med gigabyte hd 6950 2gb, men jag köpte det för ett tag sen på webhallen, tror att det inte finns några med 2 bios längre.

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeeee:

jag har låst upp mina med gigabyte hd 6950 2gb, men jag köpte det för ett tag sen på webhallen, tror att det inte finns några med 2 bios längre.

Jag har ett sapphire med dubbelbios och upplåsta shaders. Det är av referensdesign, fortfarande väldigt tyst tycker jag.

I första hand ska du nog leta efter just referensdesign om du vill kunna göra den klassiska upplåsningen som fungerar på 99 av 100 kort eller vad det nu är.

Jag läste dock att även på referens förekommer det nu kort som inte har dubbelbios så det gäller att leta. Har också hör att den nya versionen också saknar backplate, men vet inte om det stämmer.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

Är ett 5870 för 1800kr ok? Med tanke på bitcoin-mining alltså... e ju bättre än 6970 på just mining.

Sen tänkte jag om ni vet om "the compound"-företaget som finns på blocket...

Ett 6970 för 1000kr... Köper in konkurspartier från USA. Jag har första tjing på ett sådant kort då jag svarade snabbt på annonsen. Jag vet att det låter för bra för att vara sant, men man vet ju aldrig. Därför jag kollar med er om ni tidigare köpt därifrån eller liknande?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Sen tänkte jag om ni vet om "the compound"-företaget som finns på blocket...

Ett 6970 för 1000kr... Köper in konkurspartier från USA. Jag har första tjing på ett sådant kort då jag svarade snabbt på annonsen. Jag vet att det låter för bra för att vara sant, men man vet ju aldrig. Därför jag kollar med er om ni tidigare köpt därifrån eller liknande?

Varningsklockor ringer. Fick samma svar när jag mailade dom, har oxå ett "tjing" på ett Ett 6970 för 1000kr. Frågade vart deras adress var i sthlm och om man kunde kika förbi, har inte fått nått svar tillbaka än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gisele:

Sen tänkte jag om ni vet om "the compound"-företaget som finns på blocket...

Ett 6970 för 1000kr... Köper in konkurspartier från USA. Jag har första tjing på ett sådant kort då jag svarade snabbt på annonsen. Jag vet att det låter för bra för att vara sant, men man vet ju aldrig. Därför jag kollar med er om ni tidigare köpt därifrån eller liknande?

Varningsklockor ringer. Fick samma svar när jag mailade dom, har oxå ett "tjing" på ett Ett 6970 för 1000kr. Frågade vart deras adress var i sthlm och om man kunde kika förbi, har inte fått nått svar tillbaka än.[/QUOTE]

Näe... Och jag bad om en bild med mitt namn och fick en bild som typ va gjord i paint... Kändes mindre bra.

Nu har 5830 dragit mina ögon till sig... Finns det nått skapligt billigt moderkort med plats för 4 graffekort? Vi snackar AMD-mobos

EDIT: Var hittar jag såndär adapter som gör om Pci-E x1-porten till en port som är lika stor som Pci-E 16x-porten?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Varningsklockor ringer. Fick samma svar när jag mailade dom, har oxå ett "tjing" på ett Ett 6970 för 1000kr. Frågade vart deras adress var i sthlm och om man kunde kika förbi, har inte fått nått svar tillbaka än.

Citat:

Näe... Och jag bad om en bild med mitt namn och fick en bild som typ va gjord i paint... Kändes mindre bra.

Nu har 5830 dragit mina ögon till sig... Finns det nått skapligt billigt moderkort med plats för 4 graffekort? Vi snackar AMD-mobos

EDIT: Var hittar jag såndär adapter som gör om Pci-E x1-porten till en port som är lika stor som Pci-E 16x-porten?

Sjukt dålig skalning och med ett amd-mobo kommer väl korten köras i 8x/4x/4x/4x eller något åt det hållet, om du ens hittar ett kort.

Och att ens fundera på ett 1gb's 6950 är också det otroligt dumsnålt.

det finns väl två huvudsaker du bör tänka på!

Ditt luftflöde, bra luftflöde, eftermarknadskylare, dåligt luftflöde, referensylare.

Men för guds skull, ta ett kort med 2gb