Permalänk
Medlem

Electron?

Ser att Electron tar 24 varje månad från mitt konto.

Vad är det för fördelar med Electron och vad förlorar jag om jag avslutar prenumerationen?

Permalänk
Medlem

Det där är väll avgiften för att du har ett electron-kort ?

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Det där är väll avgiften för att du har ett electron-kort ?

Det vet jag. Jag undrar vad som är bra med det och går det att avsluta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Det vet jag. Jag undrar vad som är bra med det och går det att avsluta?

Typ inget. Har själv electron men har inte orkat byta till Visa. Visa är gratis (?) och man kan köpa i butiker i utlandet samt e-handel (om man inte tog med det när man fick electron).

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Det vet jag. Jag undrar vad som är bra med det och går det att avsluta?

Att du får ha ett electron-kort ? Om du avslutar det så stänger dom väll av ditt kort.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Okej. Tack för svar.

Permalänk
Skrivet av Antzo:

Typ inget. Har själv electron men har inte orkat byta till Visa. Visa är gratis (?) och man kan köpa i butiker i utlandet samt e-handel (om man inte tog med det när man fick electron).

Från Swedbanks hemsida.

Citat:

Bankkort Visa
250 kr per år.
0 kr per år för student (med CSN-insättning samt studerar på Högskola eller Universitet).
Kontantuttag i automat i Sverige och kontantuttag av euro i EMU-land kostar 0 kr.
Kontantuttag i automat i övriga fall kostar 35 kr per uttag.
Kontantuttag i bankens kassa kostar 35 kronor.
Valutaväxlingspåslag vid köp/uttag i utländsk valuta 1,5%.

Permalänk
Medlem

Är inte Visa Electron någon form av light-variant av ett Visa-kort? Känns dock skumt att det ska vara dyrare då.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Är inte Visa Electron någon form av light-variant av ett Visa-kort? Känns dock skumt att det ska vara dyrare då.

Det verkar skilja mellan bankerna. Det skiljer inget i pris mellan korten hos Nordea som har både Visa Electron och Bankkort Visa (288 kr/år).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Beyond:

Från Swedbanks hemsida.

Har via nordea och har betalat 24kr mån för enklaste electron sen jag var 17 eller något sådant.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk

Det är väl bara Handelsbanken som fortfarande kör med en gratisvariant: Frikort (Electron). Det enda som kostar är uttag på andra bankomater än deras egna (en tia/uttag om jag inte minns fel), men det är ju inga problem när man kan ta ut pengar i nästan alla butiker. Numera kan kortet även användas vid köp på nätbutiker också (de som är anslutna till MasterCard® SecureCode™ eller Verified by Visa).