Utvecklingsexemplar av DFI AD77 Infinity hos SweClockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy

Har inte bett dej att yttra dej!
....
MEN VAD FAN VAR KT133 ?

Forum är till för att yttra sig.

KT133 var en veckas uptime i Windows Me. så jaa..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer
Glömde säga om DFI AD77 och ddr 3200 minnen
På DFI kortet kan du köra upp till 2 st 400 minnen
stoppar man in 3 st DDR 400 minnen så klockar kortet ner dom till
333 och stoppar man in 4 st minne
så klockar kortet ner det till 266.

Sen såg jag att det fanns adaptrar mellan ide gränsnittet och serial ata gräns snittet men har inte hittat några än att köpa.
någon som sett sådan till salu.

Vart står det att man kan köra 2st 400 minnen?

Men du kanske har ett DFI själv

Jag har kört kortet med 4 st 256 Mb Samsung cas2,5 med 400 bus

Visa signatur

Ur Led är tiden

Permalänk

Teoretiskt sett skall agp8x ha en dubbelt så hög bandbredd som agp4x har jag för mig, och om jag kom ihåg rätt så är det inte skrattretande ;).

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Har bara testat med två ddr 400 256mb.
lästet på DFI hemsida

To enhance the compatibility and stability of memory, AD77 series boards will follow rule as below:

Module 1pc Runs at 2pcs Runs at 3pcs Runs at 4pcs Runs at
DDR400 400MHz 400MHz 333MHz 266MHz
DDR333 333MHz 333MHz 333MHz 266MHz
DDR266 266MHz 266MHz 266MHz 266MHz

http://sj.dfi.com.tw/support1/FAQs/FAQs-AD77/AD77M01.htm

kolla här

Permalänk
Hedersmedlem

Har ett Asus A7V8X, och det funkar fint med 2st PC3200 Samsung-moduler som körs i 400MHz, helt stabilt.

Permalänk
Medlem

AGP-porten sitter fel, som vanligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Teoretiskt sett skall agp8x ha en dubbelt så hög bandbredd som agp4x har jag för mig, och om jag kom ihåg rätt så är det inte skrattretande ;).

lol teoretiskt.... inget man räknar med nuförtiden. Bara "hard-facts" som gäller. Iaf då jag planerar köp.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattias

Uhm. Om du vill veta skillnaden mellan AGP8x och AGP4x, så kan du ju ta och ställa ned din AGP på 1x (om du nu har ett kort i klass med GF3/4) så får du se hur mycket sämre prestanda du får. När korten blir snabbare, så kommer AGP8x vara väldigt bra att ha. Visst, det är liten skillnad nu, men det gör det inte till ett skämt.

Men dock så använder nVIDIA och ATI det som försäljningsargument på kort som inte behöver det.. Det är ett skämt.

Ja ta och testa det själv. Dra ner från 4x till 2x sedan postar du resultatet här. Skillnaden är minimal kan jag tala om för dig.

Permalänk
Medlem

Hemsk placering av PSU-kontakten, redan där blev det kortet ointressant.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Varning!!!

Varning till alla som tänker köpa ett mb med via kt 400 och inbyggd raid/sata. Tex ASUS A7V8X går inte att köra raid om man inte: 1. har sata hårddiskar (som inte finns att köpa)
2. Har en ata-sata converter (som inte heller finns att köpa) Köp i så fall ABIT A7 max2 där convertern följer med samt att dom har 2 raid-ata anslutningar + 2 sata anslutningar så att man kan köra raid med 2 vanliga hårddiskar!!!
Ändring nu finns det converters att beställa: http://www.dataparadiset.com/kategori.asp?KatID=55&Kat=I%2FO%...

Visa signatur

Cobra

Permalänk
Hedersmedlem

[QUOTE]Teoretiskt sett skall agp8x ha en dubbelt så hög bandbredd som agp4x har jag för mig, och om jag kom ihåg rätt så är det inte skrattretande .QUOTE]

Stämmer. AGPxX står för den interna busshastigheten. AGPx1 ligger på 66 MHz (precis som AGP-bussen till NB), AGPx2 är en sorts metod för att höja bussen utan att höja frekvensen, kalla det XDR ifall du vill. Således är:

AGPx1 = 66 MHz
AGPx2 = 133 MHz
AGPx4 = 266 MHz
AGPx8 = 533 MHz

Och som ni kanske förstår är det väldigt svårt att använda alla MHz som AGPx8 erbjuder, och det är även svårt att använda frekvensen till fullo vid AGPx4 också. Men det är inte därför AGPx8 är intressant, utan det är teknikerna. Det erbjuder inte bara en typ av Sideband adressing, utan även förbättrad prefetch, om jag inte minns fel. Det finns endel andra saker också som jag tyvärr inte kommer på just nu, ska försöka leta en bra artikel att posta om det så allting kan klaras upp.

Kanske ett test mellan AGPx2 och AGPx4 vore i sin rätt? så kan man bedöma om man ska investera i ett AGPx8-moderkort, eller om det bara är ett sätt att sälja fler moderkort, kanske jag kan få tag i ett KT400-moderkort också o även testa agpx8.

Tror inte det komma komma kort som är mer "kompatibla" med den nya interna frekvensen, men utvecklingen går snabbare när det gäller stora texturer och miljöer, så om en stund kanske det kommer kort som verkligen behöver mer bandbredd. Men att ha det som ett argument är inte bra, då korten förmodligen inte kommer skilja speciellt mycket även fast korten skulle behöva mer än 266 Mhz...

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
3dfx Fanboy

ok.. here it goes..

AGP8x är meningslöst i dagsläget... varför? jo...

för att man ska tjäna något på överföringshastigheten så måste man först fatta när denna spelar roll..

man tjänar ingenting på att skyffla texturer av uppenbara anledningar.. de flesta av dagens grafikkort är utrustade med 64MB RAM eller mer.. de flesta av dagens grafikkort klarar av texturkompression... de flesta av dagens grafikkort har en betydligt snabbare minnesbandbredd än AGPx16 eller 32..

med andra ord.. så ger AGP8x absolut ingenting i realitet när det gäller texturer... visst, en bana i ett spel kommer att kanske ladda snabbare men ni fattar poängen...

ok.. var finns det prestanda att hämta då... jo, i överföringen av all geometridata... alla trianglar (rättare sagt noder) ska skyfflas kontinuerligt till grafikkort...

problemet här istället är att det visserligen går att skicka mer polygondata till grafikkortet men samtidigt så finns det inga grafikkort som klarar av att omvandla allt det här till något vettigt.. vad spelar det för roll om ett surt GF4 MX440 får massvis med polygoner när grafikprocessorn inte klarar att bearbeta allt det där..?

ett annat problem är ännu mer uppenbart om man tänker efter.. det krävs också applikationer (spel) som har höga polygoncounts för att tekniken överhuvudtaget ska användas.. jag har fortfarande inte sett spel där det höga polygonantalet är någon större prestandaflaskhals..

och nej... jag köper inte idiotiska argument som "Men man får bättre 3dmark-poäng med AGP8x"...

så sammanfattningsvis.. sluta tjata om AGP8x.. det är värdelöst inom den närmaste tiden.. precis som AGP4x var värdelöst när det lanserades... visa mig ett enda spel (nej... 3dmarkXXXX är inte ett jävla spel) där det finns en klart märkbar skillnad mellan AGP2x och AGP4x..

det är inte utan anledning som NVIDIA inte ens brytt sig om att förmedla propaganda om de nya AGP8x-korten...

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xX
Har ett Asus A7V8X, och det funkar fint med 2st PC3200 Samsung-moduler som körs i 400MHz, helt stabilt.

Jag har också ett sånt kort men i manualen står detatt endast en modul kan köras i 400MHz.. är du HELT säker på att du kör dom i 400MHz... för har du på auto så körs dom garanterat i 333... har du gjort nån inställning då eller? jag är väldigt skeptisk...

Har ett 256mb i nu men jag vill ha 5122.. s¨tänkte byta ut den mot en 512a... men är du säker på att man kan köra 2st 256?

Visa signatur

Allt är relativt!

Permalänk

Gud vad alla är arga!

Varför tar alla allt så personligt som skrivs här i forumet. Alla är ju så arga på varandra att det är skrämmande att läsa. Alla vill ha rätt och ska till varje pris bevisa att det är de som har de bästa prylarna och vet allt bäst.
Så många bara svär och håller på att man kan undra ifall de är här enbart för att mucka gräl och förstöra! Kan man inte uttrycka sina åsikter på ett trevligare och bättre sätt så borde man stå över helt!

Visa signatur

Workstation: Seasonic S12 500W :: Athlon XP 2200 :: SOYO KT400 MB DUP :: 1,5 Gb RAM :: 2 x 120 Gb HDD :: Radeon 9600 PRO :: SoundBlaster X-fi :: SONY SDM-HS95P :: Logitech DiNovo :: Logitech Z-5500

Laptop: MacBook 2.0 GHz, 2048 Mb RAM, 80 Gb HDD

Permalänk

Där jag arbetar har vi haft STORA problem med DFI kortens kvalitet. Efter dryga två veckor ballar allting ur och vi får tillbaka typ 70% av de DFI kort vi säljer... Hoppas det blir ordning på torpet iom detta kort...

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreadlock
Där jag arbetar har vi haft STORA problem med DFI kortens kvalitet. Efter dryga två veckor ballar allting ur och vi får tillbaka typ 70% av de DFI kort vi säljer... Hoppas det blir ordning på torpet iom detta kort...

Vart jobbar du och vilka kort är det ni säljer? hur många?
Där jag jobbar säljer vi väldigt många DFI kort och felprocenten ligger på cirka 0,5% tycker jag är hyggligt

Edit> 0,308 % är den exakta siffran <Edit

Visa signatur

Ur Led är tiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt

Forum är till för att yttra sig.

KT133 var en veckas uptime i Windows Me. så jaa..?

En veckas uptime kan man skaffa sig med i princip vilket kort som helst om man bara låter datorn stå i viloläge en vecka, så det är ett rätt kasst mått på stabilitet.

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Medlem

Wtf, jag skulle raida 2 av mina WD hårddiskar igår på mitt Asus A7V8X, den hittade bara en av dem i raidbiosen, nått är skumt med raid/sata converten.
Annars tycker jag att moderkortet smider på riktigt bra.

Cobra: Du tror inte att Asus fixar det problemet med bios uppdateringar ?

Visa signatur

: MSI Z690 A-PRO, i7 12700K@snabb, EKWB 280mm, 32GB RAM, RTX2070S
: Asus Prime Z270, i7 7700K@5.0GHz, Corsair H115i, 16GB RAM, 1070Ti
: Asus Sabertooth Z77, i5 3570K@4,9, Corsair H70, 16GB RAM, 660 Ti x2
: Debian Linux@AMD X2 2,6GHz, 4GB RAM, Asus G210, 10TB WD Green(RAID1)
: Xp-m 2400@4100+, Duron 600@1GHz, K6-2 300@375MHz, P75MHz, sHg 8000, Acer 5930G (all R.I.P).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattias

Uhm. Om du vill veta skillnaden mellan AGP8x och AGP4x, så kan du ju ta och ställa ned din AGP på 1x (om du nu har ett kort i klass med GF3/4) så får du se hur mycket sämre prestanda du får. När korten blir snabbare, så kommer AGP8x vara väldigt bra att ha. Visst, det är liten skillnad nu, men det gör det inte till ett skämt.

Men dock så använder nVIDIA och ATI det som försäljningsargument på kort som inte behöver det.. Det är ett skämt.

Visserligen blir det bättre med tiden, som vanligt i datorvärlden. Men att använda 8x som försäljningsargument, jag kan t.ex här och nu läsa på moderkortskartongen för Asus A7V8X "8x is twice as fast as agp 4x" sen när man kollar på benchmarks för de första korten som har stöd för det är prestandaökningen max 4fps. Då känns det ungefär lika häftigt som att gå från agp 2x till 4x, vilket inte kändes som nån dundersensation.

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Raid för A7V8X

Xorcist: Det finns inte en biosuppdatering i världen som hjälper mot avsaknaden av en ideraid-anslutning, man är lurad av ASUS. Här kan du köpa en converter för 75:- + frakt
http://www.dataparadiset.com/kategori.asp?KatID=55&Kat=I%2FO%...

Ladda hem den "NYA" manualen från ASUS hemsida o läs om raid så får du se nåt otäckt, man måste ha antingen 2 sata-hd eller en ata-hd + en converter till den andra ata-disken.

Visa signatur

Cobra

Permalänk
Medlem

Cobra? är det så att ide portarna inte fungerar om man inte har någon s-ata disk inkopplad eller en ide disk inkopplad med en konverter?

för jag har beställt ett Abit At7 Max2 och det har ju 2 st ide raid portar och 2 st s-ata portar men det är 2 st olika chipset som tar han om det?

så förstår inte ritkigt hur du menar

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

PÅ ABITs mb kommer det att fungera då dom har 2 ide-raid anslutningar. ASUS har nämligen bara en ide-raid anslutning och 2 sata anslutningar. Där måste man om man vill köra raid använda ena eller båda sata anslutningarna ELLER ena sata ansutningen och den enda raid-ide anslutningen. Har man då 2 ide hd så måste man använda en konverter till sata-anslutningen samt koppla den andra ide hd till ide-raid anslutningen. Då du köpt ABITs mb så behöver du inte oroa dig.

Visa signatur

Cobra

Permalänk
Medlem

Undrar om AD77 infinity har en 1/6 delare för pci busen?
Ni som har kortet borde ju veta

Iofs så spelar det inte så stor roll eftersom jag antagligen inte kommer att överklocka så värst mycket men litegrann vill man ju prova... allt över 166 MHz kommer ju att överklocka PCI bussen också om den bara har 1/5 delare... vid 200 har man 40MHz på PCI bussen och det börjar ju bli lite mycket för de flesta billiga PCI kort man har...

Visa signatur

Sci-Fi, Action, Monster movies for the win!