Nära dött lopp mellan Ios och Android på SweClockers mobilsajt

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Fast NE och SAOL håller ju uppenbarligen inte med.
Varken akronym eller initialord finns med i SAOB vilket är lite konstigt.
Du råkar inte ha någon referens på svenska?

Jag ska ta och kolla i min ordbok lite senare.

Visa signatur

Att ha sin dators specifikationer som signatur är fånigt.

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Tycker ni skulle haft med "webOS" bland valen istället för "Annat".

Varför inte Maemo? MeeGo? Bada? Som om det inte fanns fler mobila operativsystem än webOS.

Visa signatur

Att ha sin dators specifikationer som signatur är fånigt.

Permalänk
Medlem

har bara använt IOS, men de va inte långt ifrån att rösten föll på android då det jag har sett av honeycomb verkar har verkat trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphonehalo:

Varför inte Maemo? MeeGo? Bada? Som om det inte fanns fler mobila operativsystem än webOS.

Maemo, MeeGo och Bada är döende medan webOS är pånyttfött.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Maemo, MeeGo och Bada är döende medan webOS är pånyttfött.

Även om det vore sant så är det irrelevant, för att pollen handlar inte om vilka operativsystem som är döende. Maemo, MeeGo och Bada utvecklas fortfarande aktivt. Symbian, å andra sidan, har blivit helt övergett. Så ditt argument håller inte.

Att säga att MeeGo är döende är förövrigt samma sak som att säga att Linux är döende, vilket är nonsens.

Visa signatur

Att ha sin dators specifikationer som signatur är fånigt.

Permalänk
Skrivet av ChipZ:

Haha, då kan du på sin höjd ha känt på 3 år gamla resisitiva LG-telefoner eller nåt. Till och med min Blade som har en rätt medioker digitizer tycker jag är helt okey att använda och gör mig inte frustrerad på något sätt.
Sen att det inte är apples "touch-teknik" på något sätt beskriver ju din koll. Apple använder, precis som 99& av alla andra touch-telefoner idag kapacitiv teknik för att registrera tryck på skärmen. De digitizers som tillverkarna använder finns i olika kvalité men på de dyrare telefonerna(fortfarande billigare än iPhone) sitter det riktigt bra digitizers.

EDIT: Och ja, jag har använt iPhones mycket.

Ta det lite lungt
Jag har inte använt många touch enheter direkt, men det har varit för att jag inte tycker det är bra helt enkelt, den mordernaste jag testat är min väns HTC Desire (ej HD) och det känns bara som en helt annan sak, känns omöjligt att det skulle vara samma teknik?
Apple registrerar ju inte fysiskt tryck på skärmen, utan med finger (eller hud eller värme?), det känns iaf helt annorlunda för mig, konstigt om det vore samma. Men du kanske har rätt. Vad ska jag testa för telefon då?

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Men ändå så lägger du ut *vad nu en iphone kostar* istället för att nöja sig med en för ca 2000kr?

Han är väl ingen Svensson då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Ta det lite lungt
Jag har inte använt många touch enheter direkt, men det har varit för att jag inte tycker det är bra helt enkelt, den mordernaste jag testat är min väns HTC Desire (ej HD) och det känns bara som en helt annan sak, känns omöjligt att det skulle vara samma teknik?
Apple registrerar ju inte fysiskt tryck på skärmen, utan med finger (eller hud eller värme?), det känns iaf helt annorlunda för mig, konstigt om det vore samma. Men du kanske har rätt. Vad ska jag testa för telefon då?

Jopp, det är precis samma teknik skärmens digitizer registrerar svag elektricitet i fingertopparna. Dock kan desiren du testat kanske haft ett skärmskydd på? Ett som inte ger samma glid som glaset på en iPhone. Tex. Galaxy S/SII ska ha väldigt bra digitizer.

Kan ha låtit något aggressiv, ber om ursäkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphonehalo:

Även om det vore sant så är det irrelevant, för att pollen handlar inte om vilka operativsystem som är döende. Maemo, MeeGo och Bada utvecklas fortfarande aktivt. Symbian, å andra sidan, har blivit helt övergett. Så ditt argument håller inte.

Att säga att MeeGo är döende är förövrigt samma sak som att säga att Linux är döende, vilket är nonsens.

Symbian ska utvecklas t.o.m. minst år 2016 så det har inte blivit övergett och det skeppas som standard på mobiltelefoner till skillnad från MeeGo. Men visst, har du en N900 och vill fixa själv välj då MeeGo.

PS
BlackBerry OS borde också vara med i pollen.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av ChipZ:

Jopp, det är precis samma teknik skärmens digitizer registrerar svag elektricitet i fingertopparna. Dock kan desiren du testat kanske haft ett skärmskydd på? Ett som inte ger samma glid som glaset på en iPhone. Tex. Galaxy S/SII ska ha väldigt bra digitizer.

Kan ha låtit något aggressiv, ber om ursäkt

Skickades från m.sweclockers.com

Fan vad underligt, nope inget skärm-skydd, möjligen dock att Iphonen har mer V-sync? Om telefoner använder sig av sådant, det borde ju bli ett mer jämt mönster då och iom det kanske det känns som ett annat touch system.

Får ta och testa galaxy.

Hehe ingen fara, försöker bara hålla forumet på en trevlig nivå

Visa signatur

Citera gärna för svar.