Permalänk
Medlem

fråga ang placering av h70

tjenare.
jag håller på o jagar nytt chassi då mitt nuvarande e urkasst då de gäller kylning ( fins endast en 90mm fläkt in som blåser över hdd så svalt e de inte ) och jag kör just nu en h70 uppe bak men funderar på om den klara av att monteras i taket på ett chassi eller måste den sitta lodrätt med anslutningarna neråt... har funderingar på ett chassi me fläktplatser i taket med de verkar som om den kommer skymma en plats om man sätter den uppe bak...

Permalänk
Medlem

Köp ett med fläkt fram och rätt storlek bak/tak som h70 är om du vill flytta runt. Bästa är att sätta front fläkt på suga inåt och 2 fläktar på radiatorn till h70 så det blir <-|<- utåt. Fungerar även att sätta radiator i taket men ser ingen anledning till det ifall det inte är ont om plats i chassit.

Permalänk
Medlem

okey ja de e så jag har nu... 2 gt 1450 fläktar på radiatorn uppe bak ut och en in fram... efter en halvtimme witcher 2 så dör datorn av värme... över 70c på prollen och 67 på mb så ett helt nytt chassi behövs helt klart...

Permalänk
Skrivet av Frigge:

okey ja de e så jag har nu... 2 gt 1450 fläktar på radiatorn uppe bak ut och en in fram... efter en halvtimme witcher 2 så dör datorn av värme... över 70c på prollen och 67 på mb så ett helt nytt chassi behövs helt klart...

Är du säker att själva monteringen av "kylningsplattan" sitter korrekt på CPUn?
det skulle också hjälpa mycket om du berättar vad du har för komponenter i övrigt i datorn, tex grafikkort.
Dubbelkolla ordentligt att fläktarna på radiatorn verkligen inte motarbetar varandra.

<- ||| <- ska det som sagt vara.

Visa signatur

____________________________________________________________
NZXT H2, NZXT Hale90 850W, Gigabyte B550 Aorus pro V2, Ryzen 5600x, BeQuiet Rock 2, Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 16GB, Saphire Radeon RX 6800 XT Nitro+, Xiaomi 34" Curved Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprautbirger:

Är du säker att själva monteringen av "kylningsplattan" sitter korrekt på CPUn?
det skulle också hjälpa mycket om du berättar vad du har för komponenter i övrigt i datorn, tex grafikkort.
Dubbelkolla ordentligt att fläktarna på radiatorn verkligen inte motarbetar varandra.

<- ||| <- ska det som sagt vara.

Jodå allt är monterat riktigt. Har jätte bra temp då datorn används för vanligt så det är inge problem. Kör även typ portal 2 och fable 3 utan problem men antagligen så går det lite hårdare åt med witcher. Förutom en i7 2600k@4ghz så har jag ett gainward gtx460 1gb oc och de e allt men det som sagt så lådan har hängt med kanske 3 byggen så jag gissar på att den inte riktigt är gjord för dagens grejer, en 90mm fläkt som enda intag och den blåser över diskarna med så. Jag tror de är dax för nåt nyare med bättre flöden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Frigge:

Jodå allt är monterat riktigt. Har jätte bra temp då datorn används för vanligt så det är inge problem. Kör även typ portal 2 och fable 3 utan problem men antagligen så går det lite hårdare åt med witcher. Förutom en i7 2600k@4ghz så har jag ett gainward gtx460 1gb oc och de e allt men det som sagt så lådan har hängt med kanske 3 byggen så jag gissar på att den inte riktigt är gjord för dagens grejer, en 90mm fläkt som enda intag och den blåser över diskarna med så. Jag tror de är dax för nåt nyare med bättre flöden

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det lär nog vara så faktiskt! lycka till med nytt chassiinköp!

Visa signatur

____________________________________________________________
NZXT H2, NZXT Hale90 850W, Gigabyte B550 Aorus pro V2, Ryzen 5600x, BeQuiet Rock 2, Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 16GB, Saphire Radeon RX 6800 XT Nitro+, Xiaomi 34" Curved Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprautbirger:

Ja det lär nog vara så faktiskt! lycka till med nytt chassiinköp!

hehe ja de behövs nog verkligen ett lycka till.. har inte hittat nåt chassi än som faller mig i smaken... vi ju ha de rätt tyst men endå kunna smälla i en värre vattenkylning då jag tröttnat på h70. de e ingen lek att hatta chassi

Permalänk
Medlem

Du kanske skulle ta en titt på Fractal Design Define XL? http://www.youtube.com/watch?v=nUZbDiwXYJo

Permalänk
Medlem
Skrivet av McNuggle:

Du kanske skulle ta en titt på Fractal Design Define XL? http://www.youtube.com/watch?v=nUZbDiwXYJo

ja jag e lite sugen på det eller r3an.. e ju lite olika lösningar på takfläkten i dom... e lite fundersam på om inte den lösningen på takfläkt som e i xl kommer att skymmas av h70n så att den bara håller på o snurrar ovanför utan att ta nåt ifrån chassit för att h70n e ivägen

Permalänk
Medlem

Tror inte det ska vara några problem med h70n faktiskt, Men kan inte vara allt för säker. Jag har själv ett r3 chassi och jag är nöjd. Ett bra chassi för en billig peng. man får inget superchassi för dom pengarna. har en h60 i mitt och det är inga problem, inte heller med PnP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McNuggle:

Tror inte det ska vara några problem med h70n faktiskt, Men kan inte vara allt för säker. Jag har själv ett r3 chassi och jag är nöjd. Ett bra chassi för en billig peng. man får inget superchassi för dom pengarna. har en h60 i mitt och det är inga problem, inte heller med PnP.

okey... de e ju trevligt att höra.. h60 och h70 kan väl inte skillja sig nåt större storleksmässigt på radiatorn så... har du fläktarna i taket med ?? i så fall så skymmer radiatorn mycke ??

Permalänk
Medlem

H70 radiaton är dubbelt så tjock. min h60 är placerad bak och jag använder en fläkt i top. tycker det räcker, kan bli lite trångt, jag har min radiator med slangarna mot "taket". Men en fläkt i top funkar och det ger bra luftflöde. Radiatorn i sig skymmer inte jätte mkt.

Permalänk
Medlem

Köp ett 650D, jävligt sugen på ett själv faktiskt, i februari, när jag uppdaterar igen. Har ett R2 ( typ exakt likadant som R3) och är visserligen nöjd, men stör mig lite på dörren, samt tänker köra "riktig" vattenkylning i nästa bygge, och vill ha plats för endel lagringsdiskar. Annars är Silverstone FT02 sexigt:D Båda funkar utmärkt med h70

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Köp ett 650D, jävligt sugen på ett själv faktiskt, i februari, när jag uppdaterar igen. Har ett R2 ( typ exakt likadant som R3) och är visserligen nöjd, men stör mig lite på dörren, samt tänker köra "riktig" vattenkylning i nästa bygge, och vill ha plats för endel lagringsdiskar. Annars är Silverstone FT02 sexigt:D Båda funkar utmärkt med h70

Jo men dom kostar ju en del, jag tycker de e dyrt med r3 så det säger väl en del om mig:)