Catalyst 11.6 ger bildstabilisering på Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av powerlol:

Vad syftar ni på?

Tror dom syftar på att nvidia håller allt för sig själva (physx, cuda, 3d surround etc.) och nu har amd bildstabilisering som bara funkar med amd hårdvara.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

Det här är fan nästna värre än nvidias dumheter..
Här stänger man ute alla med AMD Gfx bara för att dom sitter med en Intel Cpu... faktiskt riktigt dåligt gjort..

Permalänk

Ingen annan som har problem med 11.6 och Unigene Heaven?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av powerlol:

Vad syftar ni på?

AMD släpper här funktionalitet men du måste genomgående använda AMD produkter för att få funktionaliteten. Denna fula typ av agerande brukar Nvidia genomgående stå för, inte AMD. Exempelvis om du köper ett nvidida grafikkort för att du av någon anledning vill ha tex physx så stänger nvidida ned denna funktionalitet om det förekommer grafikkort från en annan tillverkare i din dator. För många år sedan så gjorde inte nvidida de ändrade sin inställning till att försöka köra monopol stilen, kör bara våra produkter eller så får du inget för dina pengar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Nu tkr jag ni är lite hårda mot AMD. Jag menar om de hade gjort så att tekniken hade kunnat köras på Intel processorer hade det ju bara blivit skit av det. För vi vet ju alla att Intel I7orna aldrig skulle orkat med att köra denna funktion som endast äkta AMD processorer med äkta kraft klarar av. Så det är helt enkelt av respekt till alla som kör Intel processorer som AMD har låst denna funktionen, för att förhindra att Intel processorerna brinner upp och Intel datorer ska lagga sönder.

Så jag som är en användare av en I7 processor är glad och evigt tacksam över att AMD förhindrar funktioner som är för tunga för min processor från att köras på min dator.

Visa signatur

Speldator: i7 2600k @ stock/ corsair vengeance 1600Mhz 2*4GB/ gigabyte 6950 2GB
Kontorsdator: AMD athlon 64 3800+ 2.4Ghz/ ram 776MB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IceDread:

AMD släpper här funktionalitet men du måste genomgående använda AMD produkter för att få funktionaliteten. Denna fula typ av agerande brukar Nvidia genomgående stå för, inte AMD. Exempelvis om du köper ett nvidida grafikkort för att du av någon anledning vill ha tex physx så stänger nvidida ned denna funktionalitet om det förekommer grafikkort från en annan tillverkare i din dator. För många år sedan så gjorde inte nvidida de ändrade sin inställning till att försöka köra monopol stilen, kör bara våra produkter eller så får du inget för dina pengar.

Förmodligen så vill AMD ge fördelar med att välja en AMD-plattform istället för en Intel-plattform.

Trist för oss användare även om de flesta av oss bör överleva utan denna funktion. Frågan är istället vad som kommer härnäst och som vi med "fel" hårdvarukonfiguration skulle kunna bli utelåsta ifrån?

Permalänk

Är det bara jag som fick AMD Overdrive Unlocked ON?
Jag har aldrig klickat på den knappen och så fort jag installerade denna uppdatering så blev det så?

Permalänk

Jo men det skulle vara kul att se lite fler exempel. Om nu alla som har AMD graffe kan använda funktionen och det fortfarande bara finns ett bra exempel känns det nästan lite konstigt.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Förmodligen så vill AMD ge fördelar med att välja en AMD-plattform istället för en Intel-plattform.

Trist för oss användare även om de flesta av oss bör överleva utan denna funktion. Frågan är istället vad som kommer härnäst och som vi med "fel" hårdvarukonfiguration skulle kunna bli utelåsta ifrån?

Detta är verkligen ett slag mot oss konsumenter. De kanske vill slå mot intel och/eller nvidia med detta men precis som nvidia gör så slår det endast mot konsumenten.

När jag köper produkter så tittar jag på prestanda/ pris / funktionalitet men faktiskt även på hur ett företag beter sig. Jag har haft både nvidia och amd produkter men jag föredrar att köpa från amd just för att de brukar bete sig bättre än nvidia. Detta ändrar ju faktiskt på det lite grand.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Jo men det skulle vara kul att se lite fler exempel. Om nu alla som har AMD graffe kan använda funktionen och det fortfarande bara finns ett bra exempel känns det nästan lite konstigt.

du kan inte använda det iallafall då man måste ha en AMD cpu

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Kaj du simmar ur bild (;

Vilken klassiker...

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

du kan inte använda det iallafall då man måste ha en AMD cpu

Jag har faktiskt en AMD Quad Core CPU liggande och även ett fullständigt AMD system körande så då lär jag kunna använda det om jag vill. Och i vilket fall så är det väll intressant att se hur bra det är.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Bildstabilisering på youtube ..... ZZzzZzzzZzzz

Titeln borde varit "catalyst 11.6 lagar det pinsamma muslagget efter alldeles för lång tid" ;-D

Permalänk
Medlem

Här är ett ganska skakigt klipp att prova med: FAIL Blog: Fixed Gear FAIL (känsliga tittare varnas)
Såg det i dag via http://feber.se/video/ som du bör prenumerera på med din favorit RSS-läsare.

Förstår inte riktigt vitsen med detta dock, ser hellre att de utvecklar drivrutiner man kan lita på än nya funktioner till höger och vänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av powerlol:

Här är ett ganska skakigt klipp att prova med: FAIL Blog: Fixed Gear FAIL
Såg det i dag via http://feber.se/video/ som du bör prenumerera på med din favorit RSS-läsare.

Förstår inte riktigt vitsen med detta dock, ser hellre att de utvecklar drivrutiner man kan lita på än nya funktioner till höger och vänster.

Hm, funktionen funkar inte ens vad jag kan se

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Har precis konstaterat att döper man om Heaven.exe till t ex. 1.exe så funkar det utan problem. Dock inte läst någon annan med samma fel ännu.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Lista på viktiga funktioner i drivers+Catalyst:

1. ...
2. ...
3 ....
4 ....
5 ....
.
.
.
.
.
.
684. Bildstabilisering på Youtube

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Snacka om vilket tjafs det blir nu då när AMD inte släpper samma sak till Intel processorer ..... Only in EU....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av UNIX1337:

Nu tkr jag ni är lite hårda mot AMD. Jag menar om de hade gjort så att tekniken hade kunnat köras på Intel processorer hade det ju bara blivit skit av det. För vi vet ju alla att Intel I7orna aldrig skulle orkat med att köra denna funktion som endast äkta AMD processorer med äkta kraft klarar av. Så det är helt enkelt av respekt till alla som kör Intel processorer som AMD har låst denna funktionen, för att förhindra att Intel processorerna brinner upp och Intel datorer ska lagga sönder.

Så jag som är en användare av en I7 processor är glad och evigt tacksam över att AMD förhindrar funktioner som är för tunga för min processor från att köras på min dator.

Win!

On topic, så tycker även jag att AMD varit för bra för nåt sånt här. Har nyligen tvingats till att använda ett Nvidiakort pga avsaknat OpenGLstöd hos Radeon(gillar förövrigt nvidias GUI mer), och nu blir man lite besviken på AMD.. vem vet, kanske man får en nvidia/intel-period snart från att vara all-in för AMD/Ati... >>

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Förmodligen så vill AMD ge fördelar med att välja en AMD-plattform istället för en Intel-plattform.

Trist för oss användare även om de flesta av oss bör överleva utan denna funktion. Frågan är istället vad som kommer härnäst och som vi med "fel" hårdvarukonfiguration skulle kunna bli utelåsta ifrån?

Men å andra sidan stänger dom delvist ut sig själva också. Eftersom det krävs Radeon HD 6000. Finns det någon anledning till det också? Kan det vara lathet bakom spakarna som gör drivrutiner?

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd