Får jag be om största möjliga tystnad.. TACK! GTX470

Permalänk

Får jag be om största möjliga tystnad.. TACK! GTX470

Nu är det så att för ett tag sedan köpte jag ett GTX470 till min nya dator.. Nu har jag tröttnat på att grafikkortet värmer upp rummet och låter som ett jetplan..
Så jag har tänkt att byta orginalkylningen till något annat men vet inte riktigt vad..

Har kollat på lite olika varianter och recensioner om olika kylnings produkter som passar till GTX470
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617765
och
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619582

Jag skulle vilja be er om hjälp och hitta något som ni själv kanske har eller vet som kyler och är väldigt tyst till detta grafikkortet.

Tack på förhand!
// Evil

Permalänk
Medlem

Att den värmer upp rummet kommer du inte ifrån. en effektivare kylning leder bara till att rummet värms upp ännu fortare. Själva frågan får mer kunniga personer svara på

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Den här ska vara bäst enligt de tester jag läst. Men den är stor (gigantisk) 30cm+ och tre slotar hög

http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga/376/accelero-xtreme-plu...

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk
Medlem

Fel forumsdel.

Håller för övrigt med föregående postare. Glöm inte bra heattsinks och pads. Annars Gelid Icy Vision eller Zalman VF3000F.

Beror på vad du ska göra med grafikkortet iofs. Värmen blir du aldrig av med. Högre clock = högre värme.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk

Tack för svaren.

Jag är fullt medveten om att värmen kommer jag aldrig komma ifrån, dock går den ju att sänka så att rummet inte blir lika varmt
största störningsmomentet är att den väsnas när man spelar lite mer krävande spel då värmen stiger.

får nog ta och bli en sådan här..
http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga/376/accelero-xtreme-plu...

Tack!

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Evil_swede:

Tack för svaren.

Jag är fullt medveten om att värmen kommer jag aldrig komma ifrån, dock går den ju att sänka så att rummet inte blir lika varmt

Nej. Rummet värms upp med lika många watt vilket innebär att det får exakt samma uppvärmning, enda skillnaden är hur varmt det blir lokalt bakom datorn. Ingenting annat.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_swede:

dock går den ju att sänka så att rummet inte blir lika varmt

Nej, det är här du gör en "brainfuck", att du sänker temperaturen på kortet minskar inte på totala effekten som måste ledas bort, du flyttar den bara från kortet till kylaren, vilket är bra, men det är fortfarande x antal watt som måste bort från kortet.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av frankof:

Nej, det är här du gör en "brainfuck", att du sänker temperaturen på kortet minskar inte på totala effekten som måste ledas bort, du flyttar den bara från kortet till kylaren, vilket är bra, men det är fortfarande x antal watt som måste bort från kortet.

hehe ok jag ger mig då får jag nöja mig med att den blir tystare då!

Permalänk
Medlem

Min bror har ett 460 som lät som ett jetplan. Han installerade en 200mm fläkt i toppen på chassit som blåste ut luft och efter det blev kortet mycket tystare.. prova det

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag bytte ut originalkylaren på mitt GTX 470 mot ett Accelero XTREME Plus och sänkte ljudnivån dramatiskt. Även om jag spelar ett mycket krävande spel så hör jag inte fläktarna på grafikkortet och det ligger ca. 20-30 grader lägre än med originalkylaren. Så bytet var det bästa jag gjort både för ljud och värme.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Skrivet av Jefe:

Jag bytte ut originalkylaren på mitt GTX 470 mot ett Accelero XTREME Plus och sänkte ljudnivån dramatiskt. Även om jag spelar ett mycket krävande spel så hör jag inte fläktarna på grafikkortet och det ligger ca. 20-30 grader lägre än med originalkylaren. Så bytet var det bästa jag gjort både för ljud och värme.

Bästa svaret hittills.. Tack!

Permalänk
Medlem

annars kan du ju skaffa vattenkylning.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

annars kan du ju skaffa vattenkylning.

Det är ioförsig sant, ska kolla igenom det.. sen hade jag inte tänkt att slänga ut så mycket pengar på den här simpla uppgraderingen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_swede:

Det är ioförsig sant, ska kolla igenom det.. sen hade jag inte tänkt att slänga ut så mycket pengar på den här simpla uppgraderingen

Ditt chassi är ju perfekt för vattenkylning Dock så klarar du dig galant på en kylare från AC, dom fungerar klockrent

Visa signatur

#framtiden