Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jersey:

Du bör tänka på en sak när det gäller Samsung, och det är deras service och kundbemötande, det är nämligen uruselt, obefintligt. Har försökt att få kontakt med dom flertalet gånger gällande min Galaxy S telefon och då pga flertalet olika problem, men det är stört omöjligt att få svar från dom.
Tänk på detta om det skulle uppstå problem, eller om du måste lämna in telefonen.
Asus är 100 gånger bättre, shit.. dom sitter ju tom och chattar och svarar på frågor här, och det vet jag inget annat företag som gör. Det var samma när jag såg Archos platta som jag också tänkte köpt, men när jag kollade upp Archos service och kundbemötande, så existerade det helt enkelt inte, dom ville också ha flera tusen kronor i service avgifter om man var tvungen och lämna in plattan, oavsett om det var fel på den eller inte...helt sjukt.

Ja du har kanske en poäng i det avseendet. Jag håller med om att Asus är väldigt proffsiga i sitt kundbemötande medan Samsung lyser med sin frånvaro.
Men sen får man ju också se till vilken produkt som verkar vara bäst för sina behov. Att planera för att något ska gå sönder kan man ju inte göra även om jag absolut förstår hur du tänker o menar.
Många plus med Asus, absolut! Men kollar man sen de allt fler recensionerna av Samsung som börjar dyka upp så blir det svårt eftersom många hyllar den nya Galaxy tab 10.1

Permalänk
Medlem

Nu är jag tillbaka

Skrivet av Jersey:

Tyväär.. Jag slutade läsa Aftonblaskan för ca 2 år sedan, jag skall dock se om jag har inloggningsuppgifterna kvar (tror inte det) men man vet aldrig
Återkommer !

Skrivet av twuble:

Jersey, du som har en platta tillhands, tänkte höra om du är medlem på Aftonbladet så att du kan skriva kommentarer till artiklar där? OM du är det har du lust att testa att göra som ASUS skrev lite längre upp här.

"Inställningar -> Avancerat -> Användaragentsträng
Välj 'bordsdator' - då kommer webbläsaren att presentera sig som en vanlig PC."

Den funktionen finns ju på mobiltelefoner också men har inte funkat för mig, AB känner väl av att det är Android i botten eller något och det går inte att göra några inlägg, vore intressant att höra om det funkar bättre med transformern.

Tack på förhand!

Japp det fungerade hur bra som helst att skriva inlägg på Aftonblaskan, med Transformers inbyggda webbläsare och då inställd som "bordsdator", däremot så vill den inte spara lösenordet om du startar om plattan och försöker logga in igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jersey:

Japp det fungerade hur bra som helst att skriva inlägg på Aftonblaskan, med Transformers inbyggda webbläsare och då inställd som "bordsdator", däremot så vill den inte spara lösenordet om du startar om plattan och försöker logga in igen.

Schysst! Tack för hjälpen!

Visa signatur

Everybody should believe in something - I believe I'll have another beer

Permalänk
Medlem

Frågan är

Skrivet av mo88:

Ja du har kanske en poäng i det avseendet. Jag håller med om att Asus är väldigt proffsiga i sitt kundbemötande medan Samsung lyser med sin frånvaro.
Men sen får man ju också se till vilken produkt som verkar vara bäst för sina behov. Att planera för att något ska gå sönder kan man ju inte göra även om jag absolut förstår hur du tänker o menar.
Många plus med Asus, absolut! Men kollar man sen de allt fler recensionerna av Samsung som börjar dyka upp så blir det svårt eftersom många hyllar den nya Galaxy tab 10.1

Frågan kvarstår dock !
Vad kan du göra med Galaxy Tab som du inte kan göra med Transformer plattan ?

När jag köpte min Galaxy S telefon så höjdes den också till skyarna, grymt bra recensioner, bästa telefonen på marknaden (det var därför jag köpte den), men efter några veckor så var det en av dom sämre pga alla dess problem med uteblivna uppdateringar och en helt obrukbar GPS, och idag så fungerar telefonen si så där, GPSén fungerar fortfarande inte, den felar på över 1000 meter. Det var samma visa när jag köpte min Sony Ericsson XPERIA X1...sämre skit får man leta efter !
Dagens tekniska prylar spottas ut på löpande band, oftast är dom mycket dåligt testade. Har själv i alla år köpt mängder med moderkort och byggt ihop många datorer, och kan lugnt säga att Asus gör kvalitet, och idag prioriterar jag prylar som håller och tillverkare som tar sitt ansvar gentemot sina kunder, och det gör inte Samsung. Du gör ju givetvis som du vill, men jag tror att du kommer att ångra dej, och det kommer att svida ett tag, om du skulle få problem med din Samsung Tab.

Permalänk

Tänkte jag kunde förtydliga lite om olika filmformat och spelare jag testat.

Först och främst, MKV är inte ett format, det är en container, en fil som kan innehålla en film av nästan vilket format som helst ackompanjerad av ett eller flera ljudspår och undertexter, ungefär som en DVD-skiva komprimerad till en fil.
Det bästa med MKV är att undertexterna oftast är speciellt formaterade för filmen med helt unika typsnitt, färger och visningspositioner. Den bästa spelaren för att visa detta på PC är Media Player Classic Homecinema som är includerad i CCCP codec pack. Den är alltså främst avsedd för Anime där detta använda flitigt med undertextformatering. Inte ens VLC stödjer detta. Har inte heller funnit någon spelare för android som fungerar på transformer som stödjer detta.
Men som sagt i en MKV kan det vara en AVI, en MP4 eller en MPG t.ex, så räkna inte med att alla MKV funkar för att du fick en att fungera.
AVI-filer fungerar helt klockrent, de är rena filmfiler utan något extra som de flesta spelare kan ta hand om, dock funkar de klart bäst och helt laggfritt med VPlayer som även hittills för mig har lyckats öppna alla format jag slängt på den i Transformern, enda problemet jag har fått är med en 720p-film i MKV som spelar lite laggigt för att den är i så hög upplösning. En annan MKV där ljudspåret låter helt korrupt(inte fått den att låta över huvud taget med nån annan spelare).

Originalspelaren:
Spelar upp vissa MKV, 2 av de 5 jag testar med får t.o.m ljud, inga subtitles.
Spelar inga AVI. formatet upptäcks inte som nåt spelbart.

mVideoPlayer:
Den första spelaren jag hittade som visar undertexter från MKV-filer, dock lika okompatibel och laggig som originalspelaren, öppnar inte ens AVI-filer.

VPlayer:
Klarar i princip allting helt lagfritt med bra ljud, dock långsam i högupplösta filmer och problem med vissa ljudformat. Formaterar inte undertexter själv, man får manuellt ställa upp storleken.

MOBO Player:
Ingen större skillnad på denna och originalspelaren, alla filmer laggar en aning inte fått nåt attspelas i full hastighet med ljud.

Ska testa fler spelare nu, gonatt.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk

Jag håller fullständigt med! Asus gör i regel ingen skit och hamstrar nog med information från sina användare än de flesta andra stora företag! För mig stod min bärbara N53Sv 095 något mellan en Hp som var vassare för billigare peng tror det var mer minne och lite bättre grafikkort. Självklara valet blev då asus för dom lämnar en 2 årig worldwide garanty (vilket borde innebära själklart mer produkt för pengarna). Modertkort står ju aldrig angivet när ma köper dator och tror det skiljer sig på prestanda och hållbarhet där. Asus gör bra saker det kan jag typ stå för då jag är återförsäljare!

Så är det iaf när det gäller bärbara datorer och tror det är likaså med Surfplattor. Undra vart jag skulle komma. För trött nu!

/EatAndEnjoy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jersey:

...Har själv i alla år köpt mängder med moderkort och byggt ihop många datorer, och kan lugnt säga att Asus gör kvalitet...

Well, jag och min bror har (som du) köpt komponenter samt bärbara datorer stämplade asus, antar vi inte har turen på vår sida då varje komponent samt bärbar köpt de senaste 10 åren ligger på tippen. Dock kan jag kommentera asus support då det ofta skett genom butik (utan större problem). Däremot är samsung näst intill okompetenta skulle jag vilja påstå, både deras support samt "så kallade" lagningar (läs oturstråden 2011 om ni vill höra senaste historian).

Ville bara göra ett inlägg om detta som svar på ditt, men vi kanske bara har haft otur

Permalänk

Testat några videospelare till och hittat en till som är riktigt ok.

QQPlayer:
Spelar t.o.m ljudet i en fil som ingen annan spelare gjort. Verkar ta i princip allt.
Nackdelarna här är att den är väldigt mobilanpassad och har bara väldigt små undertexter och ingen inställning att vrida upp dem.
Den verkar även komma ur sync med ljud å bild ibland för att klara att hänga med när man spelar krävande filmer.

Angående Samsing Galaxy Tab 10.1
Ja den har ju liknanade hårdvara, här är ett bra test dessutom http://hothardware.com/Reviews/Samsung-Galaxy-Tab-101-Review-...

Men varför köpa nåt som är slöare än Transformern och dyrare? Och inte minst mycket fulare, ser nästan ut som en iPad exakt och mycket fulare blir det inte.
Galaxy Tab försöker offra kompetens för att uppnå utseende.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklas12343:

ASUS!

När man laddar eee paden när den sitter i dockan, laddas både plattan + tangentbord samtidigt?

Svar ja. Så länge den är inkopplad kommer plattan alltid laddas av dockan oavsätt om den är ansluten till väggen eller inte. Om du sen kopplar in dockan i väggen. Ja då laddas dockan upp, som i sin tur laddar upp plattan.

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem

För streaming av video från datorn använder jag mig av VLC Stream & Convert pro, funkar riktigt bra.

Försöker fortfarande leta fram trevliga appar och widgets till min platta, nu börjar det iallafall likna nått!

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcifer:

Svar ja. Så länge den är inkopplad kommer plattan alltid laddas av dockan oavsätt om den är ansluten till väggen eller inte. Om du sen kopplar in dockan i väggen. Ja då laddas dockan upp, som i sin tur laddar upp plattan.

Nja, nu kanske ASUS rättar mig men jag tror att det är så att plattan laddas upp först, när denna är full så laddas tangentbordet upp.

När det gäller filmuppspelning tänkte jag bara flika in att även AVI är en container och inte ett format. Det är alltså inte så lätt som att säga att den och den spelaren kan spela upp AVI. Du kan t.ex. ha 1080p-film i en AVI-container.

Jag tror att många problem kan undvikas med filmer som inte har ljudet i AC3 som nämligen inte kan spelas upp av Transformern så vitt jag vet.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Nja, nu kanske ASUS rättar mig men jag tror att det är så att plattan laddas upp först, när denna är full så laddas tangentbordet upp.
/hulle.

Så länge plattan är dockad kommer alltid plattan dra ström från dockan. Den laddas upp konstant. Sen om man kopplar in strömsladd till dockan. ja då laddas ju dockan up av den.

Går som en kedja fast med oberoende länkar egentligen.

Du kan ladda plattan i dockan utan kabel
Du kan ladda dockan med kabel utan platta.
Du kan ladda platta utan docka med kabel.
Du kan ladda "både plattan och dockan" med kabel. (Ström -> Docka -> Platta)

Har du plattan dockad, så kommer plattan ligga på 99~100% batteri tills dockans batteri har tagit slut. Sen kommer dockan istället dra lite av plattan för att kunna fungera i.o.m att det finns en usb hub i den samt pekplattan (Musen).

Dockad platta tar det den behöver oavsätt om kabel är ansluten eller inte. Sen om du laddar dockan snabbare än vad plattan gör sig av med, ja då laddas ju dockan.

Tror jag aldrig använt ordet docka och platta så många gånger förrut <.<

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Nja, nu kanske ASUS rättar mig men jag tror att det är så att plattan laddas upp först, när denna är full så laddas tangentbordet upp.

När det gäller filmuppspelning tänkte jag bara flika in att även AVI är en container och inte ett format. Det är alltså inte så lätt som att säga att den och den spelaren kan spela upp AVI. Du kan t.ex. ha 1080p-film i en AVI-container.

Jag tror att många problem kan undvikas med filmer som inte har ljudet i AC3 som nämligen inte kan spelas upp av Transformern så vitt jag vet.

QQPlayer som jag nämnde där nyss är den enda filmspelaren hittills jag hittat som faktiskt spelar AC3-ljud utan problem. Den verkar ganska snabb och kompatibel på videofronten också.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcifer:

Så länge plattan är dockad kommer alltid plattan dra ström från dockan. Den laddas upp konstant. Sen om man kopplar in strömsladd till dockan. ja då laddas ju dockan up av den.

Går som en kedja fast med oberoende länkar egentligen.

Du kan ladda plattan i dockan utan kabel
Du kan ladda dockan med kabel utan platta.
Du kan ladda platta utan docka med kabel.
Du kan ladda "både plattan och dockan" med kabel. (Ström -> Docka -> Platta)

Har du plattan dockad, så kommer plattan ligga på 99~100% batteri tills dockans batteri har tagit slut. Sen kommer dockan istället dra lite av plattan för att kunna fungera i.o.m att det finns en usb hub i den samt pekplattan (Musen).

Jag är inte så säker på att det går exakt så dock.

Så här skrev ASUS tidigare i tråden:

"När plattan sitter i dockan och man laddar via dockan, så laddas båda enheterna - men självklart plattan först. "

Jag tolkar det som att laddaren laddar plattan först för att när den är full börja ladda dockan. Inte så att laddaren laddar dockan som i sin tur laddr plattan. Men vi får se om ASUS svarar.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Fick min platta i morshe och ensålänge är intrycket att det är en nice produkt men stör mig något enormt på backlight bleeding i botten och till höger, verkar vara något många är drabbade av.

Visa signatur

BOOOM

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Jag är inte så säker på att det går exakt så dock.

Så här skrev ASUS tidigare i tråden:

"När plattan sitter i dockan och man laddar via dockan, så laddas båda enheterna - men självklart plattan först. "

Jag tolkar det som att laddaren laddar plattan först för att när den är full börja ladda dockan. Inte så att laddaren laddar dockan som i sin tur laddr plattan. Men vi får se om ASUS svarar.

/hulle.

Hej,

Plattan laddas först - men främst eftersom dockan hela tiden också laddar plattan - så länge den har batterikapacitet kvar

Dvs när plattan är dockad och hela paketet är inkopplad mot strömadaptern så kommer både tangentbordet och plattan att laddas - men prioriteten blir på plattan eftersom dockan också laddar plattan.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag är inte så säker på att det går exakt så dock.

Så här skrev ASUS tidigare i tråden:

"När plattan sitter i dockan och man laddar via dockan, så laddas båda enheterna - men självklart plattan först. "

Jag tolkar det som att laddaren laddar plattan först för att när den är full börja ladda dockan. Inte så att laddaren laddar dockan som i sin tur laddr plattan. Men vi får se om ASUS svarar.

/hulle.

Hulle, som jag försökte förklara tidigare, plattan slutar aldrig laddas, du kan inte stänga av laddningen på den bara sådär. Plattan kommer ALLTID ta om den kan. Strömmen går igenom dockan, så det går automatiskt in i dockans batteri. sen om du har anslutit platta till dockan, ja , då sitter plattan och snyltar från dockan. Plattans laddning har ingenting att göra med att du har kopplat in sladd om den är dockad. Det råkar bara bli så att båda laddas samtidigt då den ena tar från den andra och den andra får ström från väggen, naturligtvis framstår det som att plattan laddas före dockan, men det är bara för att den tömmer dockans batteri för att fylla sitt eget.

Alltså. Scenarie, du har en död platta med en död docka ihopkopplade.

Du kopplar in strömmen i dockan.
Dockan laddas.
Plattan känner av strömmen och börjar ladda från dockan.
Dockans batteri laddas konstant, men plattan sitter och laddas av dockan, altså:

Dockan får strömen först, men sen tar plattan ström tills den är nöjd. Vilket den aldrig blir, men däremot sänks törsten på plattan och till slut så behövs det inte så mycket för att hålla igång plattan på 100%, då hinner dockan laddas upp utan att plattan tömmer batteriet lika fort som det fylls.

Jag sitter med en dockad platta vid mig nu, med batterimonitoreringsprogram och widgets som håller koll på batterierna.

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk

Jag tycker energifördelningen fungerar klockrent som att dockan är en buffert för plattan som alltid töms först om den är ansluten.

Jag t.ex sitter med hela enheten oftast dockad vid mig på jobbet hela dagen, när jag kommer hem är oftast plattan fortfarande full och dockan nere i 30-50%. Använder den inte så mycket hemma förens det blir kväll, då jag bara lägger dockan på ladding och kör med endast paden å surfar lite i sängen innan jag sover.

Nästa morgon är paden på kanske 70-80% och dockan ligger redo fulladdad, jag sätter ihop dem å cyklar till jobbet, när jag kommer fram har strömmen gått över till paden så att den är full och dockan nere på 80%.

Funkar utmärkt för mig, men jag vill ha fler kablar så jag kan göra dataöverföring på jobbet med en annan sladd t.ex. Vet inte om man kan skapa en dataförbindelse med en hane-hane från datorn till USB-portarna på dockan. Om det ens finns och funkar med sådana USB-kablar.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Medlem

Nöjd användare

Har hunnit köra den ett dygn nu och trots 3.0 ännu så har jag inte haft problem med något direkt. Har haft den på jobbet idag och det är två till tre till som blev mycket sugna på att köpa den

Kort laddsladd är det mest negativa just nu, men det är ju något som går att lösa och dessutom sällan ett problem.

Permalänk
Medlem

ASUS eee pad transformer dockningsstation

Upptäckte att vissa företag (Dustin och Webhallen) har börjat lista dockningsstationen nu som tillbehör, inga i lager eller leverensdatum vad jag kan se, men verkar ju vara på ingång iaf, 1290:-

Visa signatur

Everybody should believe in something - I believe I'll have another beer

Permalänk
Medlem

Dear Asus.

I've had my Transformer for a couple days now, and I'm really happy with it.

However, there's one issue with it, which I'm sure you know about, as you probably have the problem too.

The left speaker is much lower, almost completely mute, compared to the right one. This can clearly be fixed by releasing a small patch (check the posts above - or the link to the forums where solutions have been discussed).

When will this happen?

Please also note that the right speaker, at max volume, is way too low. You can double it without making it too loud.

Thanks.

Permalänk
Skrivet av djorgen:

Dear Asus.

I've had my Transformer for a couple days now, and I'm really happy with it.

However, there's one issue with it, which I'm sure you know about, as you probably have the problem too.

The left speaker is much lower, almost completely mute, compared to the right one. This can clearly be fixed by releasing a small patch (check the posts above - or the link to the forums where solutions have been discussed).

When will this happen?

Please also note that the right speaker, at max volume, is way too low. You can double it without making it too loud.

Thanks.

Hi!

Yes we are indeed aware of this issue and it should be fixed in a future update.
We are however not sure if the sound would be good by raising the max volume.

Best regards
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Inaktiv

jag har inte tid att läsa igenom alla sidor nu.

men kommer det funka att se filmer i full HD 1080 utan att det ska hacka/lagga som de sa på swcklokers.
är det fixat nu eller är platan klar för det, eller kommer det inte funka?

Permalänk
Skrivet av anon167567:

jag har inte tid att läsa igenom alla sidor nu.

men kommer det funka att se filmer i full HD 1080 utan att det ska hacka/lagga som de sa på swcklokers.
är det fixat nu eller är platan klar för det, eller kommer det inte funka?

Varför ska du envisas med att se 1080 p på en surfplatta?

720 p fungerar tillräckligt. Speciellt när skärmen blir så pass mycket mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklas12343:

Varför ska du envisas med att se 1080 p på en surfplatta?

720 p fungerar tillräckligt. Speciellt när skärmen blir så pass mycket mindre.

envisas & envisas, många kör med 1080p som standardkvalite till ex stationära, man vill inte hålla på & konvertera för att få det att rulla på sin surfplatta... Om jag hade en sådan skulle jag också vilja köra på 1080p, om den nu klarade det, blir ju en del skarpare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hi!

Yes we are indeed aware of this issue and it should be fixed in a future update.
We are however not sure if the sound would be good by raising the max volume.

Best regards
Asus Sverige

1) Sounds good!

2) Oh come on. I can't even hear the speaker when a tram passes by my apartment window. My Nexus One is quite a bit louder than the Transformer, and that's a mobile phone, not a proper laptop, err, tablet-with-an-awesome-keyboard-dock...

Permalänk
Medlem

Jag måste hålla med om att den är lite i lägsta laget

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Håller med dig

Skrivet av Dalton Sleeper:

envisas & envisas, många kör med 1080p som standardkvalite till ex stationära, man vill inte hålla på & konvertera för att få det att rulla på sin surfplatta... Om jag hade en sådan skulle jag också vilja köra på 1080p, om den nu klarade det, blir ju en del skarpare.

Jag vill också kunna slänga i och köra en 1080p film, men då inte pga av kvaliteten, utan just för att jag har en massa sådana högupplösta filmer och heller inte vill hålla på och konvertera. På en så här liten skärm så kan ögat ändå inte uppfatta bättre kvalitet, än på en 720p film, och kanske ännu lägre till och med.

Permalänk

Hej! Jag sitter just nu på min Asus eee pad transformer med docka. Och jag måste bara säga att den är väl värd vartenda öre. Men jag har stött på problem. Kanske någon kan hjälpa mig. Den hittar inte mitt trådlösa nätverk. Den hittar varenda granne! Utom mig. Att ansluta via min galaxy s gick på en sekund. Men den vägrar alltså hitta mitt vanliga! Vad göra? Vanligt problem? Hjälp!

Hanna

Permalänk
Medlem

Hej Asus!

Jag sitter här med er otroligt trevliga platta men jag har stött på ett problem. Vi har en ReadyNAS inkopplad i nätverket med en del film och musik på. Jag skulle mer än gärna vilja streama musiken och har försökt att göra detta via "MyNet". Problemet uppstår när man skall spela upp musiken. Då får man meddelandet "Kunde inte hämtas" eller så syns inte musiken alls. Alla filer är .mp3 med undantag av ett fåtal .flac-filer. Jag undrar därför vad jag kan göra för att förbättra möjligheterna att musiken och filmerna hittas och kan spelas upp.

Utdelningen för ReadyNAS fungerar utmärkt på både Windows 7 samt Ubuntu 11.04.

Skrivet av hml.andersson:

Hej! Jag sitter just nu på min Asus eee pad transformer med docka. Och jag måste bara säga att den är väl värd vartenda öre. Men jag har stött på problem. Kanske någon kan hjälpa mig. Den hittar inte mitt trådlösa nätverk. Den hittar varenda granne! Utom mig. Att ansluta via min galaxy s gick på en sekund. Men den vägrar alltså hitta mitt vanliga! Vad göra? Vanligt problem? Hjälp!

Hanna

Vad gör du när du skall försöka hitta ditt trådlösa nätverk? Program -> Inställningar -> Trådlösa nätverk -> Wi-Fi inställningar -> Där har du en fullständig lista över samtliga trådlösa nätverk som enheten kan nå.

Se även till så att "Flygplansläge" under "Trådlösa nätverk" inte är aktiverat.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu