Firefox 5 når Release Candidate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackelind:

Jag har då enorma problem med uppstarten av Firefox. Varje gång jag startar läsaren (med blank sida som startsida) så blir hela systemet upptaget och Firefox slutar svara i typ 5-10 sekunder, innan den är klar. Fruktansvärt irriterande minst sagt. Men det här är ju en PC, den har Windows och jag skriver detta på internet, vilket jag vet betyder bara en sak, att svaret är "användarfel".

Det låter mer som skit i systemet eller något insticksprogram som inte funkar så bra.

Gör det någon skillnad om du startar Firefox i Safe Mode?
https://support.mozilla.com/en-US/kb/Safe+Mode

Annars kanske du borde testa med en ny profil:
https://support.mozilla.com/en-US/kb/Basic+Troubleshooting#w_...

Den senaste statistiken från Mozillas krasch-databas visar att det varje dygn hittas drygt 10.000 (!) unika filnamn som länkat in sig i Firefox för Windows. Det finns uppenbarligen en djungel av malware, virus, trojaner och annan skit där ute. Och detta gäller enbart de Firefox-klienter som kraschat. Hur mycket junk de Firefoxanvändarna som inte drabbas av krascher har kan man ju bara spekulera i.

Därmed inte sagt att just du har skit på din dator. Jag gissar i första hand på ett struligt insticksprogram eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaoskadosk:

Enda funktionen jag saknar är automatisk rensning av historik. Utöver det har jag allt jag behöver, och jag kan klara mig utan det. Då har jag hellre en läsare som startar på 0.5-1 sekunder istället för 5-30.

Firefox 4.0.1 startar på 0.86 sekunder för mig iaf, så om du har något tillägg som segar ner uppstarten så ligger ju felet i firefox.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ackelind:

Jag har då enorma problem med uppstarten av Firefox. Varje gång jag startar läsaren (med blank sida som startsida) så blir hela systemet upptaget och Firefox slutar svara i typ 5-10 sekunder, innan den är klar. Fruktansvärt irriterande minst sagt. Men det här är ju en PC, den har Windows och jag skriver detta på internet, vilket jag vet betyder bara en sak, att svaret är "användarfel".

Testa att uppdatera Flash manuellt till senaste versionen, det löste många lås-problem för mig på Fx4: http://get.adobe.com/flashplayer/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jobbar du med testmiljö för webbutveckling eller?

Jepp känns som att vissa kan man vara dags att ta bort.

Skrivet av flashen:

Samlar du?

Klart man gör

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

De senaste versionerna av FF har bara gjort browsern segare och segare. Håller mig till Chrome tills tester bevisar att det är värt att återvända.

Snarare snabbare och snabbare. Skaffa en bättre dator eller sluta tanka porr.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

FF är lika bra som Chrome, i verkligheten, skiljer sig speed på dem båda någon millisekund, sedan innehåller båda nästan samma innehåll, FF är seg i början, när den går in i ny fas på version, för då finns det många buggar som måste rättas till, medan i slutet när det når beta då är den väldigt stabil, det var bara FF4 som var ett rent hopplöst fall, 5 och 6 i jämförelse mot 4 är som natt och dag. Det tar lång tid att skapa något nytt, "Rom byggdes inte på en dag" , sedan ligger Mozilla inte på latsidan för den som tror det, kommer väldigt många nya saker om man börja leta i lite saker på nätet. Alla test säger inte sanningen utan test är test, verkligheten är något helt annat.

Permalänk
Medlem

Kör FF 5.0 sedan en tid tillbaka och tycker den är snabb och stabil. Helnöjd.
Funkar hur bra som helst men har inte sett någon RC. Min version heter 5.0beta7 svensk.

Permalänk
Avstängd

Kommer aldrig gå över till chrome fören dom har en 100% fungerande adblock till streams.
Firefox funkar 100% med adblocks till streams, chrome funkar inte alls eller halvdant.

Nej firefox utan tvekan tills dom kan göra något vettigt till chrome som inte suger apa.

Kör firefox med FXchrome. Enda jag gillar med chrome är utseendet.
Snabbheten är ingen skillnad på med mitt 100/100 iaf, allt laddar direkt.

Permalänk

Dom senaste versionerna är bara laggiga och sega som satan.. kommer ihåg när man skaffade Firefox 2 eller 3.5 fyfan.. då hoppade man från IE till Firefox och då var det "RENT" överallt på webläsaren. Nu sitter man på google chrome för det är bättre x 100.

Permalänk
Medlem

Väldigt förvirrande att använda en versionsnumrering som gör att man inte längre kan använda versionsnumret för att avgöra vad som 'minor revision' respektive 'major revision'.

Permalänk

Kör FF 5.0b and 7.0a1,

bägge uppdaterade via Ubuntu ppa:er - fina, snabba webbläsare, funkar bra med allt !...

Henri

Permalänk
Medlem

Mozilla har förövrigt redan släppt fullversionen av Firefox 5. Release sidan är dock ej uppdaterad men Final är postad på deras FTP.

Svenska

Engelska

För de som vill ha källa så finns det här:
http://www.neowin.net/news/firefox-5-released

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Har för mig jag såg RC build igår under Fredag på Mozillawiki, så den finns säkert ute på deras FTP server, sedan känns det lite efter, eftersom aurora är FF6 och Nigthly FF7, sedan när aurora går över till FF7 om ca 2 veckor lär det kanske vara dags för FF8, det är min gissning, eftersom vad jag förstår är väl tanken att ha 3 olika versioner under uppbyggnad plus stable, realase-nigthly-aurora-beta

Permalänk
Avstängd

Firefox Beta 7 RC

Kör beta 7 nu å testat chrome beta nyaste

å firefox 5 beta 7 RC mycket snabbare nu

fattar inte varför alla gnäller...........har ni senate drivrutiner till grafikkort å så ????

chrome är slöare

http://www.youtube.com/watch?v=AjNEKWBNDnA

kolla där poängen firefox får mer .........

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontebula:

Kör beta 7 nu å testat chrome beta nyaste

å firefox 5 beta 7 RC mycket snabbare nu

fattar inte varför alla gnäller...........har ni senate drivrutiner till grafikkort å så ????

chrome är slöare

http://www.youtube.com/watch?v=AjNEKWBNDnA

kolla där poängen firefox får mer .........

Fan därför mitt firefox var så slött! Var grafikkortdrivrutinerna........

Permalänk
Medlem

Trodde folk visste angående grafik drivrutiner, det krävs senaste för att allt skall fungera problemfritt, Mozilla har gått ut för länge sedan att det finns buggar som ställer till lite problem. Tester och åter tester, hur som helst Foxen är snabbare i verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillee:

Mozilla har förövrigt redan släppt fullversionen av Firefox 5. Release sidan är dock ej uppdaterad men Final är postad på deras FTP.

Japp, jag kunde uppdatera via hjälpmenyn till slutliga v5. Inga problem hos mig, rullar på som 4:an. Inte så stora skillnader från 4:an heller förstås.

Permalänk
Avstängd

Firefox 4-5

Vet ni om Firefox 4.0.1 kommer automatiskt updatera till versition 5????

endel jag snackar med bryr sig inte blir sur asså

Permalänk
Medlem

Efter 4.0.1 kommer 5, så om du trycker på update får du kanske version 5, sedan när Mozilla själva väljer att skicka ut updates blir nog inte förrän någon gång under nästa vecka, eftersom deras datum att skeppa det hela för allmänheten är satt till den 21 juni, annars finns följande site http://www.mozilla.com/sv-SE/firefox/channel/ där kan du se vilka versioner som finns, tänk dock på om du väljer aurora versionen måste du installera, addon compatibility reporter, annars fungerar inte dina addons finns att hitta i addons. Den som är beta just nu är 5:an, version 6, kommer i beta om ca 2 veckor.