Geforce 600 och Radeon HD 7000 kan dröja

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Jag tror han trollar för att få uppmärksamhet. om inte så måste han skaffa glasögon för så mycket lagg borde märkas.

Jag har redan glasögon. Glasögon är för övrigt till för att fixa synskärpan, inte uppdateringsfrekvensen i ögat... Om det nu ens finns någon absolut sådan.

Sedan att jag skulle trolla för att få uppmärksamhet känns bara dumt. Det är dessutom uttryckligen mot reglerna på forumet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett att nästa generations grafikkort kom från amd och nvidia snart. Till att börja med måste nvidia säkert igen rätta till hårdvarudesignmissar samt värmeproblem och amd måste korrigera eyefinity så att din tredje skärm med annan anslutning inte skapar en rand över hela skärmen för att den porten har en annan timing som de inte hanterar korrekt eller något sådant. Å andra sidan så får de gärna se till att släppa perfekta produkter någon månad senare i stället för bristande produkter.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av anon89918:

Att det skulle vara helt torrt är inte intrycket jag fått av mitt läsande av andra forum. Det lär snarare hända ganska intressanta saker snart.

Kan jag få en länk, det låter mycket intressant:)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Det får väl ändå finnas en viss måttlighet. Får väl hinna komma ut på marknaden inan nästa generation rullar ut.
Nvidias 500-serie och AMDs 6000-serie kan mycket väl räcka mer än väl till hösten 2012.

Jag är själv inte den som köper det allra värsta.
För mig duger ett GTX 570 som är förra generationens flaggskepp GTX 480 fast med en rad förbättringar gällande temperatur och strömförbrukning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Det får väl ändå finnas en viss måttlighet. Får väl hinna komma ut på marknaden inan nästa generation rullar ut.
Nvidias 500-serie och AMDs 6000-serie kan mycket väl räcka mer än väl till hösten 2012.

Jag är själv inte den som köper det allra värsta.
För mig duger ett GTX 570 som är förra generationens flaggskepp GTX 480 fast med en rad förbättringar gällande temperatur och strömförbrukning.

Lite OOT:
Med tanke på att dagens värstingkort är ca 10ggr kraftfullare än vad någon konsoll kan prestera så borde det räcka gott och väl. Jag är själv inte superinsatt, men lyssnar man på ex. Carmack och andra utvecklare så förstår man ju att det blir en hel del overhead när utvecklar spel i DX11. Hade spelutvecklarna kunnat programmera närmare hårdvaran dvs. sluppit att gå genom Microsofts API'er så hade det förmodligen räckt gott och väl.

Nu sitter vi ju iofs även med andra problem. Det faktum att många spel blir dåligt portade från konsoller gör ju inte saken bättre. Hela upplägget känns avigt på något sätt

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkMx1000:

Nu ljuger du va när du säger att ditt 9800gt maxar nästan ALLA nya spel?
http://www.youtube.com/watch?v=9GGGnVWCQH0&feature=related enligt han så får han 10fps om han maxar metro 2033 Om du maxar alla nya spel nästan vad har du för upplösning 800x600? mindre.Nä du du om du maxar de nya spelen så har du typ 3-4fps med ditt kort. Sitter själv med en 9800gt i morsans jobb burk och inte fan stämmer något du just påstår

Har en vän som köpte någon extrem variant av 8800 GTX när det kom och det fungerar fortfarande häpnadsväckande bra.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Spelgrafik på PC var en gång så grymt intressant, och vilket sug det var efter att skaffa något nytt och snabbt. Crysis 2 förvandlade det (dyra) nöjet till ett allmänt "meh" inför både tekniken och spelen. MEH!

Permalänk
Medlem
Citat:

När det dessutom är ovanligt jämnt mellan Radeon HD 6000- och Geforce 500-serierna finns det få anledningar till brådska.

Detta om något är väl en bra anledning att kämpa på.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Inaktiv

Personligen fortsätter jag hoppas på en lansering av 28-nm generationen i höst. Nog för att mitt HD6970 håller sig bra fortfarande så vore det ändå trevligt med ett vassare kort, främst då för Eyefinity't. Förhoppningsvis ger ju skiftet från 40nm tillverkningsteknik också ett nytt prestandahopp likt det vi fick vid övergången mellan 55nm till 40nm.

Skrivet av Ozzed:

Precis vad jag tänkte också. Här sitter jag med mitt 9800GT och maxar i princip ALLA nya spel. Det finns ingen anledning för vare sig Nvidia eller AMD att stressa när det inte finns någon efterfrågan.

För min del får de gärna ta det lugnt och fokusera på energieffektivitet ett tag. Vore nice att kunna bygga ett "Värstingsystem" som klarar sig på mitt 430W nätagg

När du kommer med sådanna inlägg kan du ju gott nämna din låga upplösning vilket förklarar varför du anser dig kunna "maxa" spel. Din upplösning är så pass låg att de flesta grafikkort inte har några problem med att driva denna upplösning. I verkligheten är ditt kort både gammalt och tekniskt utdaterat så nej, du maxar inget idag och är inte ens i närheten med dagens krav på både skärmupplösningar och grafikprestanda. Fungerar det för dig så är det om något bra iallafall.

Skrivet av apamedvapen:

Har aldrig fattat inlägg som denna. Menar du att om det nu skulle komma en ny serie så skulle du köpa dessa kort bara för "statusens" skull, eller vadå? Typ som skryt-objekt att ha den senaste och dyraste?

Ser ofta "fan, dags att upppgradera då"-inlägg när det kommer trådar om nya serier av grafikkort, även om personen i fråga redan har det bästa av det bästa och det knappt finns nån anledning till att uppgradera då korten man har redan kommer hålla minst ett år till om inte längre.

Menar inte att klaga om det låter som det. Är mest bara nyfiken på hur folk tänker, speciellt de som exempelvis uppgraderat från typ 5890 till 6990 och bara spelar på en 24" på spel som BF och CoD.
Själv försöker jag ta det som verkar mest prisvärt väl när jag behöver uppgradera (t.ex. inte kan köra i min upplösning med tillräckligt med kantutjämning i de spel jag kör).

Skickades från m.sweclockers.com

Du har noterat att du sitter på Sweclockers.com där många datorentusiaster håller till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Förhoppningsvis ger ju skiftet från 40nm tillverkningsteknik också ett nytt prestandahopp likt det vi fick vid övergången mellan 55nm till 40nm.

Jag hoppas verkligen att steget är större än så. 40 till 28nm är dubbelhopp. (32nm är steget emellan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Jag hoppas verkligen att steget är större än så. 40 till 28nm är dubbelhopp. (32nm är steget emellan)

55nm till 40nm är samma hopp som 40nm till 28nm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarper:

55nm till 40nm är samma hopp som 40nm till 28nm.

Hmm, ibland tänker man fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Du har säkert högre upplösning än han har, också.
Folk brukar lätt glömma den lilla biten. Upplösningen, som i sig självt är vad som kräver mest kräm.

Folk glömmer så lätt... Sen beror det på... Pratar vi om AA & AF för att "maxxa" ett spel? Eller handlar det bara om texturerna, Skuggor osv.
EDIT: Räknas att dra upp detaljerna och spela <60FPS?

Permalänk
Medlem

Jag slår fast vid att jag ska köpa ett 6990+6970 till min eyefinity rigg i augusti:P

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

"Vissa sidor har börjat spekulera vilt i att nästa generation från både AMD och NVIDIA inte kommer lanseras under 2011-..."

http://www.nordichardware.se/nyheter/71-grafik/43433-amd-bekr...

Hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Jag slår fast vid att jag ska köpa ett 6990+6970 till min eyefinity rigg i augusti:P

Skulle det inte innebära att din 6990 automatiskt sänker sin prestanda för att matcha riggens 6970 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Skulle det inte innebära att din 6990 automatiskt sänker sin prestanda för att matcha riggens 6970 ?

Du verkar ha glömt att ett 6990 är 2 st 6970 dvs det är samma gpuer. Så det kommer funka galant även i crossfire. Så att köra 4 st 6970 är som att köra 2 st 6990.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

6990 med standard bios är två nedklockade 6970, übermode bios kör samma gpu och minnesklockning som 6970.
Ja 6970 kommer sänka sig 50MHz för att inte bli obalanserad.

Permalänk
Medlem

...ja, det är ju inte så bråttom med nya grafikkretsar nu då konsollträsket håller tillbaka spelutvecklingen.

När kommer nästa generation konsoller, är det inte dags snart?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Kommer nog 2011, har varit dags för nya GPU kretsar länge nu.
AMD har inte lanserat något nytt sedan 5000 serien,
och nVIDIA har varit utanför rampljuset sedan AMD lanserade 5000 serien, förhoppningsivs så stannar de där också.

Men i vilket fall som, AMD planerar att ta ut sin nya processorserie Bulldozer till marknaden i Q4 2011, om några månader dvs, men än så har INGEN infomartion gällande själva processorerna, hur bra de är, eller hur bra AMDs mystiska form av Hyper-threading fungerar.
Bulldozer kommer om bara några månader, men de har inte gett ut någon information än, även inom spelbranchen så har man blivit mer mystisk det senaste året, kan ha med att göra hur man vill att konkurrenter inte ska hinna komma upp med motresultat.