Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av twuble:

Verkar vara lite problematiskt att ladda TF i bilen då den vill matas med lite högre spänning (15v?). Läste på ett annat forum att en kille med "12v till USB adapter" inte lyckats få igång laddning på sin padda. Idealiskt vore kanske om man kunde hitta en "12v till 15v" DC/DC omvandlare, men har inte sett någon sådan.

Nästa alternativ blir både dyrt och lite som att "gå över ån för vatten", gör om bilens 12v DC till 230v AC mha av en växelriktare, typ en sån här: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Har aldrig använt mig av sån här själv, men läst att man bör satsa på växelriktare som levererar en ren sinus kurva när man ska ladda hemelektronik i bilen (fråga mig inte varför). Kommer du, eller någon annan, på en vettig lösning kan ni väl dela med er?

Problemet är att plattan kräver 12 volt för att laddas och det kan du inte få av en usb-laddare i en bil då du inte kan få 12 volt av att seriekoppla portar. Det är därför kabeln man får med transformen är en usb 3 sladd, kolla i den så ser du att den har extra pinnar inne i sig. Två av dessa måste "kortslutas" för att laddaren man får med ska leverera 12 volt, annars får man bara 5 volt och då blir det som när du laddar via datorn, dvs den laddar bara när skärmen eller hela plattan är avstängd och det går LÅNGSAMT.
Det går säkert att lösa det om du kan ta 12 volt direkt från batteriet och göra en anpassad USB-sladd med kontakterna i fråga för-kortslutna, men det kräver en hel del tålamod och tid. Bäst vore en AC-DC laddare och sen ansluta den medföljande laddaren till en vanligt kontakt, men det är inte heller alltid praktiskt eller konstnadseffektivt.

Vill du veta mer om hur laddningen fungerar med transformer? Kolla in XDA tråden om detta. Där finns kopplingscheman och tips för att göra en egen laddare och/eller anpassa befintliga DC transformatorer till att ladda din padda.

Det är även därför en USB2 förlängsningskabel (hona-hane) inte går att använda till paddan om du vill ladda den "fort", då dessa saknar usb3's extra kontakter och ledare.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1087321

Permalänk
Medlem
Skrivet av hml.andersson:

Hej! Jag sitter just nu på min Asus eee pad transformer med docka. Och jag måste bara säga att den är väl värd vartenda öre. Men jag har stött på problem. Kanske någon kan hjälpa mig. Den hittar inte mitt trådlösa nätverk. Den hittar varenda granne! Utom mig. Att ansluta via min galaxy s gick på en sekund. Men den vägrar alltså hitta mitt vanliga! Vad göra? Vanligt problem? Hjälp!

Hanna

vad kör dit trådlösa nätvärk för nått, är den en vanlig router eller nått som förlitar sig på ad-hoc? Transformer/android stödjer inte ad-hoc (inte utan att du rootar och modifierar en fil, nått som kan vara intressant för er som vill dela internet från er telefon till paddan, finns tråd på xda om det - kräver root!).

En sak till kan vara kanalen din router sänder på, i sverige har vi vad jag vet 12 kanaler men du kan om du har fel region på routern använda 14 och då ser inte transformen dom där två extra kanalerna pga sin region. Kolla med routern du har hemma, vad är dens kanal? Bäst är om du håller dig till 1-12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jersey:

Jag fick precis igång en .mkv film nu med den inbyggda spelaren, och det fungerar utan hack, en annan fick jag igång men utan ljud, men jag kan inte få någon .avi film att spelas upp med den medföljande spelaren, men däremot går det bra att spela upp .avi filmer med Rockplayer och Vitalplayer. Men jag måste säga att det är rena lottot att få olika filmer att spelas upp pga alla olika codec´s, en film fungerar i den och en annan i en, och en annan film med ljud i en annan osv, och då har jag inte ens tagit med eller kollat undertexter, så man blir lite lätt irriterad, men samtidigt får man väl också fattat att dessa plattor är helt nya på marknaden och problemen löses efter hand.

Istället för att skriva ett eget svar på detta, så klistar jag bara in vad en kunnig person på XDA redan skrivit.

"Background
As I understand it, Tegra 2 should playback up to High Profile 720p and Main Profile 1080p. However, with limitation on Honeycomb and/or lack of driver release by Nvidia, current crop of HC tablets do not playback anything above Baseline Profile smoothly. Future updates by Google/Nvidia should fix this issue, but it looks like we may have to reencode High/Main profile media for the time being.

Note that there are few software codec players(Mobo/Vital) that are able to playback High/Main profile H264 media files. My experience with these players were less than satisfactory and I wanted to stick with hardware decoding to maximize smoothness."

vad han sen pratar vidare om är en förinställning för handbrake så du kan koda om din video. För oss är det inte optimalt. Men tyvärr finns det ingen laggfri lösning för uppspelning av HD. Inte ens youtube är ju helt utan lagg.

jag kan länka till topicen på xda: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1060825

Permalänk
Medlem

flash 10.3 har funnits på market länge

Permalänk
Medlem

hej alles!

jag har en fråga angående tangentbordet. då jag sett olika bilder vill jag få klarhet. det svenska tangentbordet, hur ser enter-tangenten ut? jag har bara sett bilder på engelska tangentbord och då har det funnits både med smal enter och med normal enter. jag avskyr smala enter-tangenter då det är vanligt att jag trycker på shift eller backspace eftersom jag är uppväxt med normal och rejäl enter.

i övrigt verkar detta va en strålande produkt som dock gärna får sjunka lite i pris innan jag slår till. prismässigt kontra prestandamässigt, va kan man jämföra med egentligen inom netbookkategorin? om man skulle se det som att man bara köper den som netbook, hur mycket mindre valuta för pengarna får man?

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

Bäst vore en AC-DC laddare och sen ansluta den medföljande laddaren till en vanligt kontakt, men det är inte heller alltid praktiskt eller konstnadseffektivt.

Du menar en sån som jag länkade till i min post där? Absolut mest praktiskt för min del skulle jag tro, inga lödningar eller fipplande med att tillverka något, bara plugga in i cigg uttaget och sen har man en vanlig 230V AC kontakt tillgänglig. Dessutom kan man ju då ladda kamera, videokamera, laptop, AA- batterier osv med den också i bilen vilket gör den lite mer kostnadseffektiv på ett sätt. Enda frågetecknet är om den växelriktaren är tillräckligt bra (ren sinuskurva) för att inte orsaka några problem med plattan?

Visa signatur

Everybody should believe in something - I believe I'll have another beer

Permalänk
Medlem

Om man vill ha en surfplatta för att dels läsa böcker på, surfa runt på internet men även kolla film och spela spel. Är eee pad ett bra val då? tänkte köra utan dockan. Jag vill inte ha ipad då jag tycker den endast är som en stor iphone. Finns det några bättre val än eee pad för surfplatta om man vill ha android?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

hej alles!

jag har en fråga angående tangentbordet. då jag sett olika bilder vill jag få klarhet. det svenska tangentbordet, hur ser enter-tangenten ut? jag har bara sett bilder på engelska tangentbord och då har det funnits både med smal enter och med normal enter. jag avskyr smala enter-tangenter då det är vanligt att jag trycker på shift eller backspace eftersom jag är uppväxt med normal och rejäl enter.

i övrigt verkar detta va en strålande produkt som dock gärna får sjunka lite i pris innan jag slår till. prismässigt kontra prestandamässigt, va kan man jämföra med egentligen inom netbookkategorin? om man skulle se det som att man bara köper den som netbook, hur mycket mindre valuta för pengarna får man?

jag tog bilder på 3 tangentbord, det första är "hackers keyboard" på market med svensk layout, den har multitouch så du kan trycka på shift och a för A. Den andra är asus egna som kommer med, svensk layout - inga åäö men den stödjer svensk ordlista så ar blir är, den har även swype så du kan dra mellan tecknen för att skriva.
Den sista bilden är androids egna med svenskt tangentbord. Jag gillar tabknappen.

http://imgur.com/a/1ayXD <- bilder

Permalänk
Medlem

Okej

Skrivet av boibo:

Istället för att skriva ett eget svar på detta, så klistar jag bara in vad en kunnig person på XDA redan skrivit.

"Background
As I understand it, Tegra 2 should playback up to High Profile 720p and Main Profile 1080p. However, with limitation on Honeycomb and/or lack of driver release by Nvidia, current crop of HC tablets do not playback anything above Baseline Profile smoothly. Future updates by Google/Nvidia should fix this issue, but it looks like we may have to reencode High/Main profile media for the time being.

Note that there are few software codec players(Mobo/Vital) that are able to playback High/Main profile H264 media files. My experience with these players were less than satisfactory and I wanted to stick with hardware decoding to maximize smoothness."

vad han sen pratar vidare om är en förinställning för handbrake så du kan koda om din video. För oss är det inte optimalt. Men tyvärr finns det ingen laggfri lösning för uppspelning av HD. Inte ens youtube är ju helt utan lagg.

jag kan länka till topicen på xda: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1060825

Har suttit och mixat å trixat med Handbreake i flera dagar nu, och även sökt på nätet efter bra grundinställningar, så nu har jag lyckats få riktig bra kvalité på filerna dvs en 720p på 1,09GB har jag fått ner till ca 400MB och då i en .mp4 kontainer och när jag spelar upp dessa filerna i Transformer så är kvalitén grymt bra, och allt fungerar perfekt både ljud och bild, så nu är jag jättenöjd "tillfälligt" dvs tills grundproblemet är löst, och jag har nu med hjälp av denna nya profilen, konverterat om så många serie avsnitt att jag klarar mig ett par månader....LOL

Permalänk
Medlem

Japp

Skrivet av flyawaynille:

Om man vill ha en surfplatta för att dels läsa böcker på, surfa runt på internet men även kolla film och spela spel. Är eee pad ett bra val då? tänkte köra utan dockan. Jag vill inte ha ipad då jag tycker den endast är som en stor iphone. Finns det några bättre val än eee pad för surfplatta om man vill ha android?

Den är i dagsläget den mest kompetenta....Helt klart JA, jag tvivlar starkt på att du kan hitta en bättre än Transformer !
Det enda problemen som finns just nu med den, och som jag vet är löst inom en mycket snar framtid, är HD uppspelningen och att ljudet är svagt i den vänstra högtalaren.
Jag tror absolut inte du kommer att ångra dej, men se om du kan hitta en kompis eller en butik som har en, för det kommer att ta max 2 minuter och sedan är du fast, det gjorde det för mig, jag han inte mer än att starta upp den och köra uppdateringen, sedan satt jag konstant vid den i nästan 24 timmar, och nu klarar jag mig inte utan den....helt sjuk

Permalänk
Skrivet av merdique:

hej alles!

jag har en fråga angående tangentbordet. då jag sett olika bilder vill jag få klarhet. det svenska tangentbordet, hur ser enter-tangenten ut? jag har bara sett bilder på engelska tangentbord och då har det funnits både med smal enter och med normal enter. jag avskyr smala enter-tangenter då det är vanligt att jag trycker på shift eller backspace eftersom jag är uppväxt med normal och rejäl enter.

Hej!

Vi har lagt upp en bild på den nordiska tangentbordsdockan på vår Facebooksida , länkar den nedan;

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jersey:

Den är i dagsläget den mest kompetenta....Helt klart JA, jag tvivlar starkt på att du kan hitta en bättre än Transformer !
Det enda problemen som finns just nu med den, och som jag vet är löst inom en mycket snar framtid, är HD uppspelningen och att ljudet är svagt i den vänstra högtalaren.
Jag tror absolut inte du kommer att ångra dej, men se om du kan hitta en kompis eller en butik som har en, för det kommer att ta max 2 minuter och sedan är du fast, det gjorde det för mig, jag han inte mer än att starta upp den och köra uppdateringen, sedan satt jag konstant vid den i nästan 24 timmar, och nu klarar jag mig inte utan den....helt sjuk

Hur är det med appar som fungerar bra för pads? Såg sweclockers video och då var det ju ganska dåligt med det men det har ju gått ett tag nu. Även hur är spel prestandan?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Hur är det med appar som fungerar bra för pads? Såg sweclockers video och då var det ju ganska dåligt med det men det har ju gått ett tag nu. Även hur är spel prestandan?

Det beror på vad du vill ha för appar. Jag har tankat ner ett 20-tal spel som fungerar väldigt bra på min platta. sen medföljer det en bra "läsa bok" app som tar många olika textformat.
Dock finns det endel appar som inte skalar alls på skärmen och dom går knappt att spela, och så finns de ju dom som grafiken inte blir bra på (skalar upp dåligt).

Sen finns det även spel där man tycker att tangentordet hade gjort sig perfekt fast appen helt saknar stöd, lite tråkigt.

Annars reagerade jag på att de ändå fanns väldigt många appar, trodde det skulle vara mycket mindre men då jämförde jag med min symbian mobil .p

Permalänk
Medlem

hur är skärmen om man vill läsa böcker på den? är det skönt för ögonen? Om man vill spela mycket kommer man ha problem med att spelen inte är gjorda för pads eller är det ovanligt? hur är batteritiden om man kollar på film och spelar? kommer den hålla 8 timmar? Finns det något ställe i stockholm som man kan klämma och känna på en eee pad på?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

hur är skärmen om man vill läsa böcker på den? är det skönt för ögonen? Om man vill spela mycket kommer man ha problem med att spelen inte är gjorda för pads eller är det ovanligt? hur är batteritiden om man kollar på film och spelar? kommer den hålla 8 timmar? Finns det något ställe i stockholm som man kan klämma och känna på en eee pad på?

Nu har jag iofs inte läst några böcker på den utöver första sidan ur Alice i underlandet men jag har läst relativt långa texter på internet. Om du bara tonar ner ljusstyrkan till låt säga lägsta så bör det absolut inte vara några problem då det känns mer naturligt för ögonen.

Det finns en del spel som är anpassade för surfplattor, därav de populäraste så som Angry Birds. Jag skall inte ljuga och säga att det finns överdrivet många men i de flesta fallen fungerar det ganska bra med uppskalningen från spel som inte är anpassade för surfplattor. Dessutom satsar nVidia på "Tegra 2 Game Zone" som går att ladda ner från Android market. Där är spelen speciellt utformade till Tegra 2 vilket ger maximal kompabilitet och dessutom är de anpassade efter surfplattor.

Lägg dessutom i åtanke att med Android 3.0 och Android 3.1 i hälarna har nog utvecklarna uppmärksammat önskemålen efter tabletanpassade spel. Med detta sagt kan vi förmodligen vänta oss en rätt kraftig ökning för spel anpassade för surfplattor.

Batteritiden är definitivt lika bra som Asus utlovar men jag rekommenderar dig starkt att köpa plattan med tangentbord. Det gör det hela så mycket mer värt(speciellt batteritiden). Om man dessutom kollar på priserna för hur mycket tangentbordet skall kosta löst så gör är det absolut värt att köpa det från början.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk

Frågor:

1. Hur funkar videouppspelningen nu? Laggar det fortfarande? Jag har ALLA mina 8 säsongs two and a half men på datorn i .AVI, måste jag konvertera varje avsnitt så kommer de ta i princip 2 år känns det som..

2. Går det att spela poker? Pokerstars eller annan flashbaserad klient?

3. Kan jag köpa 64gb usb minnen och stoppa in film på? Sen köra upp det i eee pad:en?

4. Spotify?

5. Ladda i cigguttaget på bilen?

Uppskattar svar på detta..

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Skrivet av AndreasEriksson:

Frågor:

1. Hur funkar videouppspelningen nu? Laggar det fortfarande? Jag har ALLA mina 8 säsongs two and a half men på datorn i .AVI, måste jag konvertera varje avsnitt så kommer de ta i princip 2 år känns det som..

2. Går det att spela poker? Pokerstars eller annan flashbaserad klient?

3. Kan jag köpa 64gb usb minnen och stoppa in film på? Sen köra upp det i eee pad:en?

4. Spotify?

5. Ladda i cigguttaget på bilen?

Uppskattar svar på detta..

Ska försöka svara

1: AVI fungerar, rekomenderar rockplayer hittils.

2: Ej provat, men webbbaserade klienter skall nog gå.

3: ja, men bara igenom tangentbordet då plattan inte har någon usb port.

4: fungerar klockrent. Dock måste du ha premium.

5: Fungerar enligt vissa, men lite strul att hitta rätt kablar osv.

Permalänk
Skrivet av niklas12343:

Ska försöka svara

1: AVI fungerar, rekomenderar rockplayer hittils.

2: Ej provat, men webbbaserade klienter skall nog gå.

3: ja, men bara igenom tangentbordet då plattan inte har någon usb port.

4: fungerar klockrent. Dock måste du ha premium.

5: Fungerar enligt vissa, men lite strul att hitta rätt kablar osv.

1. Så den klarar 624x352 .AVI format utan lagg (Detta är det viktigaste då det är i princip därför jag köper den.

2. Okej, inte direkt viktigt men ändå.

3. Har plattan några uttag för MICROSD eller nåt då? Skulle gärna vilja ha mer utrymme på själva plattan.. om du förstår.

4. Premium har jag, härligt och höra att det funkar. Måste man ha internet eller funkar offline mode?

5. Ajdå.. hade gärna behövt ladda i bilen då jag ska ha den i europatrippen i sommar.. kan bli svårt att hitta laddställen, hur mycket tid får man ut?

Tack för dina svar..

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Medlem

Köpte 2st på Media Markt i Västerås!

Självklart den med tangentbord

Någon som vet något om pixelgarantin på dom? Sitter på 2st döda pixlar som bara syns ibland beroende på vad det är för färg i bakgrunden.

Tacksam för svar!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Segafreaks..

Jag var på mediamarkt Västerås idag, hade dom några i lager?
Annars har jag en på posten att hämta ut då jag beställde från Alina för 1-2 veckor sen..

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Skrivet av AndreasEriksson:

1. Så den klarar 624x352 .AVI format utan lagg (Detta är det viktigaste då det är i princip därför jag köper den.

2. Okej, inte direkt viktigt men ändå.

3. Har plattan några uttag för MICROSD eller nåt då? Skulle gärna vilja ha mer utrymme på själva plattan.. om du förstår.

4. Premium har jag, härligt och höra att det funkar. Måste man ha internet eller funkar offline mode?

5. Ajdå.. hade gärna behövt ladda i bilen då jag ska ha den i europatrippen i sommar.. kan bli svårt att hitta laddställen, hur mycket tid får man ut?

Tack för dina svar..

1, tror det.

2.

3. Svar ja.

4. Både och.

5. Vet ej

Permalänk

Fan, är kluven..

Jag har en iPad 2 och den är bra när det kommer till film och så..

Dock vill jag kunna ha mer filmer lagrat, dvs usb funktionen m.m..
Sen har denna spotify och inte min ipad..

Gah.

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Skrivet av AndreasEriksson:

Fan, är kluven..

Jag har en iPad 2 och den är bra när det kommer till film och så..

Dock vill jag kunna ha mer filmer lagrat, dvs usb funktionen m.m..
Sen har denna spotify och inte min ipad..

Gah.

Har ipad inte spotify? Jag har spotify premium på min iphone o de funkar hur bra som helst

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=FEQqXi-3NpU&feature=related

WTF!

My desktop, detta var okänt för mig, fan vad ballt!

Typ 3.30 in i filmen..

Skrivet av marreinho:

Har ipad inte spotify? Jag har spotify premium på min iphone o de funkar hur bra som helst

Iphone har och har haft länge, iPad har inte...kommer dock men frågan är när..

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Medlem

1. Går det ordna word och powerpoint på den?

2. Kanske rent av går att fixa windows 7? Blir antagligen sløare dock ..
http://www.engadget.com/2010/05/31/a...ows-7-and-a-1/

3. Nån som känt på dockans mus, sträv och jäklig som HP's mouse pads, eller smooth och vacker som Apples?
2-finger scroll?

Spanks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

1. Går det ordna word och powerpoint på den?

2. Kanske rent av går att fixa windows 7? Blir antagligen sløare dock ..
http://www.engadget.com/2010/05/31/a...ows-7-and-a-1/

3. Nån som känt på dockans mus, sträv och jäklig som HP's mouse pads, eller smooth och vacker som Apples?
2-finger scroll?

Spanks

inte word & powerpoint men kanske något liknande, win7 stöder inte arm prollar utan bara x86/64 just nu så det ryker också. om du ville ha detta så är nog kanske inte denna platta för dej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

inte word & powerpoint men kanske något liknande, win7 stöder inte arm prollar utan bara x86/64 just nu så det ryker också. om du ville ha detta så är nog kanske inte denna platta för dej?

Powerpoint kan jag leva utan, och ett schysst ordbehandlingsprogram må væl finnas, eller komma inom kort

Sålænge touch paden ær schysst så blir det ett køp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

1. Går det ordna word och powerpoint på den?

2. Kanske rent av går att fixa windows 7? Blir antagligen sløare dock ..
http://www.engadget.com/2010/05/31/a...ows-7-and-a-1/

3. Nån som känt på dockans mus, sträv och jäklig som HP's mouse pads, eller smooth och vacker som Apples?
2-finger scroll?

Spanks

1. Ja, word och powerpoint finns, inte alls like fancy som Office men det funkar och den kan läsa docx osv..

2. Nej

3. Den är mycket bra, 2-fingerscroll funkar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

1. Ja, word och powerpoint finns, inte alls like fancy som Office men det funkar och den kan läsa docx osv..

2. Nej

3. Den är mycket bra, 2-fingerscroll funkar bra.

Afasen, wonderful Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

1. Ja, word och powerpoint finns, inte alls like fancy som Office men det funkar och den kan läsa docx osv..

Jag vet inte hur bra det fungerar på android, men kan tänka mig att det finns stöd för vanliga dokument men själva appen är totalt nerbantad, som office till wm6, eller finns det ytterligare tredjeparts som satsar större?