Copyswede vill ha kopieringsavgift för mobiltelefoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaos_maniac:

Åt helvete med dem säger jag bara! Ska de börja ta avgift på skorna man bär snart också för att de hjälper en att "privatkopiera mellan vänner och familj", samt kopieringsavgift för maten vi äter så att vi ska kunna leva för att kopiera?! Lägg av... sker detta kommer jag bojkotta mobilmarknaden mer än jag redan gör (använder 6 år gammal mobil).

Världen går rakt ner i toaletten, moral och lag är 2 helt skilda saker när dom egentligen ska gå hand i hand. Det är helt enkelt idioternas sätt att sälja samma vara om och om igen till samma personer, det räcker nämligen inte längre med att vi betalar en gång för en låt när artisterna slutat turnera så dom hittar på nya saker dom kan göra pengar på när artisterna ligger nerdrogade på sofflocket. Precis som Chalie sheen säger att har man tigerblod så ska fanimej folket ge han dom pengar han förtjänar om det så ska börja kosta att vissla till en låt i framtiden. Det är fanimej en jävla massa knarkare som är överbetalda, vill dom ha bättre levnads standard ska dom låta bli att gifta sig så fort det kliar i byxan för dom förlorar hälften varje gång, förutom Californien då där Swarzenegger är guvernör och 90% av dommarna är i industrins ficka. Vill ni ha cash turnera och sälj biljetter som vilken knegare som helst att leva på jobb ni gjort för 15 år sedan är skammligt. Hur många gånger skadom ha betalt för sitt jobb egentligen. Tyvärr så gynnar piraterna av misstag hela industrin, det är den billigaste reklam dom har. Vad underbart om alla människor i hela världen vart döva sammtidigt då skulle blodiglarna få bo i ICA vagnar, alla lagar som stödjer dom är köpta om alla arbetare hade samma rättigheter så skulle jag få betala varje gång jag använde mina skor, nog är nog, vi behöver en fransk revolution med gilotin och allt det innebär. Halshugg ett par korrupta dommare så kommer resten att följa lagen som den är tänkt. Vad tror idioterna egentligen, glast kommer rinna över, mitt haqr redan gjort det för flera år sedan, men jag förmodar att vi alla har olika storlekar på våra glas. Jag brinner inombords när jag tänker på lagsystemet som tar mutor och väljer sida långt innan rättegångarna har börjat. Vi måste bara övertyga militären att dom tvingar tvingar alla dom mutade att stå till tals, och dom bör skjutas omgående, ingen tennisklubb fängelse vistelse här nte utan en riktig gift injection eller electriska stolenmutor och landsföräderi är sak samma. man föråder folket som har satt en en i den positionen, och som tack så kör man rakt över dom utan ens en förklaring. Men vad för förklaring kAN DET EGENTLIGEN FINNAS NÄR DET VAR RENA ELLER RÄTTARE SAGT SMUTSIGA PENGAR SOM VAR ORSAKEN TILL DERAS BESLUT. Dom lever loppan några år medans dom säljer våra barns eller barnbarns framtid, undrar om dom sover gott om natten. Om jag vore do skulle jag erkänna för att svärta ner dom så mycket som möjligt varpå jag skulle kyssa munstycket på pistolen. Men dom idioterna fortsätter på med svansen mellan bena och förstör landet mera och mera. Våra barn barn kommer läsa för sina barn barb att för länge sedan nakom tusen sjöar och tusen dalar och tusen skogar såfanns det nått så underbart som hette rättvisa, men det försvan mer och mer för varje byråkrat som vart rik så till slut ville ingen vara utanför så alla hoppade på helvetteståget som aldrig stannar och nu vet vi inte ens vad rättvisa är för något, men det verkade bra för folk verkade lyckliga, nu har vi liksom 90% självmord varje år och vem ska städa upp det, för det luktar värre och värre för varje år, och marknadsvärdet på äldre hus har gått ner för folk vägrar helt enkeltbo med familjerna som tog livet av sig i husen. och vanliga knegare finns inte mera, det är dom som dödar sig själva och sina familjer och fint folk vill helt enkelt inte flytta på lik, varför kan dom inte döda varandra på sopptippen från början? och städa sina svinstior innan banken mäter ut dom vem är det som har lärt dom odågorna moral egentligen? Vårat klass samhälle håller på att bli ett mutsamhälle, kanske även idioti samhälle.

Var är dom stora stenarna från himmlen när man behöver dom, för vi behöver en rejäll uppprensning. För i tiden så krigade psykopaterna med varandra utan krig vet dom fan vad dom ska gör av sig. Tyvärr så är psykopaterna enbart en liten del av mänskligheten dom finns överallt, från kassan på Mc donalds till Vita huset i USA. Oturligt nog så kan onsest slå åt båda hållen, 9 av 10 blir efterblivna, en enstaka fall här och därfår en otrolig IQ tyvärr så kan alla dom klassas som psykopater, det utmärks med bland annat brist på empati och tortyr av djur. PSYKOPATBARN MÄRKS GANSKA TIDIGT NÄR DOM TYP FÅNGAR FLUGOR OCH RYCKER AV ALLA DERAS BEN OCH LÅTER DOM PLÅGAS. Tyvärr så kan inte all kärlek i världen omvända dessa individer. Möjligtvis om dom låstes in och man kastade bort nykeln så skulle man kunna göra en viss insats.....

Permalänk
Medlem

Hmm, vad pratar du om egentligen ?
Verkar inte ha någon koppling till artikeln.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

........ En tråkig sak dock är att dom mindre bolagen konkar ett efter ett pga extremt minskad försäljning och köps upp av dom största musikjättarna som nu i princip äger vartenda litet musikbolag. I princip varenda skivbutik har ju konkat också, lite tråkigt att man inte kan handla musik i handel längre, förutom på statoil och icamaxi men vem fan vill köpa husvagnshits 5 och skiten dom har

Beror det enbart på att konsumenterna de en gång hade gått över till att komma över sin musik på illegal väg?

Eller beror det även/delvis på ändrade vanor hos konsumenter:
- Man lyssnar mer online eftersom det är en ny möjlighet som inte fanns förr via t.ex. Spotify, LAstFM, Myspace m.fl..
- Man köper enskaka låtar man gillar via download från t.ex iTunes, CDON.com m.fl. fanns inte förr.
- Man föredrar att köpa sina "hårda CDs" över webben eftersom det oftast är billigare än i lokal butik. Mer tillgängligt nu för tiden.
- Man köper t.o.m från utlandet eftersom det är enkelt och relativt billigt, mycket enklare än förr
- Vi är latare och orkar inte gå till den lokala butiken så länge den finns kvar.

Jag tror att branschen själv stark bidragit till att de små och de lokala inte överlevt och det är ju inte unikt på något vis. Hur många har en lokal klassisk Radio & TV handlare på sin ort som inte är med i någon kedja? Det handlar om att anpassa sig till marknaden. Eller fotobutiker där man länkar sin film för framkallning.....

Själv "provlyssnar" jag ofta på nedladdade promos innan jag beställer från http://www.emp.de/ eller Ginza och sedan jag började ladda hem musik har jag faktiskt köpt mycket mer CD's eftersom man upptäcker så otroligt mycket bra musik som man aldrig skulle upptäckt genom att beställa i blindo eller att provlyssna i butik som man gjorde förr.

Och när man tänker på varför Copyswede vill ha in avgifter kan man ju undra varför det skall drabba fel målgrupp. Jag är fotointrsserad och har en vanlig pocketdigital samt två systemkameror med hög upplösning som jag dessutom fotar i high jpg+ RAW vilket snabbt fyller ett 8 eller 16GB kort under en session och alla bilder bränns alltid över på DVD för arkivering och senare bearbeting.
Varför skall jag betala Niklas Strömstedt och Carolas leverne när jag fotograderar??? Absurt

Jag (på jobbet) är för övrigt registrerad hos Copyswede och kan köpa media utan att erlägga avgift till dem men då är problemet att de flesta försäljningsställen som säljer CD som är det aktuella mediet i mitt fall inte har hört talas om detta eller vet hur de skall hantera "Kassettersättningen" med undantag för www.opticalstorage.se som visar detta tydligt.
För de kunder som saknar Copyswede-avtal tillkommer kassettersättning i kassan enligt tariffer från CS med:

2,65/skiva på DVD +/- R
4,25/skiva på DVD+/-RW samt DVD-RAM
4,80/skiva på DVD +/-R Dual layer.
0,60/skiva på CD-R.
0,95/skiva CD-RW samt CD-R Audio

8cm och Blue ray är befriad från kassettersättning.

Intressant är att RW skivor beskattas 2ggr medand BlueRay är befriad från avgiften.
Att CD-R Audio extrabeskattas är ju bara till för att "ta de som erkänner direkt"

Skrivet av Skevus:

PSYKOPATBARN MÄRKS GANSKA TIDIGT NÄR DOM TYP FÅNGAR FLUGOR OCH RYCKER AV ALLA DERAS BEN OCH LÅTER DOM PLÅGAS.

Vadå?! det gör väl alla grabbar likväl som att pissa på elstängslet i kohagen!

Permalänk

sverige vart É vi på väg?

vill inte tänka på hur det kommer se ut i framtiden...
man kanske ska flytta till ngt bättre land där det inte É sån j*vla skatt på allt

får beställa telefoner från utlandet (copyswede ska inte få mina pengar)

en massa "wall of text" i denna tråden blir svårt när man har dyslexi :'(

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

2015: CopySwede vill införa avgifter på upplevelser, säger "hjärnan kan lagra information, upplevelser från filmer och musik, varför ska vi inte tjäna på det?"...

CopySwede är Sveriges största bovar inom lobbying.

Permalänk
Medlem

varför inte bojkotta allt de lägger avgift på, köp det utomlands istället, eller köp en massa skit precis innan de lägger avgiften på det.

Nu när avgift på extern hårddisken kommer, så kommer jag icke köpa nya, Har redan x-antal på 1-2tb st. Så klarar mig ett par år.

Telefon, jao, köpte en ny för några månader sen, får klara mig ett par år med den också.

BOJKOTTA!

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Det känns som att nåt sånt här bara kan gå igenom i Svergie...

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem

Blir till att köpa mer saker utomlands framöver. Copyswedens verksamhet är ren stöld

Permalänk
Medlem

snart ska dom väll ha avgifter för processorer med

Permalänk
Medlem

Copyswedes ego, det första någonsin att växa sig stort nog att nå omloppsbana medan det fortfarande är markbundet.

Skrivet av P-A:

snart ska dom väll ha avgifter för processorer med

Du kan ju faktiskt memorera texter och melodier och sjunga för dina medmänniskor utan att de betalar för det. Det behövs alltså en straff-avgift för livstids snyltande redan från födseln.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-A:

snart ska dom väll ha avgifter för processorer med

Är du galen människa? Ge dem inga dumma idéer nu

Permalänk
Medlem

det tråkiga är ju inte vad de vill, det tråkiga är att de får som de vill.

Permalänk
Medlem

Olaglig verksamhet?

Verkar som vad Copyswede ägnar sej åt är utpressning av konsumenter, om man införskaffar lagringsmedia för digitala bilder som man själv tar eller jobbar med egna data projekt typ CAD eller inköpta spel som kräver lagringsmedia av då vilken anledning ska dessa utsugare ha pengar? Inköpt licensierat material som ej är kopieringsskyddat kan användas som man vill så länge det ej sprids vidare till andra, man har redan betalat för den rättigheten så varför ska man betala en gång till? Om det sedan sprids så finns det lagar som ger föreningens uppdragsgivare rätt att kräva ersättning.

Äger Copyswede själva möjligheten att lagra media/data? Skulle inte tro det så av var i lagen ger dom rätt att kräva avgifter från tillverkare/distributörer av lagringsmedia oavsett användningsområde?

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag ser inte logiken i dom här avgifterna.

Det anses vara olagligt att ta bort kopieringsskydd för att kunna kopiera t.ex en film och jag kan normalt sett inte kopiera filmen utan att ta bort kopieringsskyddet.
Varför skall jag då betala en avgift för något jag inte får göra enligt lag? Borde inte branschen i så fall ta bort kopieringsskydden eller medge fri kopiering med så många Mb minneskortet/hårddisken/skivan rymmer?

Egna filmer eller liknande verkar inte heller existera i deras värld.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

jag vill också ha gratis pengar. ge mig!

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Varför inte ta avgift för anteckningsblock också? Man ska för fan inte få skriva ner citat från böcker utan att betala författare >:(

Visa signatur

Intel i5 2500k - HD6950 2GB - Corsair Vengeance 8GB - MSI P67A-GD65 - Corsair TX V2 750w - Samsung f3 1TB - Fractal Design Arc - 1GB HDD

Permalänk
Medlem

Jag har en bättre idé... om copyskurk lägger ner sin verksamhet behöver vi inte betala deras löner och då blir det mera över till artisterna.

Sedan har jag en annan idé också, om artisterna vill ha mera pengar kanske de skulle testa att skriva på engelska, spanska, tyska eller franska.... 9 miljoner människor är inte så värst mycket för en artist att livnära sig på om man inte blir väldigt stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Jag har en bättre idé... om copyskurk lägger ner sin verksamhet behöver vi inte betala deras löner och då blir det mera över till artisterna.

Sedan har jag en annan idé också, om artisterna vill ha mera pengar kanske de skulle testa att skriva på engelska, spanska, tyska eller franska.... 9 miljoner människor är inte så värst mycket för en artist att livnära sig på om man inte blir väldigt stor.

Dessutom när svenska endast talas av ~0,2% av jordens befolkning.

Permalänk
Skrivet av Viggo.Hamberg:

Varför inte ta avgift för anteckningsblock också? Man ska för fan inte få skriva ner citat från böcker utan att betala författare >:(

Mm och när vi ändå håller på behöver man ju något att skriva med så varför inte lägga avgift på alla slags pennor!

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillan:

Ett par mille i fickan extra per år skadar väl ingen? Vad är det nu man måste göra för att bli upphovsrättsman, så man får ta del av alla härliga pengar?

Jag ser helt klart en möjlighet här snarare än ett hinder. Om det krävs att man startar eget - no problem! Enskild firma for everyone.

Frågan är hur lång tid det tar innan någon knåpat ihop en freeware auto-generator av musik (eller finns det redan?). Är det i så fall svårt att skapa en sång-texts-generator? Intressanta frågor. Efter det kan vi alla ta del av våra pengar, även om då copy-swede kommer kapa några procent administrativt.

Tyvärr skulle väl motreaktionen bli att copy-swede endast ger ut dessa pengar till företag av större storlek (eller är det så det funkar redan nu? har ingen aning?) så att de små "enmanna-talangerna" blir utan.

Dock borde det ju vara de små talangerna som copy swede borde värna om - för att behålla en mångfaldig musikkultur. De stora drakarna borde rimligtvis redan ha tillräckligt mkt pengar i rullning för att överleva några decennier till..? Så en sådan motreaktion borde ta bort hela syftet med copy-swede?

Jag tror nog avgiften är avsedd för att generera pengar till de stora företagen som erhåller en världsomfattande publik och inte indie artister för att ta ett exempel. Om alla skulle kompenseras så finns det ingen verkan bakom konceptet CopySwede eftersom det skulle röra sig om för små summor pengar som delas ut. Och om det delades ut till alla så skulle nog de inte ens ha de stora skivbolagens stöd t.ex.

Det är ju säkerligen därför som vi inte ser någon debatt om det här i tidningarna De är så sammanvävda och tajta dessa lobbyister. Rör sig i alla kretsar och ser efter varandra.

Permalänk
Medlem

Kan inte bara Copyswede fara åt h*****, de ända dem gör är att förpesta Sverige -__-

De vill inte visa sin bokföring, de vill inte berätta exakt var pengarna går. Att såna här skämt-företag kan uppkomma kan enbart hända i Sverige xD

Permalänk
Entusiast

Dubbla avgiften om detta går igenom.

Vi har avgifter på lagringsmedia. Och nu vill dem ha avgifter på mobiltelefoner... som använder sig av det redan avgiftsbelagda mediet???

Skall man betala dubbla avgifter nu?

Vad dem borde avgiftsbelägga är själva musiken. Inte lagringsmediet.
Avgiften skall alltså läggas på dem pressade CD-skivorna från musikaffären eller MP3-filerna köpta från online-tjänster med flera andra källor.
När man köper en låt eller fler, betalar man alltså även avgiften. Det är enligt min mening mer rättvist och riktar sig också till rätt kunder.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Copyswede = maffiaorganisation , gå & lägg er!

Skrivet av Lelle91:

Kan inte bara Copyswede fara åt h*****, de ända dem gör är att förpesta Sverige -__-

De vill inte visa sin bokföring, de vill inte berätta exakt var pengarna går. Att såna här skämt-företag kan uppkomma kan enbart hända i Sverige xD

Det där med en ordentlig/riktigt redovisning är en mycket angelägen fråga, om nu CS ska ha någon trovärdighet öht. Som det står nu är det bara en massa lögner & FUD från CS, där de påstår att upphovsmän rättvist får dela på ersättningarna, vilket tycks vara en enda stor bluff.

Nä CopySwede, lägg korten på bordet. Visa (redovisa) vad ni verkligen håller på med!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T400: Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600 (2.40Ghz, 3MB, 1066MHz), 4GB 1066 MHz DDR3, 256 MB ATI® Radeon™ HD 3470/Intel GMA 4500MHD, 80 GB Intel G2 SSD, 320 GB HDD, Intel WiFi Link 5300/WWAN, 14,1-tums LED WXGA+ (1 440 x 900)

Permalänk

+1000000 till Krillan
Jag skulle gärna vara med och testa!

Annars räcker det faktiskt också med att spela in lite brus och oljud, det är lika upphovsrättsskyddat det också. Sen kan vi alla starta enskilda bolag (kostar 0 kr och tar bara ett besök hos skatteverket) med "skapande av unika ljud" som affärsidé och sedan registrera oss hos CopySwede som "professionella" användare oh börja köpa diskar utan avgiften.

Visa signatur

sqrt(1787569)

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Spotify brukar väl de flesta för musik nu för tiden?! Så jävla patetiskt att vilja ha avgift nu när lagligt alternativ finns..

Det är väl därför de vill utöka sina rån?
De förlorar pengar nu när företagen som de arbetar för får in vad de vill ha.
Så nu så blir CopySwede kvar likt en parasit utan behov för existens.

Permalänk
Medlem

Hoppas inte copyskruk-asen får som dom vill, det här är ju löjligt!! (här vill jag skriva en hel del väääldigt olämpliga ord #%%+!)

stå på er mobiltillverkare, och kämpa mot det onda! svik oss inte!

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Det är inget nytt att dom pratar om det för mobil.

Dock är det oväsentligt vad som gäller i andra länder med andra lagar då varken svenska lagen -- våran lag eller EU-direktivet ger något stöd för privatkopieringsersättning på enheter som inte är till för privatkopiering. Eller huvudsakligen för framställning av exemplar till privat bruk som lagen säger "särskilt ägnade för framställning av exemplar av verk för privat bruk". En inspelningsbar media kan man väl acceptera då det är en komponent för inspelning. Samma med en hårddisk i en DVR. Men en hårddisk eller mobiltelefon är inte särskilt ägnade för exemplarframställning eftersom det inte är några anordningar till det. Det är inte exemplarframställning att flytta över ens iTuneslåtar till mobilen, det är normal användning. Det är enligt lag olagligt att ta ut och omöjligt att ta ut några sådana avgifter, importörerna kan helt enkelt strunta i att betala till dom, och Copyswede kommer inte vinna i rätten. Vilket är varför de fortfarande bluffar i frågan. Men det är klart säg 100 kr per mobil och säg 300 000 smart phones så är det 30 miljoner kronor helt gratis.

"Ersättning vid tillverkning och införsel av anordningar för ljud- eller bildupptagning

26 k § När en näringsidkare i sin yrkesmässiga verksamhet tillverkar eller till landet inför anordningar på vilka ljud eller rörliga bilder kan tas upp och som är särskilt ägnade för framställning av exemplar av verk för privat bruk, har upphovsmän till skyddade verk som därefter har sänts ut i ljudradio eller television eller som har getts ut på anordningar genom vilka de kan återges rätt till ersättning av näringsidkaren.

Upphovsmännen har dock inte rätt till ersättning, om de tillverkade eller införda anordningarna skall

1. användas till annat än framställning av exemplar av verk för privat bruk,
2. föras ut ur landet eller
3. användas till framställning av exemplar av verk till personer med funktionshinder. Lag (2005:359)." URL

Permalänk
Medlem

Känns också meningslöst och omotiverat med mer ersättningar, ersättningar för intrång (legala) är inte menade för att någon ska kunna leva på dom. Ändå får STIM mer pengar på licensavgifter än vad bolagen får från skivförsäljning och det utan konstnaderna. T ex kan ingen leva på biblioteksersättningen och utländska författare får inte en enda krona, när du lånar böcker, trotts det är bokbranschen större än musikbranschen och videobranschen tillsammans och det visar också på att det går att konkurrera med gratis. Att ha betalt och att få ersättning är två olika saker och det första är något branschen måste lösa själva. Annars kan likagärna myndigheter själva ta pengarna från dom och ge ut bidrag eller anslag till dessa kulturskapare. För det är ändå inte meningen att ersättningarna ska gå till att skapa musik. Det är en ersättning för dess användning. Inget mer.

Permalänk
Medlem

Man blir så himla irriterande på copyswedes ideér om hur man ska få bukt med piratkopiering. Det här ger ju bara dom negativ publisitet.
Snart vill de säkert börja ta ut en avgift för operationer, eftersom att man skulle kunna operera in ett minneskort i sig

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Vafan.. har ju inte en enda låtjävel i telefonen..

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)