Tt Esports lanserar spelmusen Azurues mini

Permalänk
Melding Plague

Tt Esports lanserar spelmusen Azurues mini

Thermaltakes Esport-division lanserar en kompakt spelmus för gamers med små händer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fick öva lite innan jag kunde uttala namnet på musen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Inget man skulle lägga pengar på. Tycker personligen att tt sport har en alldeles för överdriven design.

Permalänk
Medlem

Håller mig till Logitech MX518 ett par år till. Har bunkrat upp med tre möss i reserv tillsammans med ett HP S6000K.

Permalänk

Ser ut som en röd razermus, loggan är väl slående lik

Permalänk
Medlem

Små händer? Rosa-rött ljus? Kan de inrikta sig på gamers av det kvinnliga könet måhända?

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem

Azureus, någon?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Det var inte en vacker skapelse.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Minimöss är djävulens påfund

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstått mig på vad som är så speciellt med "spelmöss". Har aldrig märkt skilldnad på en sådan mot en "vanlig" mus.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Har aldrig förstått mig på vad som är så speciellt med "spelmöss". Har aldrig märkt skilldnad på en sådan mot en "vanlig" mus.

Neon

Permalänk
Medlem
Skrivet av omghax:

Neon gör inte en spelmus.
En spelmus har bättre prestanda, och oftast bekvämare än en "vanlig" mus.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Har aldrig förstått mig på vad som är så speciellt med "spelmöss". Har aldrig märkt skilldnad på en sådan mot en "vanlig" mus.

Det är mycket placebo, ungefär som guldpläterande hdmi kontakter.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Kom igen, kan igen komma med lite nytänkande vad gäller möss.
Jag ser absolut ingenting nytt eller speciellt bra med denna mus.

Skrivet av Lösbonde:

Det är mycket placebo, ungefär som guldpläterande hdmi kontakter.

Jo, så är det ofta i stor utsträckning i många fall. Dock kan det vara stor skillnad på en ritkigt bra spelmus och en sämre. Många möss verkar bara få epitetet "spelmus" utan att de för den sakens skull är bra i spel.

Mycket är dock individuellt vad gäller vad man tycker är en bra spelmus.
Dock finns det ett antal variabler rörande prestandan som faktiskt går att mäta och få upp grafer och tabeller för så att olika möss kan jämföras (skulle verkligen önska att Sweclockers gjorde ett sådant mer tekniskt test). Spelar man lite då och då utan att ta det sådär superseriöst så lär man dock aldrig ha behov av att bry sig.
Försöker man köra tex FPS spel på högre nivå så börjar dock sådant spela in. Något som dock är väldigt underskattat är hur mycket själva musmattan spelar in, vilket kan vara minst lika mycket som musen.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Neon gör inte en spelmus.
En spelmus har bättre prestanda, och oftast bekvämare än en "vanlig" mus.

Det finns mycket begränsade belägg för att dra en sådan slutsats.

Citat:

JesperT: Kom igen, kan igen komma med lite nytänkande vad gäller möss.
Jag ser absolut ingenting nytt eller speciellt bra med denna mus.

Finns väldigt lite att hitta på i form av formgivning och egenskaper av möss.
Börjar man tänka lite utanför lådan början grejerna lätt se ut såhär:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Finns väldigt lite att hitta på i form av formgivning och egenskaper av möss.
Börjar man tänka lite utanför lådan början grejerna lätt se ut såhär:

http://www.ohgizmo.com/wp-content/uploads/2010/01/RAT.jpg

Ja, det där är ett trevligt exempel på att vissa iallafall försöker sig på lite nytänkande.
Vet inte hur lyckad just den där musen är dock. Vissa gillar den, men den ser inte helt bekväm ut.

Det finns nog en hel del nytt man kan hitta på vad gäller möss.
En sak jag tänkt på är själva kontakten med underlaget. Att ha teflonfötter som successivt förändrar friktionen när de slits känns inte som en höjdare. Här verkar inga företag än så länge ha vågat sig på några alternativ. Att kunna justera vilka fötter man har och även hur långt de ska stå ut på ett bekvämt sätt genom hårdvarufunktioner i musen skulle vara trevligt. Som det är nu får man hitta på lite ad-hoc lösningar med separatinköpta fötter och liknande som inte ger ett så strålande resultat.
Att tänka över en lösning till problemet med kontaktytan mus-musmatta verkar inte heller någon ha försökt sig på. Alternativa sätt att registrera rörelser vore bra. Kanske någon form av luftkudde eller vad vet jag som bär upp musen ?

Olika sorters "mushandskar" och annat kopplade till musen för att man ska snabbt och lätt kunna lyfta och förflytta musen skulle också vara mycket välkommet hos mer kräsna spelare.
Sedan är de tekniska egenskaperna hos mössen fortfarande inte sådär lysande. Då talar jag inte om än mer överflödig DPI utan om att helt kunna ta bort eller ännu bättre kunna styra positiv och negativ musacceleration, även vid höga hastigheter och liknande.

Att mer kunna konfigurera var på musen man vill ha knapparna och kanske kunna välja fysiskt utseende på dem skulle vara mycket trevligt också. Den där RAT musen var ett bra försök, men det går att göra mycket bättre.

En relaterad fråga är också tangentbord till spel. Här finns verkligen mycket mer att göra för att göra dem personligt konfigurerbara för oss spelare. Det saknas nästan helt vettiga produkter här.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Guldpläterad usb-kontakt. xD
Så länge man inte har datorn i badkaret går det nog att undvika eventuella oxidationsproblem.
Men om man nu _skulle_ få för sig att bada med datorn så hjälper detta ändå föga då guldpläterade usb-uttag inte är särskilt vanliga...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch