Intel introducerar 3D-transistorn i Ivy Bridge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

orkar inte kolla men skumläste lite tidigare i bloggen at någon trodde att amd kommer vinna på at dom har gpu och cpu på samma propp.... det är väl just vad intel har på sina nya proppar också.... kanske några borde läsa på lite... ända sen sandy bridge har ju en integrerad gpu och med z68 kommer man kunna klocka dem individuelt så inte gpu synkroniseringen med cpu krockar vid överlockning... Jag hoppas ju mer dock på at det kommer kraftfulla riktiga entusiastproppar med trigate på LGA2011 plattformen som inte är i en aldeles avlägsen framtid då får man på allvar respektablare antal beräkningar per cykel och bandbredd som utnyttjar det också mot både pci-e och ram.

Det vet nog i princip alla att intel har cpu gpu lösningar. Precis som det är allmänt känt att intels gpu är rätt värdelös

Permalänk
Medlem

De kunde väl ha visat något som har med processorintensivt arbete att göra. Jag kan köra en webbserver lokalt på min netbook om jag har lust, det bevisar ju ingenting.

Det känns som Intel vill sno fokus från Fusion genom att påvisa att deras grejer också kan köra spel och film.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

De kunde väl ha visat något som har med processorintensivt arbete att göra. Jag kan köra en webbserver lokalt på min netbook om jag har lust, det bevisar ju ingenting.

Det känns som Intel vill sno fokus från Fusion genom att påvisa att deras grejer också kan köra spel och film.

Nja du kan ju få längre batteritid iom lägre strömförbrukning etc, tycker det bevisar väldigt mycket jag