Permalänk
Medlem

Fläktpositionering obsidian 700D

Hej, har en liten fråga ang fläktpositionering.

Tanken med 700D verkar vara att man ska köra fläktarna på detta sätt: Fläktbild (scrolla ner lite).

Men jag funderar på att ha den bakre fläkten på inblås istället, push and pull med en Hydro H60.
(firsk kall luft som kyler processorn)
Vad tror ni om det?

Om det är en bra idé har ni något tips på ett damfilter att sätta där, gärna ett som finns i lager?

Det kommer sitta 120mm fläktar, men chassit har hål för både 120 och 140mm fläktar.

Mvh
Pro9

stavfel
Permalänk
Medlem

Gör filteret själv av en nylon strumpe. Funkar hur bra som helst.

Det var en diskussion om push/pull inn eller ut. Skillnaden var någon få grader.
Om du byter bak fläkt til inblås, så tror jag at du kommer påverka son 2, men luften då kommer at åka upp oavsett.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

jag har inblås med corsairs medföljande fläktar........ men men, och sen har jag push and pull med utblås i toppen, och en fläkt som står fritt och blåser direkt på grafikkortet (mitt grafikkort suger getan*s och har passiv kylning

Permalänk

Jag har ett 800D men dom ser lika ut förutom ena sidan... iaf så har jag 3 fläktar i toppen som utblås, en h50 push & pull in samt en fläkt liggandes i botten (ej fast skruvad) som oxå är inblås om du inte förstår vad jag menar så kan du kolla mitt galleri Kabeldragning i Obsidian 800D

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |

Permalänk
Medlem

Tack för svar, kör på inblås på den bakre fläkten då

Permalänk
Medlem

Vatten

Tanken är nog ändå att där ska finnas vattenkylning i det chassit. Finns mycket mycket bättre alternativ om man skall använda sig av luftkylning. Väldigt synd eftersom det är ett ruskigt snyggt chassi.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth P67 | 8GB Corsair Vengeance DDR3 @ 1600 MHZ | Geforce GTX 570 @ 800, 2050 MHZ | Silverstone Fortress 2

Permalänk
Skrivet av Prajm101:

Tanken är nog ändå att där ska finnas vattenkylning i det chassit. Finns mycket mycket bättre alternativ om man skall använda sig av luftkylning. Väldigt synd eftersom det är ett ruskigt snyggt chassi.

jag har ju ett 800D som oxå är för vattenkylning men kör luft istället och kan säga att jag är väldigt glad över att jag köpte det. Det finns mängder med plats att bygga enda nackdelen är att det inte finns något bra sätt att lyfta det till lan och så

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |