Fractal Design Core 3000 officiell

Permalänk
Medlem

Ser skitbra ut. Detta kanske låter konstigt, men om priset varit högre så hade jag funderat på att byta ut mitt Antec Solo. Ett chassi för 300kr kan liksom inte vara bättre...

Men helt klart ett självklart val om man bara ska ha en låda och kanske inte det bästa.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Skrivet av DeluxXxe:

Ser skitbra ut. Detta kanske låter konstigt, men om priset varit högre så hade jag funderat på att byta ut mitt Antec Solo. Ett chassi för 300kr kan liksom inte vara bättre...

Men helt klart ett självklart val om man bara ska ha en låda och kanske inte det bästa.

less is more!
Vart lite småsugen på att bygga en ny burk med 1000-chassiet! =D

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Väntar mest på Core 1000 då den har mer än vad jag behöver. Sandy bridge, Noctua Nh-c14 som kylare, 1 ssd till system och spel, 1 hdd för lagring och kanske dubbla 570s eller 580s.

Permalänk
Medlem

Tycker core serien ser ut att bli riktigt fina, ligger perfekt i pris också!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla bra pris... Blir lätt ett köp.

Permalänk
Medlem

Sweet, lär ju bli en Core 3000 för serverburken! Helt rätt pris!

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Medlem

Klockrent chassi (Core 3000), blir att byta ut mitt Antec Sonata II som jag är rätt trött på vid det här laget.

Permalänk
Medlem

Får se om de verkar vara mycket bättre än de många andra chassin vid det priset, köper nog en sådan då (miditowern).
Sweclockers nyheter har blivit en av mina dagliga rutiner nu haha

Permalänk
Medlem

Jag trodde det var ett Antec 300 chassi först ):

överdrivet likt

Permalänk
Medlem

Galet bra Fractal , ser helt ok ut.
Blir nog ett mini till barnen xD

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande deras Define serie är mycket snyggare än den där.
Självklart är väl det en smakfråga men antar att den där har sina fördelar med.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Define är snyggare men fan va bra pris! Har ju allt som de flesta chassien i 1000krs klassen så

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonLinos:

Väntar mest på Core 1000 då den har mer än vad jag behöver. Sandy bridge, Noctua Nh-c14 som kylare, 1 ssd till system och spel, 1 hdd för lagring och kanske dubbla 570s eller 580s.

Det lär bli trångt eftersom Core 1000 är ett m-ATX Chassie.
Särskillt om du ska ha 2 grafikkort.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Det lär bli trångt eftersom Core 1000 är ett m-ATX Chassie.
Särskillt om du ska ha 2 grafikkort.

Trångt? MicroATX? Vad är det för fulltowersfetischister här på Sweclockers? Det är ju miniITX-lådor som är trånga, om någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewgh:

Trångt? MicroATX? Vad är det för fulltowersfetischister här på Sweclockers? Det är ju miniITX-lådor som är trånga, om någon.

Är inte chassiet för smalt för den klumpen?
Och så brukar det vara tångt vid Pci-E platserna på ett m-Atx kort.
Mina m-Atx chassier är iallafall trånga. så det är svårt att hitta bra kylare.

Samt att få in två grafikkort om man inte använder single slot kort.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Är inte chassiet för smalt för den klumpen?
Och så brukar det vara tångt vid Pci-E platserna på ett m-Atx kort.
Mina m-Atx chassier är iallafall trånga. så det är svårt att hitta bra kylare.

Samt att få in två grafikkort om man inte använder single slot kort.

Mer "armbågsutrymme" finns möjligen i en ATX-låda. Men när allt är i plats är det ju precis lika långt mellan expansionsplatserna på ett microATX som på ett ATX.

Två grafikkort kräver exakt fyra expansionsplatser, mer platser innebär bara bortkastad volym. Ett microATX-moderkort är därutöver inte mindre än ett ATX-moderkort norr om expansionskorten (Vissa modeller kan vara det, antagligen iom att microATX används till strömsnåla HTPC och liknande applikationer).

Men jag är nyfiken, kan du lista dina microATX-lådor? Åtminstone minitowerstilens-lådor bör inte upplevas som trängre än miditowers byggda i samma serie/av samma företag. Men du kanske inte har minitowers?

Permalänk
Medlem

Antec Performance One Mini 180
In-Win Z638
APLUS Case CS-Blockbuster
Det Jag tänkte på att det brukar vara ganska tätt mellan Pci-E portarna så det inte får plats 2 Grafikkort samtidigt.
Och om det får plats två kort så blir det trångt för kortet längst ner.
Jag har en hyper 212+ i min Antec mini P180 och den tar nästan i sidoplåten.
och In-Win lådan är för smal till annat än pytte kylare.
Blockbustern duger inte till någon kylare alls annat än platta kylare typ Zalman med ''solfjäder''
Däremot så kan det passa med en H50 som kylare.
Och ja det är lite mera plats i Obsidian 800D

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Antec Performance One Mini 180
In-Win Z638
APLUS Case CS-Blockbuster
Det Jag tänkte på att det brukar vara ganska tätt mellan Pci-E portarna så det inte får plats 2 Grafikkort samtidigt.
Och om det får plats två kort så blir det trångt för kortet längst ner.
Jag har en hyper 212+ i min Antec mini P180 och den tar nästan i sidoplåten.
och In-Win lådan är för smal till annat än pytte kylare.
Blockbustern duger inte till någon kylare alls annat än platta kylare typ Zalman med ''solfjäder''
Däremot så kan det passa med en H50 som kylare.
Och ja det är lite mera plats i Obsidian 800D

Brukar vara? självklart köper man då inte ett matx kort där det inte rymms typ Asus P8P67-M Pro och Evgas kommande p67 matx kort, dom stödjer dubbla dual slot grafikkort. Core 1000 rymmer ju två 120mm fläktar i fronten som hamnar rätt nära grafikkortens fläktar så det ska inte bli nått problem.

NH-C14 är 130mm hög och core 1000 stödjer kylare upp till 135mm vilket betyder den har över 5mm till godo, så det borde funka ok det också.

Man ska inte ha förutfattade meningar, do your research!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonLinos:

Brukar vara? självklart köper man då inte ett matx kort där det inte rymms typ Asus P8P67-M Pro och Evgas kommande p67 matx kort, dom stödjer dubbla dual slot grafikkort. Core 1000 rymmer ju två 120mm fläktar i fronten som hamnar rätt nära grafikkortens fläktar så det ska inte bli nått problem.

NH-C14 är 130mm hög och core 1000 stödjer kylare upp till 135mm vilket betyder den har över 5mm till godo, så det borde funka ok det också.

Man ska inte ha förutfattade meningar, do your research!

Jo men ligger den inte nästan mot plåten då? eller är det hål i plåten just där.

intel är inte heller ett alternativ för mig
Särskillt inte SB då den verkar slarvigt konstruerad.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Jo men ligger den inte nästan mot plåten då? eller är det hål i plåten just där.

intel är inte heller ett alternativ för mig
Särskillt inte SB då den verkar slarvigt konstruerad.

Den ligger nära plåten jo men borde inte bli nått problem praktiskt då den har push pull. den kommer orka dra igenom nog med luft på den fläkt ytan. Jag hör av mig om det blir problem.

Kommer inte använda sata2 portarna (vilket dom kommer åtgärda) till mer än en optisk enhet och jag lär inte behålla plattformen i över fem år.

Permalänk
Medlem

Nån som längtar efter en mini-ITX-gaminglåda från Fractal Design? Som är lätt att installera i, inte á la Array?

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Mewgh:

Nån som längtar efter en mini-ITX-gaminglåda från Fractal Design? Som är lätt att installera i, inte á la Array?

Finns i pipeline

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Finns i pipeline

woho! hoppas det blir ett itx tower då marknaden saknar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Finns i pipeline

Glädjande nyheter. Jag hoppas att ni gör den speciellt smal/tunn i en dimension, då det skulle göra den lätt att packa med sig.

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett en låda i samma design som core 3000, men med bara 5,25" platser i fronten för större flexibilitet. Tex 15 diskar i 3st 3x5,25 med 5x3,5" hotswap i varje.

Permalänk
Skrivet av Lurcazzus:

Captech står som dist av Fractal Design, men hittar inte en enda produkt i captechs sortiment från Fractal...

Jag handlar allt från Captech och dom har förklarat att fd's nya kabinett är "specifika" för vissa återförsäljare och släpps "publikt" i juli... Är väl ett sätt för fd att hypa utan att produkten är nåt särskilt egentligen. Jag ser dom alltså inte heller på captechs sida tros att jag är återförsäljare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

Joda!

Skrivet av Llhweiir:

Ser helt ok ut - bra pris också... Hoppas bara att kvalitén inte blir lidande av det låga priset.

Beställde själv core 3000 från inet under deras kampanj. Chassit är skitbra att jobba i! Rymligt och robust! Kan inte göra annat än att rekomendera det! Thumbs up!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tight?

Skrivet av AMD_PERA:

Jo men ligger den inte nästan mot plåten då? eller är det hål i plåten just där.

intel är inte heller ett alternativ för mig
Särskillt inte SB då den verkar slarvigt konstruerad.

Undrar själv lite över min 212 fläkt om den skulle passa bra i 3000 chassit. Kör nu i ett heroes V där kylaren bokstavligen ligger mot väggen btw,någon som vet om man kan ha 92 mm fläktar i 3000 chassit? Man vill ju inte slänga sina noctua fläktar :9

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PC-Hybris:

Undrar själv lite över min 212 fläkt om den skulle passa bra i 3000 chassit. Kör nu i ett heroes V där kylaren bokstavligen ligger mot väggen btw,någon som vet om man kan ha 92 mm fläktar i 3000 chassit? Man vill ju inte slänga sina noctua fläktar :9

Skickades från m.sweclockers.com

212an passar väl till alla chassin som inte är av den smala typen.
Det brukar gå att ha mindre fläktar för det brukar finnas hål för det.
Annars så går det väl att borra lite fint.
Frågan är om det blir effektivt med så små fläktar?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...