Battlefield Bad Company 2 | Rekommendera Servrar

Permalänk

Battlefield Bad Company 2 | Rekommendera Servrar

Tänkte vi kunde rekommendera lite servrar i BC2 då jag tror att många kommer att uppskatta detta.

Jag kan rekommendera dessa:

UROG - Jag är med och är admin på dom och det är riktigt bra servrar. Fast spelare kommer och går som i vågor. Ibland så kan dom vara helt tomma en lördagkväll men helt fulla natten till måndagen klockan 5.

Gotland - Bra servrar men jag upplever att kvalitén på spelarna har blivit sämre med tiden.

TV2 - Norska servrar. Finns många olika att välja mellan. Bra om du vill spela en specifik bana.

Webhallen - Ligger i samma klass som Gotland.

Det är dom enda jag spelar på.

/MD.

Permalänk
Medlem

Har haft ett uppehåll i några månader men börjat lira nu igen och jag lirar på webhallen för det mesta. Om inte så blir det någon random, oftast gotland eller tv2

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att gotland och tv2 har blivit riktigt dåliga. Massa fuskare har hamnat där, å de tar lång tid innan dom blir utslängda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Webhallen blir det ganska mycket.

Spelar jag med vänner blir det ofta även DKS. Där får man jämt grymt potenta motspelare.

Lirar jag själv kör jag gärna någon Killer Creation 32p rush.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5 2500k |Noctua NH-U9B SE2| Gigabyte 460 OC | ASUS P8P67 Pro | 2x4GB Corsair 1333MHz XMS3| Intel SSD X25-M | Corsair AX 750W |

Permalänk

DKS alltså, då får man prova dom servrarna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag går aldrig in på servrar som bara kör en bana, har mer än standard tickets, samt är HC. Där försvann de flesta av servrarna i närheten för vem vill köra Heavy metal t.ex. med 1000 tickets?

Permalänk
Medlem

Old Swedish Gunners och Angels and rockets serverar lirar jag mycket på. Rekommenderas:)

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk

Spelade mycket på tv2 innan men som Da'Russian säger, det har kommit in mycket fuskare där. Spelar mest på Mine nu som håller bra ordning på buset och ofta har en förvånansvärt bra stämning för att vara bc2.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra tråd detta! Har upptäckt att jag ofta hoppar servrar i 30 minuter innan jag hittar nått bra som man orkar va kvar på

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Gillar såna servrar som har ett maxantal på snipers... fast inte roligt då Heavy Metal eller Atacma Desert dyker upp

Permalänk
Medlem

Lirar nästan alltid på Webbhallen 08 då jag fastnat hårt för just Rush!

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Lirade på tv2 senast idag, och bara en massa noobs som inte vet vad "rusha" betyder Gotland är f.ö bra tycker jag

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

Old Swedish Gunners är den enda jag lirar på, alternativt Gotland. Gillar Conquest/Rush mix och där är OSG bäst.

Permalänk
Medlem

Tjenare! Jag och en kompis fick för oss att hosta en egen BFBC2-server efter att vi insåg att det inte längre finns någon bra rush-server som inte har massa fjantiga mods eller restriktioner.
Så vi vill helt enkelt bara tipsa er om vår server och hoppas att det kommer in lite trevliga svenskar.

Så som sagt, inga mods, standard inställningar samt team kill off.

Namn: Not a lame server like all the others [Rush]
IP: 173.199.68.55:19567

(bara att söka på "Not" i server listan så kommer den upp!)

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk

Jag lirar alltid på TOP servarna, då jag själv även är admin där. Verkar inte vara någon här som lirat där någon gång och det är ju tråkigt, även om våra servrar typ jämt är fulla men ändå
Våra "riktiga" 32-player servrarna ligger rankade 3 & 5 i Sverige för övrigt.

Vi har 5 olika anti-cheat streams igång mot olika banlistor (Metabans, AO, ACI, GV och PBBans) vilket gör att våra servrar är i stort sett helt fusk fria och vi har alltid flera admins inne, som det inte är på någon av de stora "community" servrarna som Webhallen och BFG (inte vart inne på TV2 på ett tag så vet inte där).

32-player Rush/Conquest nr1: http://www.gametracker.com/server_info/217.195.179.88:19567/
32-player Rush/Conquest nr2: http://www.gametracker.com/server_info/217.195.179.83:19567/
8- & 16-player SQRUSH/SQDM: http://www.gametracker.com/server_info/173.199.68.7:19587/

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Jodå, Flaxe.... Några av oss lirar hos er

Kan rekommendera TOP då admins som sagt nästan alltid är inne annars är de på mumble och är väldigt hjälpsamma med fuskare. Väldigt stabil server, det enda negativa kan vara kicken för VIP som man kan råka ut för en fyra-fem gånger under en kväll.

Annars är Gotland också väldigt stabila med låg ping, dock är inte admins så jätteaktiva längre...

Ses nån dag Flaxe....

Permalänk

Ah tjena Keno

Jo, ganska många som åker ut för VIP, tyvärr... men det är ju för att vi är så många admins som är aktiva. Jag kan försöka prata om det lite med de andra huvud adminsen och se om vi kan göra något för att förbättra just den biten.
En lösning är ju att fixa fler servrar såklart, men vi kommer inte göra det utan istället satsar vi allt på BF3 nu, där vi kommer ha ganska många servrar vad jag hört iaf.

Vi ses Keno!

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera TOP servarna, brukar vara inne o spela där rätt mycket ibland

/Tjobb0

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Är det värt att skaffa sig BC2 Vietnam expansion btw? Hänger statsen ihop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Är det värt att skaffa sig BC2 Vietnam expansion btw? Hänger statsen ihop?

Nej det skulle jag inte ha gjort, knappt några som spelar det längre. svårt o hitta games som har mer än 5-6 spelare sent på kvällarna.

Ja man har samma stats i vietnamn som i bC2

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

Är det ingen som har spelat på Addut sevrarna? Dom är riktigt bra dom med nästan alltid en admin inne. Annars spelar jag väll på alla andra servrar som nämts redan

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem
Skrivet av eratrix:

Nej det skulle jag inte ha gjort, knappt några som spelar det längre. svårt o hitta games som har mer än 5-6 spelare sent på kvällarna.

Ja man har samma stats i vietnamn som i bC2

Ofta? För jag o mina polare tänkte kirra det. en hundring kostar det, skulle det vara färre som kör vietnam alltså? Såpass många färre att det knappt e spelbart?tråkigt för jag vill ha variation tills bf3 släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Ofta? För jag o mina polare tänkte kirra det. en hundring kostar det, skulle det vara färre som kör vietnam alltså? Såpass många färre att det knappt e spelbart?tråkigt för jag vill ha variation tills bf3 släpps

Mycket färre. Men det är bristen på allt som gör det tråkigt. Finns ett vapen per klass som är värt att använda och i princip samma två tanks som i BC2 som är dom enda värda fordonen. Resten av vapnen/fordonen är helt värdelösa. Sen så är det väl ungefär två banor som är roliga att spela. Hade jag testat det först hade jag aldrig köpt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaR:

Mycket färre. Men det är bristen på allt som gör det tråkigt. Finns ett vapen per klass som är värt att använda och i princip samma två tanks som i BC2 som är dom enda värda fordonen. Resten av vapnen/fordonen är helt värdelösa. Sen så är det väl ungefär två banor som är roliga att spela. Hade jag testat det först hade jag aldrig köpt det.

Tråkigt att höra! Får hoppas på att BF3 lyckas bättre med balansera vapen osv.

Permalänk

Spelar uteslutande på webhallens servrar, är admin där vilket kanske förklarar saken

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Blir mycket Webhallen, helst rush eller conquest, ibland sqdm på TV2 arica, nickar Flyktsoda, ses på slagsfältet!

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

Jag söker en server med bara conquest alla banor i softcore. Någon som känner till en sådan? Titlarna på servrar säger mig i 99 % av fallen inget om vilka banor de kör.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Finnish HC Gaming (bara 2 eller om det är 3 recon per lag)

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

[Lecker] Bratwurstbude
En tysk HC CQ no sniper server, nästan endast den när jag inte lirar vietnam.

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av servrar i softcore, inte hardcore. Men tack iallafall för tips!

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810