Corsair lanserar Hydro H80 och H100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Ett EK kit för 1500kr skulle räcka jättebra. Det behöver inte vara något speciellt, bara så det finns en referens till "riktig" vattenkylning.

EK-KIT H3O - Supreme LT/HF 240 är väll det närmaste när det gäller fulla vattenkit att jämföra med.
LT ligger runt 1500.

Edit: http://media.photobucket.com/image/recent/DraTuicichNovae/Typ...

Permalänk
Medlem

Hoppas på tester snarast på dessa jämfört med H70, tycker H100 radiator ser lite tunn ut, så blir tveksam nu om dess prestanda, inget jag skulle köpa utan att verkligen se jämförande tester först, vill ha H80 radiatortjocklek, nåja kanske kommer ett H120 också

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av Rådström:

Ett EK kit för 1500kr skulle räcka jättebra. Det behöver inte vara något speciellt, bara så det finns en referens till "riktig" vattenkylning.

Som sagt vore det inte "proffsigt" och det är nog en av det anledningarna till att SweC inte gör det, den största anledningen är nog ekonomisk dock.

Permalänk
Medlem

Tycker personligen Noctua NH-D14 är mer relevant att ha med som jämförelse över ren vattenkylning. Fast jag skulle gärna se både och.

Permalänk
Medlem

H100 känns lite overkill den borde ha kommit med cpu + grafikkorts block.

Permalänk

Ser intressant ut, vill se tester!
Bara jag som tycker slangarna på H100 ser korta ut? Med tanke på att den oftast kommer placeras i ett tak.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem

Hoppas Sweclockers kan svara på om H100 passar i ett Antec 1200, i och med att de sitter 2 st 120mm bak..

Längtar tills ett test kommer.

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Avstängd

Kan ju bli intressant med h100 om prestanda/pris är tillräckligt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Då pris/prestanda alltid tas in i beräkningen så förlorar alltid egetbyggt LC, sen som en tidigare nämnde så finns det evigheter av konfigs för att testet ska bli proffesionellt utfört.

Pris/prestanda är INTE alltid den avgörande faktorn.

jag vill ha en viss temperatur på min CPU/GPU till en viss ljudnivå. ( X temperatur = X decibel)
så ta ett riktigt motsvarande LC kit vs H100 vs luftkylning. Sen om det kostar 1000kr, 1500kr eller 3000kr är mindre relevant, för min del i alla fall.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

Pris/prestanda är INTE alltid den avgörande faktorn.

jag vill ha en viss temperatur på min CPU/GPU till en viss ljudnivå. ( X temperatur = X decibel)
så ta ett riktigt motsvarande LC kit vs H100 vs luftkylning. Sen om det kostar 1000kr, 1500kr eller 3000kr är mindre relevant, för min del i alla fall.

Kanske inte för dig och inte heller för mig, det jag menade är att pris/prestanda är en avgörande faktor i SweC recensioner och därför är LC vs Corsair/coolit etc meningslöst att testa för SweC.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Birks:

H100 känns lite overkill den borde ha kommit med cpu + grafikkorts block.

Jag vet många som kör riktig vattenkylning och behöver en 3.120-radiator bara för att kyla sin s1366.
Så overkill skulle jag inte kalla det.

Permalänk
Medlem

skulle varit bättre om dom hade en 360mm radiator och ett gpu block också. ^^

Visa signatur

Hårddisk: Corsair Force GT 120gb Skärm: Samsung 2233rz @ 1680x1050, 120hz, 5ms Chassi: Corsair Carbide 500r Minne: Corsair vengeance 8gb 1600MHz @ CL-8 PSU: Corsair HX 750w GPU: Nvidia GTX 580 MB: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel i7 2600k @ 4.4GHz

Permalänk
Medlem

Är det nån som har hittat nån ny info om H100? Jag tycker att det är så klent med videos mm

EDIT: Visst kommer man kunna köra PnP? om kan man använda programmet som följer med till alla fyra fläktarna?

Permalänk
Medlem

jag som inte har använt något sånt härnt eller har koll på de sen tidigare.
Fläktarna som följer me går dom o byta mot nå andra tystare fläktar för o få ner ljudnivån/få bättre kylning?

Permalänk
Medlem

Borde passa i taket i ett Corsair 600T chassi?

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB

Permalänk
Medlem

Sugen på ett h100 till ett corsair 650d chassi, men aldrig hållt på med vattenkylning förut, verkar vara tillräkligt enkelt för att testa med h100.

Men det lilla jag harläst om vattenkylning är att man ska låta kall luft blåsa igenom radiatorn, inte chassi luft, hur viktigt är det?

För i ett 650d chassi vill man ju ha den i taket, vilket innebär att man suger igenom ljumen luft igenom.
Vad sägs?
är det överdrivet med kall luft? kan man köra som jag hade tänkt med att sätta den i taket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raggelll:

Sugen på ett h100 till ett corsair 650d chassi, men aldrig hållt på med vattenkylning förut, verkar vara tillräkligt enkelt för att testa med h100.

Men det lilla jag harläst om vattenkylning är att man ska låta kall luft blåsa igenom radiatorn, inte chassi luft, hur viktigt är det?

För i ett 650d chassi vill man ju ha den i taket, vilket innebär att man suger igenom ljumen luft igenom.
Vad sägs?
är det överdrivet med kall luft? kan man köra som jag hade tänkt med att sätta den i taket?

Använd insug då..det är min tanke tillsammans med 650d.
Det enda utsuget blir bakfläkten, Vill ha övertryck i burken.Eller tror ni det blir tokigt??
2x120 in i taket via h100,200mm fläkt in i fronten,120mm fläkt ut bak.

Permalänk
Avstängd

finns det någon kvar här?.. undrar verkligen om dessa vattenkylnings kiten är bättre än luftkylningen?.. Har en noctua cpu fläkt som jag tappat bort bakplåts skruvarna.. så jag måste köpa en ny så min bror ska få min fläkt till hans AMD processor.. Men hur mycket mer skillnad kommer jag se?..
Är rädd att det kommer läcka på mina dator komponenter :/

Skulle ett H100 passa på NZXT phantom?.. Har dock 2st 200mm på toppen så vet inte hur det skulle bli :/(

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Skrivet av xZistence:

Har en noctua cpu fläkt som jag tappat bort bakplåts skruvarna.. så jag måste köpa en ny(

Varför inte bara skaffa nya skruvar?

Visa signatur

Sent from my Commodore 64