L.A Noire kommer till PC i höst

Permalänk
Melding Plague

L.A Noire kommer till PC i höst

Rockstar Games och Team Bondi avslöjar att kriminaldramat L.A Noire släpps till PC/Windows under hösten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt, hoppas det inte blir en lika hemsk port som Gta IV.

Permalänk
Medlem

Absolut trevligt, men inte oväntat. Likadant som Rockstar alltid gjort med sina spel, konsoll först, sen PC ett halvår till ett år senare

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Avstängd

såg det nyss på deras facebook fan sida

riktigt bra gjort R*

Permalänk

Blir säkert samma sorts skitport som GTA IV. Man kommer nog behöva en hexacore för att kunna svänga utan lagg.

Permalänk

Bra gjort.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Mycket mycket mycket trevligt!

Permalänk
Medlem

Jag vill i och för sig hellre se Red Dead Redemption på PC. LA Noire på PC är inte alls dumt, men RDR är spelet jag verkligen velat ha länge.

GTA IV är en helt ok port nu. Den var dålig vid release, men det finns många PC-specifika funktioner och det är patchat till att fungera hyfsat problemfritt. Varför många hade prestandaproblem med GTA IV vid release berodde nog på att många inte orkade upp till CPU-kraven (eller ställde upp för högt i spelet och trodde det skulle fungera).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag vill i och för sig hellre se Red Dead Redemption på PC. LA Noire på PC är inte alls dumt, men RDR är spelet jag verkligen velat ha länge.

GTA IV är en helt ok port nu. Den var dålig vid release, men det finns många PC-specifika funktioner och det är patchat till att fungera hyfsat problemfritt. Varför många hade prestandaproblem med GTA IV vid release berodde nog på att många inte orkade upp till CPU-kraven (eller ställde upp för högt i spelet och trodde det skulle fungera).

Håller med. Vill också ha RDR, dock tackar jag inte nej till detta heller.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Snälla, ge oss en välgjord konsolport med bra kontroller och vettig prestanda så är jag nöjdare än någonsin.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Åååh! Jag som tänkt köpa det till PS3... Nu blir det till att väna och se vilketvsom är bäst!

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Enligt nyheten här;
http://www.rockstargames.com/newswire/article/17161/la-noire-...
Så är det Rockstar Leeds som utvecklar PC-versionen.

Tittar på nätet
http://en.wikipedia.org/wiki/Rockstar_Leeds
Tidigare PC-spel: 0

Fast det kan ju bli en bra port ändå, jag bara kollade upp de som gör porten och ska inte dra några förhastade slutsatser.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att de fixar till buggarna som finns på Xbox 360 och PS3. Det var tydligen bitvis kassa kontroller och ibland föll man till marken när man skulle hoppa.

Permalänk
Medlem

Tyckte detta spel skulle vara trevligt att prova på när jag såg nåra klipp, så verkar ju bara passande att det kommer till pc, konsollport eller inte...

Permalänk
Medlem

Perfekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

- Dåligt optimerat

Att GTA4 skulle vara "dåligt optimerat" är en vandringssägen som uppstod när gnällspikar överskattade sina datorers kapacitet och i stället lade skulden på spelet. Idag fungerar både GTA4 och Crysis finemang på aktuella datorer och GTA4 erbjuder ungefär tusen gånger mer liv, öppenhet och variation och jag skulle vilja påstå att GTA är minst lika snyggt. Ingen har någonsin klagat på att Crysis har höga krav, man gick så långt att man använde det som benchmark i hårdvarurecensioner, men GTA4 är en konsolportering så det måste ju vara där felet ligger. Herregud.

Resten av dina punkter har jag aldrig upplevt på ett hundratal timmar med PC-versionen. Det har aldrig någonsin kraschat förutom när jag använde moddar.

"Dåligt stöd för PC-hårdvara", haha...

Här har du en benchmark:

Statistics
Average FPS: 54.71
Duration: 37.07 sec
CPU Usage: 65%
System memory usage: 66%
Video memory usage: 100%

Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1080 (60 Hz)
Texture Quality: High
Shadow Quality: Very High
Reflection Resolution: High
Water Quality: Very High
Texture Filter Quality: Anisotropic x16
Night Shadows: High
View Distance: 75
Detail Distance: 100

Hardware
Microsoft Windows 7 Professional
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 5800 Series
Video Driver version: 8.17.10.1083
Audio Adapter: Speakers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz

File ID: Benchmark.cli

Dold text

http://i.imgur.com/lbzVM.jpg
http://i.imgur.com/4F0YE.jpg

Permalänk
Medlem

Gta är ospelbart på min dator om jag inte patchar det. Men det är dåligt när det ska behövas släppas en massa patchar för att det ska funka ordentligt på normalt bra dator.

Permalänk
Medlem

Grymt! Längtar som fan!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

FAAAAAAN VA GÖTT !!!!! nu fattas bara red dead redemption!

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad*

Håller er till ämnet och möjligen, möjligen lite korta utsvävningar. Inte så här långa...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Som många andra hade även jag tänkt köpa det till PS3, kan nu meddela att det blir till PC istället.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Har hört lite att spelet inte var så bra, vet inte exakt vad folk menade och brydde mig inte så mycket heller. Vet inte om de menade buggarna, eller själva spelet. Nu när det kommer till PC så har jag verkligen lust att spela det, hoppas dock det blir en bra portning (tveksamt).

Gillar verkligen ansiktsanimationerna, hoppas de applicerar denna teknik på fler spel!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Ska absolut testa det. Roligt med något lite "udda".

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Absolut trevligt, men inte oväntat. Likadant som Rockstar alltid gjort med sina spel, konsoll först, sen PC ett halvår till ett år senare

Tyvärr gjorde dom inte det med Red Dead Redemption. Jag kommer därför aldrig köpa ett spel av dom förrän dom släppt det på PC - i protest.

Permalänk
Medlem

Synd att spelet är så tråkigt bara, mer linjärt upplägg får man leta efter. Som en dålig film där du måste styra gubben från punkt a till b för att filmen ska fortsätta. Raka motsatsen till GTA serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Okej! Bra rockstar, men nu när dem ger oss ett spel till PC låt oss inte förstöra det genom att ladda ner det olagligt, utan köp spelet så kanske vi kommer få ett till Rockstar spel till PC t.ex. RDR.

Permalänk
Sötast
Skrivet av FoughmaN:

Tyvärr gjorde dom inte det med Red Dead Redemption. Jag kommer därför aldrig köpa ett spel av dom förrän dom släppt det på PC - i protest.

De lär nog känna den hårda ekonomiska smällen av att du inte köper det. Yikes!

Permalänk
Medlem

Typisk j@@@vlar skit consol port till PC. Kasta små smulor på oss PC kretin.
Kommer aldrig "köpa" den!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Håller med andra i tråden här, släpp RDR på PC istället. Har visserligen klarat det på PS3 men hade inte tackat nej till att köra multiplayer med tangentbord och mus (och utan lagg+ episka laddningstider).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saya:

Att GTA4 skulle vara "dåligt optimerat" är en vandringssägen som uppstod när gnällspikar överskattade sina datorers kapacitet och i stället lade skulden på spelet. Idag fungerar både GTA4 och Crysis finemang på aktuella datorer och GTA4 erbjuder ungefär tusen gånger mer liv, öppenhet och variation och jag skulle vilja påstå att GTA är minst lika snyggt. Ingen har någonsin klagat på att Crysis har höga krav, man gick så långt att man använde det som benchmark i hårdvarurecensioner, men GTA4 är en konsolportering så det måste ju vara där felet ligger. Herregud.

Resten av dina punkter har jag aldrig upplevt på ett hundratal timmar med PC-versionen. Det har aldrig någonsin kraschat förutom när jag använde moddar.

"Dåligt stöd för PC-hårdvara", haha...

Här har du en benchmark:

Statistics
Average FPS: 54.71
Duration: 37.07 sec
CPU Usage: 65%
System memory usage: 66%
Video memory usage: 100%

Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1080 (60 Hz)
Texture Quality: High
Shadow Quality: Very High
Reflection Resolution: High
Water Quality: Very High
Texture Filter Quality: Anisotropic x16
Night Shadows: High
View Distance: 75
Detail Distance: 100

Hardware
Microsoft Windows 7 Professional
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 5800 Series
Video Driver version: 8.17.10.1083
Audio Adapter: Speakers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz

File ID: Benchmark.cli

Dold text

http://i.imgur.com/lbzVM.jpg
http://i.imgur.com/4F0YE.jpg

måste faktiskt säga att jag inte håller med dig spelet var fruktansvärt dåligt optimerat i början och fortfarande är har en i7 960 med ett gtx 580 och jag får fortfarande inte tillräckligt med fps spelet körs i dx9 och för att vara ärlig ser inte så vackert ut

det är en riktigt dålig console port

men det är min åsikt