Permalänk
Avstängd

corsair h60

Har köpt en corsair h60 och kör nu utblås på fläkten. tempen är på 34 på en intel i860 i idle.
Skulle ni använda insug istället? använder fläkten man fick till har en fractal fläkt över skulle det löna sig att använda den så man kör PnP?

Mitt chassi är ett fractal r2
två noctua fronten(in)
en fractal 120 botten (in)
en 140 top (ut)
h60 en fläkt (ut)

eller ska jag köra
två noctua fronten(in)
en fractal 120 botten (in)
en 140 top (ut)
h60 med original och fractal(ut)

eller
två noctua fronten(in)
en fractal 120 botten (in)
en 140 top (ut)
h60 med original(in)
hur blir det med damm och då har jag bara en som utsug

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone94:

Har köpt en corsair h60 och kör nu utblås på fläkten. tempen är på 34 på en intel i860 i idle. Skulle ni använda insug istället? använder fläkten man fick till har en fractal fläkt över skulle det löna sig att använda den så man kör PnP?

Skulle också vilja få konfirmation på det. Av det jag sett på video reviews så säger de att Corsair rekommenderar insug, vet ifan om jag tror på det.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Insug=kall luft. Utblås=varm luft. Kör själv h60 och jag kör utblås då jag gärna slipper rensa damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Insug=kall luft. Utblås=varm luft. Kör själv h60 och jag kör utblås då jag gärna slipper rensa damm.

Som han säger, inblås = bäst kylning och mest damm. Frågan du får ställa dig är, tömmer du helst datorn eller dammsugaren på damm?

Permalänk
Avstängd

Min cpu ligger på 35 c i idle är det normalt för h60 med standard fläkten?
Är det bara jag som tycker fläkten låter lite för mycket

Permalänk
Medlem

Fläkten som följer med är det bara att slänga i soptunnan om du inte är totalt okänslig för ljud eller har datorn i ett annat rum.

35 grader kanske är lite varmt men kör inte själv med standardfläkten utan push pull med ett par scythe 1450 varvare och ligger då strax över rumstemp i idle.