Permalänk
Medlem

Iphone4/LG optimus 2x

Hej hade tänkt att köpa en ny telefon det står mellan iphone 4 och LG optimus 2x . Vilken tycker ni och motivera gärna vrf jag ska välja just den !

Permalänk
Hedersmedlem

Du borde åka till en affär där både iPhones och Androidtelefoner säljs, och känna efter vilket operativsystem som passar dig bäst, och jämföra dem. För så här enkelt är det: Alla med iPhone kommer att föreslå den, och alla med Android kommer att föreslå den andra.

Att klämma på dem och navigera runt i menyerna och applikationerna är det bästa / enda sättet att på ett bra sätt välja ut en mobiltelefon som passar just DIG.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PangarN:

Hej hade tänkt att köpa en ny telefon det står mellan iphone 4 och LG optimus 2x . Vilken tycker ni och motivera gärna vrf jag ska välja just den !

För att bryta trenden lite, kolla in WP7

Jag gillar det starkt, finns dock några barnsjukdomar som man kan förvänta sig:
Kan inte skicka video över MMS, kommer i Mango
Ingen svenska , Kommer i Mango
Spotify, Kommer i Mango.

Zune är lite småbuggigt, men det uppdaterars konstant

Vill inte få dig att...ändra dig, om du nu bestämt dig mellan dem 2, men Windows Phone är definitivt en värdig utmanare!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Om det nu blir en iPhone nu ska köpa tycker jag du ska vänta tills iPhone 5 kommer i augusti/september.

Permalänk
Medlem

iOS och Android är som äpplen och päron (nästan bokstavligen här, hehe )
Bägge är kompetenta system och det finns mycket stöd för bägge. Så det handlar mycket om personlig smak.
Men Optimus 2x har dock mycket bättre hårdvara än iPhonen, så man får mycket mer för pengarna.
Jag är då väldigt nöjd med min Optimus 2x iaf.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Det skumma med LG2X är att vissa (många ?) är supernöjda, medans andra har superproblem med tappade uppkopplingar och andra konstigheter.
Du kanske skulle bli helnöjd med din LG2X, själv hade jag nog satsat på en Nexus S i den prisklassen, som jag har hört väldigt mycket gott om.. T.ex. http://thisismynext.com/2011/05/30/coming-nexus-s/

Permalänk
Medlem

Om valet är mellan Iphone och LG2x så är det LG2x alla dagar i veckan lätt!
Har en själv och det är en riktigt bra lur för en väldigt bra peng

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk

Har en LG O2X själv och är nöjd då den har fungerat bra för mig, kan dock inte rekommendera den då det är så många som har svåra problem med frysningar och omstarter.. LG är sega med uppdateringar dessutom.
http://www.swedroid.se/forum/f85/ där har du ett dedikerat forum för O2X som innehåller mycket information

Kolla åt Samsung Galaxy S II eller HTC Sensation istället, båda billigare än iPhone4 dessutom

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Håll dig borta från LG Optimus 2X, mjukvaran är långt ifrån färdig till den.

Permalänk
Medlem

Gå upp till en Galaxy SII eller köp en Windows Phone.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Visst, Optimus 2x har vissa problem just nu. Inget som jag stör mig så mycket på dock. T.ex. så måste jag starta om mobilen efter ca 3 dagar eftersom det inte längre går ansluta till det trådlösa nätverket.
Men jag tror att dom flesta småbuggarna kommer att vara lösta när dom släpper android 2.3 uppdateringen.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Ulayo:

Visst, Optimus 2x har vissa problem just nu. Inget som jag stör mig så mycket på dock. T.ex. så måste jag starta om mobilen efter ca 3 dagar eftersom det inte längre går ansluta till det trådlösa nätverket.
Men jag tror att dom flesta småbuggarna kommer att vara lösta när dom släpper android 2.3 uppdateringen.

Problemet med O2X är att den kan helt random starta om eller frysa sig, som det ser ut nu så verkar det vara Tegra2 som är boven i kombination med Android 2.2, samma gäller för Motorola Atrix.
Tror jag har läst att det är problem med 2.3 i form av CM7 också.

Det verkar dock som alla surfplattor med Tegra2 inte har detta problemet då dom kör 3.0.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

förstår inte varför du inte har SGS 2 med i listan?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7