Nvidia lanserar Geforce GTX 570M och 580M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Tycker inte ailienwares värsting laptops verkar speciellt mobila. De borde fundera på att kanske gå i apples fotspår och göra en allt i ett dator i skärmen i stil med iMac och trycka in den där prestandan.

Och hur är det mer mobilt som? Tycker att en laptop redan är en bra allt-i-ett lösning.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Kanon prestanda såklart.
köper man en laptop men 2st 580m så spelar pengarna/värrmen ingen roll.
utan det handlar om o ha det snabbaste som finns.
finns igentligen ingen mening med o köpa 2st 580m kort i sli då ett gtx560m klarar alla spel som finns på 1080i o många med höga inställnngar

Och man lär få betala runt 30000:-

Värmen i den laptopen kommer alstara lär vara enorm! då tdpn kommer ligga över 100w per kort...
man kan knappast ha laptopen i knät utan att bränna upp sig.

är t.o.m varmt med dagens/gårdagens mainsteam toppkort tex GTX285m / GTX460m / GTX560m.

I mina mainstream toppmodellerna jag ägt, 9800GT / 8800GTX / GTX285m / GTX560m har dom blivit såpass varma att man måste ha skydd mellan benen o laptopen

Även om prestandan är bra så har syftet med laptop suddats ut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Tycker inte ailienwares värsting laptops verkar speciellt mobila. De borde fundera på att kanske gå i apples fotspår och göra en allt i ett dator i skärmen i stil med iMac och trycka in den där prestandan.

Varför skulle någon göra något så enfaldigt? Dyrt och dåligt har sällan lockat kunder (ja förutom de som köper appel då förståss).

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolacrille:

Fast då är det ju ingen laptop längre. Jag skulle personligen aldrig lägga så mycket pengar på en spelmaskin som en duglig laptop faktiskt kostar, men det beror nog mest på min ekonomi. Men jag blev ändå imponerad av lapparna som användes under Homestory Cup III där toppspelare i SC2 använde laptops med 550m och var helnöjda.

Jo men detta är SweClockers, folk ska alltid ha överdimensionerat system här :')

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Även om prestandan är bra så har syftet med laptop suddats ut...

Håller inte med.
Vill jag ha en lätt, tyst laptop att ha i knät att surfa på köper jag en netbook eller använder iPad. Min spellaptop ersätter en stationär och är avsedd att spela på, och den är 100 ggr lättare att flytta runt och ta med till vänner än vad en stationär är. Jag har heller ingen plats till ett stationärt system i hemmet.

Min poäng är, enligt mig är inte defintionen av laptop bara en liten, lätt, tyst sak. Det kan också vara desktop replacements. Och innan någon kommenterar benämningen "laptop" så jo, jag har faktiskt min i knät när jag spelar, med brett mellan benen för luftintaget.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Skrivet av Mr Najsman:

Håller inte med.
Vill jag ha en lätt, tyst laptop att ha i knät att surfa på köper jag en netbook eller använder iPad. Min spellaptop ersätter en stationär och är avsedd att spela på, och den är 100 ggr lättare att flytta runt och ta med till vänner än vad en stationär är. Jag har heller ingen plats till ett stationärt system i hemmet.

Min poäng är, enligt mig är inte defintionen av laptop bara en liten, lätt, tyst sak. Det kan också vara desktop replacements. Och innan någon kommenterar benämningen "laptop" så jo, jag har faktiskt min i knät när jag spelar, med brett mellan benen för luftintaget.

En bärbar dators skärm är kass om man spelar FPS spel, då 99% av laptop-marknaden använder skärmar som max ger 60Hz sen om man spelar spel i knät med en touchpad är inte heller direkt vidare. Om man ska ha en bärbar speldator blir den släpbar speldator *host* Alienware *host*. Själv föredrar jag Spelkonsoler till de flesta spel förutom FPS-spel där man vill ha 75-100Hz. (FPS spel på konsoler brukar använda en limiter på ~30FPS)

Permalänk
Skrivet av 1337sweden:

En bärbar dators skärm är kass om man spelar FPS spel, då 99% av laptop-marknaden använder skärmar som max ger 60Hz sen om man spelar spel i knät med en touchpad är inte heller direkt vidare. Om man ska ha en bärbar speldator blir den släpbar speldator *host* Alienware *host*. Själv föredrar jag Spelkonsoler till de flesta spel förutom FPS-spel där man vill ha 75-100Hz. (FPS spel på konsoler brukar använda en limiter på ~30FPS)

Jag får inte mycket högre än 60 fps ändå eftersom jag kör så höga inställningar jag kan för att hålla mig över 30 fps. Självklart spelar jag inte shooters med touchpad, alltid mus även om datorn är i knät. Jag kan däremot hålla med om att den kan betraktas som släpbar, 15 tum är inte så farligt dock.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |