Systemkrav för Warhammer 40K: Space Marine

Permalänk
Melding Plague

Systemkrav för Warhammer 40K: Space Marine

En processor med fyra kärnor rekommenderas till den som planerar dyka in i det kommande actionrollspelet Warhammer 40K: Space Marines.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad som rekomenderas å vad som behövs i verkligheten är 2 olika saker ...funkar det på ett 360 så lär det inte va problem å driva det på en 2 kärnig cpu bara frekvensen är hög nog ..... det rör sig ju ändå bara om dx9 ....eller är jag ute å reser ?

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

Vad som rekomenderas å vad som behövs i verkligheten är 2 olika saker ...funkar det på ett 360 så lär det inte va problem å driva det på en 2 kärnig cpu bara frekvensen är hög nog ..... det rör sig ju ändå bara om dx9 ....eller är jag ute å reser ?

Mina erfarenheter säger tvärtom. Minimum brukar vara det som krävs för att starta spelet och titta på diabilder. Rekommenderas är för att det ska vara spelbart överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

vet inte om jag håller med där ..de brukar överdriva minspecsen för att det garanterat ska funka

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

Om man bara håller systemet fräscht utan 114 processer som körs i bakgrunden tror jag det kommer ordna sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

Vad som rekomenderas å vad som behövs i verkligheten är 2 olika saker ...funkar det på ett 360 så lär det inte va problem å driva det på en 2 kärnig cpu bara frekvensen är hög nog ..... det rör sig ju ändå bara om dx9 ....eller är jag ute å reser ?

Om det är en väldigt modern dual-core kanske det kan fungera. CPU på 360 har 3 kärnor och 6 trådar, som om de verkligen maxar det är det svårt på en dual-core även om varje 360-core är långsammare än 5+ år gamla PC-CPU.

Permalänk

Börjar verkligen tycka att jag borde uppgradera snart..... *suck*

Permalänk
Medlem

Tycker det är på gränsen när fler och fler speltitlar gör ett "release event" utav enbart systemkraven. Försöker locka med "åh du måste har en superdator för att spela det", varav några ska fås att tro att det är snygg grafik=wow bra spel.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

Tycker det är på gränsen när fler och fler speltitlar gör ett "release event" utav enbart systemkraven. Försöker locka med "åh du måste har en superdator för att spela det", varav några ska fås att tro att det är snygg grafik=wow bra spel.

Lite bra också, då man kan uppgradera i tid och inte sitta där med spelet och ingen dator som klarar av spelet sen.

Permalänk
Medlem

Kan någon vänlig själ förklara varför behöver man mindre plats efter installationen är färdig? ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Racka:

Kan någon vänlig själ förklara varför behöver man mindre plats efter installationen är färdig? ^^

temp filer

edit: du behöver alltså mer utrymme under själva installationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

temp filer

edit: du behöver alltså mer utrymme under själva installationen.

Jo visst, men 10gb?

Permalänk
Medlem

*Suck*, när ska de övergiva XP? Finns egentligen ingen anledning att utveckla i DX9 längre...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av jakkes:

*Suck*, när ska de övergiva XP? Finns egentligen ingen anledning att utveckla i DX9 längre...

Håller helt med dig...de gamers som har XP i dagens läge borden verkligen ta sig i kragen och uppgradera till W7. DX11 för under tusenlappen är en bra deal enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

*Suck*, när ska de övergiva XP? Finns egentligen ingen anledning att utveckla i DX9 längre...

Handlar inte om att överge Xp, det handlar om att XBOX 360 borde dö så PCn kan gå vidare utan hinder.

Visa signatur

Intel I7-6700k | MSI Z170A GAMING PRO Carbon | Corsair Vengeance LPX Black 16GB@3000MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING | Samsung 950 Pro 256GB M.2

Permalänk
Skrivet av HeroAtSC:

Handlar inte om att överge Xp, det handlar om att XBOX 360 borde dö så PCn kan gå vidare utan hinder.

Haha true true

Xbox < XP < W7

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Nautilus011:

Tycker det är på gränsen när fler och fler speltitlar gör ett "release event" utav enbart systemkraven. Försöker locka med "åh du måste har en superdator för att spela det", varav några ska fås att tro att det är snygg grafik=wow bra spel.

Umm... Core2Quad Q6600 och GTX 260 var inte direkt "superdator" ens när de var nya för tre-fyra år sedan, och ett HD 5570 sitter det i en 6000-kronors HP-dator på Onoff eller dylik elektronikkedja.

6000 kr =/= superdator.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeroAtSC:

Handlar inte om att överge Xp, det handlar om att XBOX 360 borde dö så PCn kan gå vidare utan hinder.

Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Haha true true

Xbox < XP < W7

Ni bör nog inte ifrågasätta Xboxens existens för mycket. Den har bidragit med att era Windows-burkar är så bra på spel som de är.

Snackade med en Mac-utvecklare om prestanda i spel på Mac OS X (och Linux för den delen) jämfört med Windows. Gällande spelet Borderlands skrev han:

"The Mac version is slower than the PC on the same hardware because OpenGL does not have the features or optimisations that you will find in DirectX - this is because DirectX is designed specifically for gaming and as such has had over a billion dollars of R&D spent on it by Microsoft as part of the Xbox program."

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av star-affinity:

Ni bör nog inte ifrågasätta Xboxens existens för mycket. Den har bidragit med att era Windows-burkar är så bra på spel som de är.

Snackade med en Mac-utvecklare om prestanda i spel på Mac OS X (och Linux för den delen) jämfört med Windows. Gällande spelet Borderlands skrev han:

"The Mac version is slower than the PC on the same hardware because OpenGL does not have the features or optimisations that you will find in DirectX - this is because DirectX is designed specifically for gaming and as such has had over a billion dollars of R&D spent on it by Microsoft as part of the Xbox program."

Alltså, Xboxen var väl ok när den släpptes, Men det var ju också några år sen. Just nu känns det verkligen som om Konsolerna, Xbox i synnerhet drar ner tekniknivån på spelmarknaden. Jag tycker att Xbox 360 har fått sin tid, men nu gäller det att släppa den, och låta ny teknik leda vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Ni bör nog inte ifrågasätta Xboxens existens för mycket. Den har bidragit med att era Windows-burkar är så bra på spel som de är.

Snackade med en Mac-utvecklare om prestanda i spel på Mac OS X (och Linux för den delen) jämfört med Windows. Gällande spelet Borderlands skrev han:

"The Mac version is slower than the PC on the same hardware because OpenGL does not have the features or optimisations that you will find in DirectX - this is because DirectX is designed specifically for gaming and as such has had over a billion dollars of R&D spent on it by Microsoft as part of the Xbox program."

"Har bidragit", ja, numer bidrar den inte med annat än halvdassiga och fula konsolportar.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Antielefant
Skrivet av star-affinity:

Ni bör nog inte ifrågasätta Xboxens existens för mycket. Den har bidragit med att era Windows-burkar är så bra på spel som de är.

Snackade med en Mac-utvecklare om prestanda i spel på Mac OS X (och Linux för den delen) jämfört med Windows. Gällande spelet Borderlands skrev han:

"The Mac version is slower than the PC on the same hardware because OpenGL does not have the features or optimisations that you will find in DirectX - this is because DirectX is designed specifically for gaming and as such has had over a billion dollars of R&D spent on it by Microsoft as part of the Xbox program."

Jag hade möjligtvis hållt med om inte;
a) DirectX SDK'n släpptes tidigt 1994, XBox släpptes sent 2001
b) Ens XBox 360 använder en utdaterad och av MS inte längre supportad version av DirectX (9.0)
c) Varken DX10, 10.1 eller 11 finns i XBox
d) Det i huvudsak inte är MS utan grafikkortstillverkarna (AMD, Intel och NVidia) som utvecklar funktionerna i DirectX, MS håller huvudsakligen i att reglera, distribuera och upprätthålla standarden.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

Vad som rekomenderas å vad som behövs i verkligheten är 2 olika saker ...funkar det på ett 360 så lär det inte va problem å driva det på en 2 kärnig cpu bara frekvensen är hög nog ..... det rör sig ju ändå bara om dx9 ....eller är jag ute å reser ?

Man ska nog inte jämföra sin PC och Xbox, spelen till Xbox är optimerade för just, Xbox. Det kan även vara sämre detaljupplösning eller annat i grafikväg på Xbox när det gäller samma spel såsom till Xbox och PC.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Jag hade möjligtvis hållt med om inte;
a) DirectX SDK'n släpptes tidigt 1994, XBox släpptes sent 2001
b) Ens XBox 360 använder en utdaterad och av MS inte längre supportad version av DirectX (9.0)
c) Varken DX10, 10.1 eller 11 finns i XBox
d) Det i huvudsak inte är MS utan grafikkortstillverkarna (AMD, Intel och NVidia) som utvecklar funktionerna i DirectX, MS håller huvudsakligen i att reglera, distribuera och upprätthålla standarden.

Jag menar att det bidragit, inte att det bara beror på Xboxen. Som vanligt är det inte antingen eller, men många här verkar ha svårt för att se saker på ett sådant vis. Det jag ville få fram är att Xbox inte bara varit av ondo när det gäller utvecklingen av Direct X för Windows. På senare tid har den kanske blivit en bromskloss, men man får se till helheten.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Aldrig i livet att min AMD Turion 65 X2 klarar detta.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄