Permalänk
Medlem

Söker 775 processorkylare!

Tjena Sweclockers!

Behöver en ny kylare till min processor då jag ska överklocka, är ute efter något som kan hålla nere temperaturen så bra som det bara går. Har ett P35-DS4 moderkort och alla kylare passar inte då silentpipen är ivägen. Har kollat på Thermalright's MUX modell och riktar mig ditåt lite grann, dock passade den inte pga silentpipen på moderkortet var ivägen. Har redan en freezer 7 pro, dock nerpackad, den passar inte.

Just nu har jag en modell liknande Scythe Ninja 3, körde test i prime95, load 100% och det gav 71 hela grader, så ni förstår att jag behöver ny kylare. Kommer inte montera bort silentpipen av självklara anledningar. Processorn är en Intel Xeon 3210 om ni undrar. Har dock några krav på kylaren.

  • Prisklass runt 500kr men är även öppen för andra förslag

  • Inga normala pushpins då de går sönder efter ett tag, behöver riktiga grejer

  • Är kompatibel med 775 socketen utan några diverse monteringskit

  • Kompatibilitet med andra sockets är ett stort plus, nyare desto bättre, då det är tänkt att jag ska uppgradera mitt system nästa år

  • Inhandlas på Inet.se

Hittade ingen tråd om detta och alla tester om processorkylare här på swec är utdaterade mer eller mindre, är tacksam för alla svar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för svaren, dock behöver jag lite fler alternativ för att kunna göra ett helhjärtat val. Några fler medlemmar här på sweclockers borde ha några heta tips.

Är inte enbart ute efter själva länken utan en motivation varför kylaren är så pass bra som den är. Baserar jag mitt val på en länk utan för/nackdelar känns det som att köpa grisen i säcken =]

Permalänk
Medlem

Fördelen med vattenkylare som ex crosair h60 är vell att det tar mindre plats än en luftkylare och låter mindre.

Har en CoolIT A.L.C ECO vattenkylare på min 775 bräda. Kosta 460 kr på komplett när jag köpte den.

Visa signatur

OS: Win7 x64, GPU: Geforce Gigabyte GTX580 SOC
CPU: Intel i5 2500k (4.5gHz), MB: Asus P8P65 PRO Rev(3.1),
PSU: XFX 750w (modular), RAM: 2x Crosair Vengence 1600mz 4024mb
Cooling: CoolIT ECO A.L.C CPU COOLER
Chassi: Raven rv03

Permalänk
Medlem
Skrivet av ediz:

Fördelen med vattenkylare som ex crosair h60 är vell att det tar mindre plats än en luftkylare och låter mindre.

Har en CoolIT A.L.C ECO vattenkylare på min 775 bräda. Kosta 460 kr på komplett när jag köpte den.

Hur bra kyler den din vattenkylare? Så länge kylaren inte låter som dammsugaren så är det rätt lugnt, min dator är relativt tyst just nu. Prioriterar låg temperatur framför ljudnivå, men kylaren får inte låta som en jet iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Hur bra kyler den din vattenkylare? Så länge kylaren inte låter som dammsugaren så är det rätt lugnt, min dator är relativt tyst just nu. Prioriterar låg temperatur framför ljudnivå, men kylaren får inte låta som en jet iaf

Har faktiskt haft problem med min. Det beror nog på den usla airflowen jag har. Ligger på 36 i idle, sätt en del som har 25 i idle med denna. Gäller att ha bra airflow.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OS: Win7 x64, GPU: Geforce Gigabyte GTX580 SOC
CPU: Intel i5 2500k (4.5gHz), MB: Asus P8P65 PRO Rev(3.1),
PSU: XFX 750w (modular), RAM: 2x Crosair Vengence 1600mz 4024mb
Cooling: CoolIT ECO A.L.C CPU COOLER
Chassi: Raven rv03

Permalänk
Medlem
Skrivet av ediz:

Har faktiskt haft problem med min. Det beror nog på den usla airflowen jag har. Ligger på 36 i idle, sätt en del som har 25 i idle med denna. Gäller att ha bra airflow.

Skickades från m.sweclockers.com

Ajdå, kanske får undvika den isf. Min nuvarande kylare lägger sig i ca 44 grader idle, vilket är lagom högt även om det är 28 grader i rummet så kan jag få lite lägre. Har relativt bra kabeldragning just nu och inget onödigt ivägen, uppdaterar mig med vilken kylare jag väljer före min beställning.