Permalänk
Medlem

kontrollera fläktar

hej
jag behöver hjälp med att kontrollera mina fläktar i datorn då jag vi kunna ställa in hastigheten och sen hur temperaturen förändras, är det någon som har något tips på hur, program man kan använda, vad som hälls

Permalänk

Ska gå att kontrollera via BIOS (Rätta mig om jag har fel!) Men hur pass säkert det är vet jag inte..
Prova detta!
SpeedFan hade jag ett tag, kommer inte ihåg ifall jag fick det till o funka, men akta så du inte kör sönder de bara!

Visa signatur

Citera för svar, tack!
Tydligen så är det populärt att skriva sin setup här..
Moderkortsnamn Asus M3A76-CM (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM) | QuadCore AMD Phenom II X4 945, 3000 MHz (15 x 200) | 8GB RAM Crosair | ATI Radeon HD 5770 1GB.
Den är lyser fint i blått och den öppnas som ett kylskåp, det vet jag om den..

Permalänk
Skrivet av Aweponken:

Ska gå att kontrollera via BIOS (Rätta mig om jag har fel!) Men hur pass säkert det är vet jag inte..
Prova detta!
SpeedFan hade jag ett tag, kommer inte ihåg ifall jag fick det till o funka, men akta så du inte kör sönder de bara!

Man kan göra det både med speedfan och via BIOS. I BIOSen så finns det 3 alternativ(tror jag). Du kan styra mer fritt med hjälp utav speedfan eller annan mjukvara.

Permalänk
Medlem

okej men jag får inte mitt speedfan att funger för det visar inte alla fläktar och fungerar inte riktigt som det ska får väll ta en koll i bios och se om jag kan få rätt på det där, tack för tipsen