Crysis 2 DX11 "Ultra Upgrade" redo för nedladdning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Testade nyss nu att sätta alla settings på Ultimate förutom Object som står på Extreme. Före patchen kunde jag köra 60 FPS med Vsync. Efter patchen så sjönk FPSen till under 30 ständigt, tills jag som sagt ovan, satte ner Object till Extreme, nu plötsligt flyter allt väl på. Vad är det som gör så stor skilldnad?

Specs finns i signaturen.

Ingen tesselation när man ställer ner Objects till Extreme vilket verkar göra väldigt mycket för prestandan. (Särkilt för Amd-kort i 5-serien kanske?) På min egen gamla burk är det inte spelbart utomhus i 1680x1050 med allt på Ultra, nere på 15 fps ibland. Med Objects på Extreme, 25-30 istället när det händer mycket.

Permalänk

Ska man ställa in något efter att man installerat alla "grafikuppgraderingar"?
Som det är nu står det på "extreme" ingame, finns inget högre alternativ.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rallylaxxen:

Ska man ställa in något efter att man installerat alla "grafikuppgraderingar"?
Som det är nu står det på "extreme" ingame, finns inget högre alternativ.

det finns ultra i både advanced och valinga settings, där finns oxå dx 11 och höga texturer som inställningar

Permalänk

som vanligt är det specs, höga upplösningar hit och dit som är kärnan i spelet. Men är spelet bra? Så länge det ser bra ut så är pc-gamers nöjda...skulle det helt sakna substans och spelglädje så gör inte det någonting...nu råkar ju dock spelet vara en riktig höjdare. Till skillnad från första spelet som var halvljummet men snyggt...men ändå utvecklat till pc. men jag antar att det var konsolernas "fördummande" som gjorde att tvåan blev som den blev. Är det inte så det brukar låta? När en spelserie tar en negativ vändning är det alltid konsolernas fel, men är det tvärtom nämner ni inte ett knyst.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Skrivet av Battle_Zealot:

Vad snackar du om?
Jag hade en halvtaskig HD3870 på den tiden, hade 35 FPS med de flesta inställningar i high (plusminus 5-10 FPS).
AI:n var oerhört "dålig" i easy. Men nästa gång du ska spela ett spel. Spela på Hard eller i Crysis 1s fall: Delta så ska du få se på "smartare" AI.

Jag har spelat igenom ettan flera gånger på delta och jag tycker inte att AI:n är speciellt bra. Har faktist aldrig testat crysis på easy xP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blade80:

tycker att vi borde gå ONTOPIC

Permalänk
Medlem

Tyvär så måste man ha 64 bitars Operativsystem så jag kunde inte installera alla paket. Men jag tycker ändå att det har blivit bättre grafik. (hoppas det kommer till vista 32 också.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Skrivet av sesese:

Tyvär så måste man ha 64 bitars Operativsystem så jag kunde inte installera alla paket. Men jag tycker ändå att det har blivit bättre grafik. (hoppas det kommer till vista 32 också.

och sedan undrar folk varför konsolmarknaden prioriteras

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nike54:

Ingen tesselation när man ställer ner Objects till Extreme vilket verkar göra väldigt mycket för prestandan. (Särkilt för Amd-kort i 5-serien kanske?) På min egen gamla burk är det inte spelbart utomhus i 1680x1050 med allt på Ultra, nere på 15 fps ibland. Med Objects på Extreme, 25-30 istället när det händer mycket.

Hm. Verkar konstigt att det ska ha ihjäl prestandan så mycket, speciellt med ett 5970 som jag har...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Bara en lite rolig iakttagelse som jag upptäckte när jag spelade Crysis 1.
Jag har ett 5850 som är rätt tyst, det hörs nästan aldrig. Dom enda gångerna jag faktiskt märker av det är när jag spelat vissa spel väldigt länge (5+ timmar) och sedan stänger av och det fortsätter blåsa på ett tag tills det svalnat.
Och det gäller då spel som Mass Effect 2 och Dragon Age 2.
Team Fortress 2 och HL2 har jag kunnat spela så länge utan att det låter alls.
Men så körde jag igång Crysis bara för att prova lite, spelade kanske 15-20 minuter.
Och visst fan blåste fläkten på så det hördes redan.
(delvis pga att det är sommar säkert, men ändå)

Permalänk
Avstängd

kollade hur mycke ram jag använde när jag kör: 2,7 gb (hela systemet) när jag kör crysis 2. Så jag har svårt att tro att det är ramet som är nyckeln i de låga fpsen jämfört med de som har mer, fast det även verka så. Ställer jag ner objects använder jag lika mycket ram.... märkligt