Permalänk

Varför allt detta fanboyande?

Hej alla medlemmar på sweclockers! Efter mycket velande efter var jag ska lägga tråden la jag den här för det kändes mest relevant. Moderatorer får gärna flytta den till trådens hem.

Jag har lekt med datorer och hårdvara en lång tid men blev riktigt intresserad för ca 2 år sedan nu skulle jag tro ungefär. Något jag märkte väldigt fort var att i denna bransch fanns inte bara olika märken som konkurrerade utan även folket som hade intresset som ständigt slogs i forumtrådar om vilka som var bäst. Personligen försöker jag alltid vara neutral och endast gå efter vad som presterar bäst för priset man betalar. Min fråga är nu, varför allt detta fanboyande? Varför ska man ta ställning för t ex Intel i varje köprådstråd och säga att "intel är bäst." sedan lämna tråden eller göra en ny kundvagn t ex och säga "jag gjorde om din kundvagn för ett AMD grafikkort är bättre än nVidia". Då säger man ju att märket är bättre, man nämner ingen modell etc ofta märker jag och jag är rent utsagt trött på att folk ska fanboya hit och dit. Alla måste väl erkänna att det skulle vara rätt tråkigt om bara intel gjorde all hårdvara, det skulle liksom bli segt och tråkigt att bara hålla koll på en tillverkare. Så min fråga nu är:
Varför ska man fanboya när det enbart skapar diskussioner som aldrig tar slut?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Enkelt. Man har valt det till sin egen dator, och då måste man ju själv ha tyckt att det är bäst. Då försvarar man gärna sitt val, speciellt om andra ifrågasätter ditt val.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Jag kan bara tala för mig själv men jag gillar att att stödja "the underdog" som amd då detta ofta främjar konkurrensen och slutligen kunderna(alltså mig själv). Så när jag kollar efter ny hårdvara vill jag självklart ha mitt "bang for the buck" men kan tänka mig att lägga en hundring extra för att stödja ett mindre företag.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Enkelt. Man har valt det till sin egen dator, och då måste man ju själv ha tyckt att det är bäst. Då försvarar man gärna sitt val, speciellt om andra ifrågasätter ditt val.

Visst det köper jag. Men det förklarar inte varför vissa människor använder ett märke och vägrar testa det andra för de säger att det är värdelöst även fast de kanske aldrig har testat. Tycker mest att det är en onödig sak som folk morrar om hela tiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Handlar oftast om tycke.

själv använder jag numera Nvidia som huvud gpu pga minde drivrutins problem för mig, och intel pga snabbare hårdvara + bättre överklockning.
Tidigare använde jag Amd som Cpu då Athlon X2 var på topp, och Ati på 9700Pro tiden då dom var snabbast, har även gått på Ati under varje gen förutom 6xxx, lika så Nvidia sen TNT Riva..

Men också ofta om okunnighet,
folk tror o vill att vissa saker ska vara bäst även om det inte är så,pga att dom äger just den hårdvaran.
Och ska beskydda märket så mycket det går.
Så har det alltid varit, o blir samma snack vid varje lansering, gen efter gen..

går man efter fakta brukar det bli bäst. eller om man äger/testat hårdvaran..

Sen när det handlar om grafikkorten så är dom så lika att det oftast inte spelar någon roll,
handlar mer om preferens, o det går ofta till överdrift vid diskutioner..

När det gäller Intel och Amd så är intel snabbare heltenkelt, o Amd pressar ner priserna så det blir ett bra alternativ, lite av ett budget märke blev det tyvärr,så var det inte på X2 tiden, men det tror och hoppas jag Bulldozer ändrar på...

Jag vill alltid få så lite problem som möjligt och så snabb/överklocksvänlig hårdvara jag kan för pengarna, sen har jag testat massor med hårdvara under 19år så man lär sig vad man själv föredrar...
Men jag är inte direkt inbiten på något märrke, jag köper som sagt det som jag tycker fungerar bäst förtillfället..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PhenPhantom:

Visst det köper jag. Men det förklarar inte varför vissa människor använder ett märke och vägrar testa det andra för de säger att det är värdelöst även fast de kanske aldrig har testat. Tycker mest att det är en onödig sak som folk morrar om hela tiden.

Värre än att folk är riktigt insnöade på ett märkte är ju när det är tvärtom - när någomn har bestämt sig för att ett visst märke är skit. Att någon liksom inte förstår att människor kan ha andra användningsområden än de själva (Vanligast: "Apple är skit, man får dålig prestanda för dyrt pris") men alla liknande, att folk liksom inte kan förstå att alla inte söker värsta speldatorn eller liknande. Detta stör mig mer än något annat inom det ämnet. Att man själv älskar ett märke - fine, det är en persons smak. Men att hata ett annat märke, det kan de faan få hålla till sig själva.

Att bli anklagad för att ha gjort ett dåligt köp väcker också det sovande besten hos många, och det är därför det ofta blir väldigt hetsiga disskussioner när fanbois möts. (Till exempel den brinnande iPhone vs Android-debatten...)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag brukar ha ATi och AMD närmast hjärtat och önskar därför att de reser sig lite och slåss vidare mot Intel. Från en objektiv synvinkel och det jag brukar rekommendera andra är egentligen det jag tycker verkar dominera enligt recensioner etc.

Det är svårt det där men alla växte förmodligen upp med något som de gillar lite extra. Förstår egentligen inte varför fanboy är något negativt. Alla går ju knappast över och hejar på Arsenal bara för att de råkar vinna Champions League ett år.

Permalänk
Medlem

Folk som säger att amd är bättre än nvidia och liknande är oftast folk som registrerat sig samma dag och inte ännu kan något om hur datorkomponenter fungerar.
som tror att ett emblem på något sätt skulle tillföra en prestandaboost . etc etc.

Dock finns det undantag , skulle vilja påstå att intel har en ganska uppenbar edge över AMD när det gäller processorer för tillfället.

angående fanboys så är det såhär i många branscher, tycker jag.

känns dock som om det är vanligare med ett forum per märke i andra sammanhang,
sedan är ju internet på något sätt hemmaplan för datorer och datorkomponenter , jag tror att det kan tillföra starkare engagemang ( på gott och ont ) jämfört med andra produktkategorier.

själv är jag väldigt tolerant , eller rättare sagt så är det sällan jag stör mig på nått, gäller att kunna filtrera ibland.

fast jag förstår inte riktigt det folk säger om att man måste försvara ett märke bara för att man råkar ha det i sin senaste konfiguration , inte utan valida argument i varje fall.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rådström:

Det är svårt det där men alla växte förmodligen upp med något som de gillar lite extra. Förstår egentligen inte varför fanboy är något negativt. Alla går ju knappast över och hejar på Arsenal bara för att de råkar vinna Champions League ett år.

Angående fotbollsdelen, så är det ju först när du frågar vilket lag du bör tippa på i Champions League, och jag direkt svarar "Arsenal!!" även om de kommit sist tre år i rad. Då är ju uppenbarligen inte min rekommendation objektiv på något sätt, och det kan kosta dig pengar, om du tar mitt råd och satsar massa pengar på Arsenal. Samma är ju om du frågar efter bästa grafikkortet, och någon, pga märke, slänger ur sig ett sämre val än vad motsidan skulle kunna erbjuda för samma peng. Då har ju du förlorat gratis prestanda pga fanboyism.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

För min del är det ju förstås först och främst ekonomin som styr, jag kör gärna intel om jag hade haft pengarna. Nu har jag inte det och kör en Ganska så upphottad AMD burk (CPU och GPU är väl inte än...)
Finns i min signatur Men jag har en bra grund inför vad förhoppninsvis den första generationen bulldozer kan ge. Om ni förstår vad jag men.

Sen är det ju också vad man haft minst problem med. T.ex, om jag haft problem med nvidia kort efter nvidia kort köper jag ju gärna inte det, även om de många gånger är bra.

Jag är insatt på 2 hårddisk märken, Seagate och Western Digital. Haft flera av vardera och de har bara tuggat och tuggat, visst, slöa med tiden men de har absolut inte bara sagt upp.

Ekonomi, Tycke och Erfarenheter när det gäller en mer insatt dator person

HAVE THE BEST eller att bara "ha något" feeling kommer ju till när det är mer normala personer känns lite uppdelat.
De som vill ha det bästa köper alltid störst, "bäst", dyrast.

med bäst menar jag det som ofta är mest omtalat på ett positivt sätt

Lite rörigt, men hoppas ni förstår hur jag tycker det känns!

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem

Folk känner mer för vissa saker och sen vill dom ju så klart förvara sin åsikt.
Lika dant som när det blir snack mellan länder etc.

När jag rekommenderar till folk så går jag alltid på pris/prestanda.
Då det ska bli så bra som möjligt för denne som frågat om hjälp.
Att jag sen lutar lite mer åt ena eller andra hållet ibland är något jag totalt ignorerar.

Permalänk

Just nu använder jag AMD grafikkort för att de flesta säger att de är gjort för gaming, vet dock inte om det är bullshit.

Som sagt intel processorer ÄR bättre än amd, men om man ska ha en budgetdator så väljer man ju AMD eftersom att dem vinner på price/performance!

Permalänk
Medlem
Skrivet av imperatormedia:

Just nu använder jag AMD grafikkort för att de flesta säger att de är gjort för gaming, vet dock inte om det är bullshit.

Som sagt intel processorer ÄR bättre än amd, men om man ska ha en budgetdator så väljer man ju AMD eftersom att dem vinner på price/performance!

Det är bullshit, det säger folk som inte kan eller vet bättre.
bara kolla tester, Nvidia o Amd konkurrerar med varandra, båd ger liknande prestanda..

Permalänk
Medlem

många hakar på när dom ser många andra som "promotar" ett visst märke
men själv har jag alltid varit en AMD och ATI "fanboi"
för mig handlar det om pris speciellt när det gäller cpu'er
även om intel leder och "rular" när det gäller "performence"
så har jag alltid hållt mig till AMD simpelt bara för att jag vet att dom funkar utan krångel och är relativt billiga (allt är ju relativt )
när det gäller grafikkort så håller jag mig ockdå till ATI för att jag tycker fortfarande att ATI ger mest "bang for your buck" så att säga
även om jag inte har några rikitiga argument för det
men om nån här på sweclockers ber om hjälp på en shopping lista till en ny dator så går jag oftast inte efter vad jag tyckjer om när jag ger ett förslag på vad dom ska köpa utan efter vad dom sätter för prisgräns
har dom en lägre gräns säger jag AMD fär samma som ATI så ger mest "bang for the buck" om man har lite midre att röra sig med
har dom en högre gräns så visst jag har inga problem att rekommendera intel
hade jag för dens skull mer pengar själv skulle jag också köra intel
just för att intel är bättre när det gäller speldatorer
men som sagt AMD är billigare och igentligemn inte så myvket sämre

[denna post är gjord sent (03:33) en lördag kväll så alla stav fel och dylikt får ni ståå ut med ]
tack för mig lever pastej

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Värre än att folk är riktigt insnöade på ett märkte är ju när det är tvärtom - när någomn har bestämt sig för att ett visst märke är skit. Att någon liksom inte förstår att människor kan ha andra användningsområden än de själva (Vanligast: "Apple är skit, man får dålig prestanda för dyrt pris") men alla liknande, att folk liksom inte kan förstå att alla inte söker värsta speldatorn eller liknande. Detta stör mig mer än något annat inom det ämnet. Att man själv älskar ett märke - fine, det är en persons smak. Men att hata ett annat märke, det kan de faan få hålla till sig själva.

Att bli anklagad för att ha gjort ett dåligt köp väcker också det sovande besten hos många, och det är därför det ofta blir väldigt hetsiga disskussioner när fanbois möts. (Till exempel den brinnande iPhone vs Android-debatten...)

Det är det min poäng är, när folk bestämmer sig för att något är skit, det är onödigt. ><

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Det är bullshit, det säger folk som inte kan eller vet bättre.
bara kolla tester, Nvidia o Amd konkurrerar med varandra, båd ger liknande prestanda..

Aye, de har liknande prestanda /krona men man får väl tänka på vilka extra saker man vill ha om man inte fanboyar t ex physX, 3D visions sourrond, eyefinity, etc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

dom jobbigaste fanboisen är ju apple vs microsoft fanboysen. windows fanboysen skriver att allt apple är skit och apple fanboysen helgon förklarar apple och stever jobs och säger att allt apple gör är bäst å allt alla andra gör är sämst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jonte234:

dom jobbigaste fanboisen är ju apple vs microsoft fanboysen. windows fanboysen skriver att allt apple är skit och apple fanboysen helgon förklarar apple och stever jobs och säger att allt apple gör är bäst å allt alla andra gör är sämst.

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt mig så är iPhone vs Android värst, strax följt av AMD vs Nvidia..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Enligt mig så är iPhone vs Android värst, strax följt av AMD vs Nvidia..

Jo, iOS vs. Android är ju värst. Personligen använder jag iOS och en iPhone men föredrar Androids tänk med egen customization, fast det går ju om man jailbreakar.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PhenPhantom:

Jo, iOS vs. Android är ju värst. Personligen använder jag iOS och en iPhone men föredrar Androids tänk med egen customization, fast det går ju om man jailbreakar.

Nejnej, jag menade precis det jag skrev. iPhone vs Android. Det vill säga, när idioter tar den enda modellen som har iOS, och jämför den med alla föredlarna som alla Android-telefoner har, tillsammans. Det är värst.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är något konstigt med fläktpojkar.
Hemelektronik är inte bara ganska dyrt, många med det som intresse är yngre och tjänar därmed inte mycket pengar antagligen. Varje investering är en väldigt stor risk, därför blir man märkesbög (som här fungerar annorlunda än med ex kläder). Om ett märke fungerat tidigare, så känns risken större om man byter märke, att andra säger att de gjort ett bra köp eller påpekar bra saker med deras köp gör ditt köp och beslut mindre värt, därför känner man att man måste försvara det.

När jag var liten och spelmässigt begränsad till en playstation/familje-pc så hade man mycket fanboy-tankar, det blev ett nollsummespel där en konsols förlust var den andres vinst. Nu när jag är vuxen men inte direkt simmar i pengar har jag en 360, PS3 och spel-PC, och ogillar Wii för vad jag iaf anser är objektiva grunder, men som andra säkert skulle kalla subjektiva.

Ta min grafikkorts historia.
Började med ett Creative Labs Voodoo 2 12mb, sedan när valet stod mellan voodoo 5 och Geforce 2 tog jag en risk och valde Geforce men ett Geforce 2 GTS från Creative Labs, och sedan ett Geforce 4600 från Creative Labs, först med denna dator har jag valt två kort från ASUS då CL slutat med GPUer sedan länge, och nu valde jag ett Asus geforce igen för min nya dator. Skulle jag byta till AMD så skulle jag säkerligen ta ett kort från asus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PhenPhantom:

Så min fråga nu är:
Varför ska man fanboya när det enbart skapar diskussioner som aldrig tar slut?

Du vet att du är på internet va?

Permalänk
Medlem

Har suttit med nVidia rätt länge. Läser mycket av vad som sägs och ser hur det ligger till ungefär i stora drag. T ex som detta med drivrutiner. Har alltid varit lite glad att jag haft nVidia och inte AMD för när jag har krångel med drivrutiner för grafik så tänker jag automatiskt "ja det är tur att jag har nvidia för annars hade det väl strulat ännu mer". DLL filer som slutar svara hit och dit på nVidia. Ingen stor fara men irriterande.

Sen byter jag till AMD och förbereder mig för det värsta. Nu halvåret senare så har jag inte haft ett enda drivrutinsproblem. Inte en enda krash eller något.

Det är lustigt vad det är för snack som man låser in sig på när det handlar om rekommenderingar hit och dit. En sådan väldiskuterad sak och så skilda erfarenheter från vad som borde vara sant.

Man kan läsa rätt mycket åsikter och ändå vara helt ute när det gäller att rekommendera.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Entusiast

Människan är ett flock-djur. Man tycker som resten av flocken tycker. (Undantag finns. Flocken kallar dem för "nördar" eller "geeks" ... jaja, ta nu detta med en nypa salt... eller en skopa... )
Även om man inte alltid vill erkänna det så påverkas man mycket av "flockens" grupptryck. Saknar man egna detalj-kunskaper så är det lätt att falla in i ledet, vilket jag tror är fallet för väldigt många.

Alltför ofta ser man en tråd som börjar med "X eller Y?" varav tre svar inom loppet av några nanosekunder dyker upp: "X!!!one11eleven!" och någon enstaka "First!". Därmed har trådskaparen bestämt sig: X.
Kort därpå dyker det upp inlägg med sakliga fakta och relevanta data, men då har redan trådskaparen bestämt sig.
Ibland undrar man om handlar om medlemsrekrytering eller hålla sig till sak.
Trådskaparen faller in i den flock som gjorde mest eller snabbast "väsen" av sig.

Så vad är en "Fanboy" för mig?
Det är en person som valt flock helt utanför sakliga fakta och gör allt för att rekrytera medlemmar till sin flock.
Denna "Fanboy" har sällan relevanta fakta eller kunskaper om rival-flockens produkter. Försöker man mata med fakta som motsätter sig denne "Fanboy's" egna uppfattningar slår denne dövörat till. (Stoppar tummarna i öronen och sjunger högt)
En "Fanboy" är enbart intresserad att rekrytera medlemmar till sin flock.

AMD Fanboys säger att Intel Fanboys är knäppa.
Apple Fanboys säger att Android Fanboys är dem värsta.
Android Fanboys säger att Apple Fanboys är den värsta sorten
...
...
-"So fort and so on..."

Mitt tips till samtliga: Var inte en "Fanboy". Skaffa uppdaterade fakta om båda lagens produkter. Hjälp sedan andra att välja med att uppge båda produkternas för och nackdelar och inte bara den ena.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Enligt mig så är iPhone vs Android värst, strax följt av AMD vs Nvidia..

apple fanboys e den värsta gruppen fanboys följt av nvidia som delar andra platsen med ati

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Förr i tiden tyckte jag bara om AMD och ATI...tror det var för att ingen tycket om dem på den då (Phenom,HD 4xxx tiden...) Jag gillade inte alls Intel och NVIDIA då jag tyckte att de var stora fula fiskar så att säga...som vissa andra gillar att uttrycka det stöda the underdog...ändå köpte jag mej ett GTX470 julen 2010 Ingen kul historia med det kortet...det strilade och hade sig så jag böt pasta men det hjälpte inte så jag skickade in det på granti, fick inte nått nyt p.g.a pastan!!Blev sur men konfirmations pengarna samt födelsedags pengarna (som annars skulle ha gått till projekt kylning av drickan och projekt strand stereo/radio) räckte presis till ett HD 6950 dessutom ett med asus fina DCII kylre Valde det kortet p.g.a kylaren inte eftersom det var AMD...kunde lika gärna ha köpt ett GTX 560TI då jag känner att det var mitt fel att kortet inte kom på garanti...Så sluta fanboya..alla märken har måndags x, inte bryr jag mej om företaget har 1% eller 3% chans att produkten har fabriks fel ifall man får den på garnati Köper produkten som ger mest för mina pengar punkt!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Jag ''allmänt'' hatar fanboys, jag går efter det jag tycker verkar bra ifrån tester från olika sidor osv, och ser vad som passar in i min budget, sen okej apple's datorer har ju fördel med tillexempel logic och så för musik produktion osv

Permalänk

Har vi verkligen denna diskussionen igen? Fanboys finns ju till allt. Och det är väll klart att vissa kommer dra sig mer till det ena eller det andra, så psyket funkar. Jag försöker också vara neutral, men föredrar Intel och Nvidia, why? Enligt mina erfarenheter så är det det som funkat stabilast och jag gillar stabilt, och det för någonannan i detta liv har varit AMD som funkat bäst för honom, så för alldel ska han väll få favorisera de.

Dock nu så planerar jag ett 6990 köp, man kan ju inte direkt luta sig på 590 så som det smällde till i testlabbet. Man har ju en smak på allt, precis som på mat.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att det handlar lite om okunskap om just hårdvara. Om man inte kan argumentera i en debatt om tex 6970vs580 så kanske man bara slänger ur sig att något(AMD/NVIDIA) är bäst. Försöker att alltid hålla mig neutral...

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Varför heja på ett fotbollslag konsant istället för att bara heja på de som leder?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.