AMD A-serien med moderkort trillar in i butik

Permalänk
Melding Plague

AMD A-serien med moderkort trillar in i butik

Sakta men säkert hittar den nya AMD A-serien och moderkort med sockel FM1 till svenska butiker. Än så länge är dock det mesta bristvaror, särskilt de billigare modellerna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt!
De var billiga också

Permalänk

Ser ut att få bra pris moderkorten också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Knappt 2000:- för snabbaste Llano och moderkort, väldigt prisvärt

Permalänk
Medlem

Släng på minne och enklare variant av lagring så har du en "komplett" Llano-dator för runt 3K

Men skynda skynda med mini-ITX moderkorten nu!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Vill ha ett mITX, helst ska det ha en PCI port också, då blire köp dirr!

Permalänk
Medlem

Julklapp till mig.
Efter-semestern-presenter (eller vad man ska kalla det, som inte jag betalar) till företaget.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

AMD regerar vidare i budgetklassen

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Skrivet av Martin_Thorén:

Trevligt!
De var billiga också

Billiga? Jag tycker de är alldelles för dyra och hoppades på moderkort för 4-500kr ;).

Permalänk

Riktigt bra pris, att det dessutom piskar intels HD grafik gör ju bara saken bättre, nej blir att stana på AMD för mig, detta blir det nog till LAN burken, då detta lär driva på HoN bra

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

Det intressanta blir när mini-ITXkorten kommer som passiva! Då jäklar snackar vi HTPC!

Permalänk
Medlem

När väl mini-itx korten letar sig ut så kommer jag slå till.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

när kommer billiga moderkort komma ut? dom på inet kostar 1000 kr, trodde priserna skulle bli som de billigare am3 korten eller lite lägre.
Eller kommer priserna sänkas snart?

Permalänk
Medlem

Kommer samma sockel användas för Bulldozer i framtiden? Isåfall ska jag börja spara pengar.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Inget köp om moderkorten är inkompatibla med Bulldozer,
Tänk på att man visserligen bara får 90% av klockfrekvensen och 80% av streamprocessorerna om man väljer den billigare modellen men å andra sidan får man 65w TDP istället för 100w. Kan bli problem att hitta en kylare som kan kyla en 100w processor, är tyst och får plats i en mindre itx-låda. Många itx-lådor använder också riktigt klena nätagg

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

som många säger, detta skall ju vara med mini-itx. Tipsa gärna om schyssta htpc-chassin! Finns det något stilrent, med inbyggd psu och med ett trevligt pris?!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

We want bulldozer!!!

Visa signatur