Asus Eee Pad Transformer med tangentbordsdocka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Är inte säker på om de har fixat det i 3.0 men i vanliga fall kan inte en androidenhet ansluta till ett ad-hoc nätverk. Och det är just den typen som du delar ut med din mobil. Fick lära mig det den hårda vägen när jag tänkte göra så med min light. Sedan ser jag inte fördelen att ha en platta som jag måste pilla en massa för att få igång den då är det snabbare att boota den bärbara och surfa på den

När du startar wifi-hotspot på mobilen (från android 2.2 och framåt) så skapas just en hotspot, inte ett ad-hoc nätverk. Mobilen fungerar som en router och alla enheter med wifi kan ansluta.

Permalänk

om man kommer kunna lägga in windows på denna så är den ett solklart köp.
android kunde jag personligen inte bry mig mindre om,då jag vill ha en dator inte en leksak,som även går att spela och använda alla mina windowsprogram på.

jag köpte asus eee 901 när den kom och använder den fortfarande dagligen,senast idag då jag har installerat audacity och spelar in låtar på den.
MEN det stora minuset är att det är 4gb + 12gb varianten,och hårddiskminnet i systemdisken har bara 900 mb kvar .. illa illa. så den här skulle passa bra minsann.

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

om man kommer kunna lägga in windows på denna så är den ett solklart köp.
android kunde jag personligen inte bry mig mindre om,då jag vill ha en dator inte en leksak,som även går att spela och använda alla mina windowsprogram på.

Windows 8 ska ju komma för ARM, men det betyder inte att alla dina program helt magiskt börjar funka på en surfplatta. Windowsprogram är skapade för x86 och x64.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Fyller år om några dagar och ASUS Eee Pad Transformer står överst önskelistan.
Jag gillar att plattan verkar vara grymt greppvänlig med en texturerad feeling.
Sen borde alla hotell, IKEA, bibliotek o dyl utrustas med tranformer-dockor som standard. Hur kommer bärväskan se ut för hela enheten eller ska man ha en sleeve till varje? Duosleeve?

Visa signatur

Golv: 2st Zalman-monster Bild: Samsung UE-46B7070 LED | LG IPS236V Bärbara: se min köprådsfråga! NYHET: HP ENVY 17 2092-eo i7 FHD 2630QM Radeon HD 6850 & Asus N73SV 17.3" FHD i7 2630QM Dell XPS X15 FHD LED i7 SB | Dell XPS M1530 Samsung NC10-min snuttis | Wishlist: Asus Eee Pad Transformer

Permalänk
Medlem

Jag är ypperligt sugen på att hitta ett bra case till denna och dra lite velcro på baksidan, och sätta en diskret velcro strip inne på dasset, i köket och i sovrummet för att lätt kunna placera den strategiskt, och eventuellt nära separata ljudanläggningar i respektive rum för att lätt kunna fästa den säkert på väggen, snabbt koppla in den, men fortfarande ha den nära till hands.

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av darknessviking:

om man kommer kunna lägga in windows på denna så är den ett solklart köp.
android kunde jag personligen inte bry mig mindre om,då jag vill ha en dator inte en leksak,som även går att spela och använda alla mina windowsprogram på.

jag köpte asus eee 901 när den kom och använder den fortfarande dagligen,senast idag då jag har installerat audacity och spelar in låtar på den.
MEN det stora minuset är att det är 4gb + 12gb varianten,och hårddiskminnet i systemdisken har bara 900 mb kvar .. illa illa. så den här skulle passa bra minsann.

Du kan inte köra alla Windows program på en dator med klara hårdvarubegränsningar, precis lika lite som du kan köra alla *nix program på den. Hur du väljer att använda Android eller Windows avgör om systemet blir till en leksak eller inte, inte valet av plattform i sig.

Sen bjuder du på en smålustig paradox: "jag vill ha en dator inte en leksak, som även går att spela... på". Du tar i alla fall dina spel på allvar!

Permalänk

En sån här fast med ssd hade ju varit ett solklart köp för min del.

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Merlinen:

64 GB SDHC kort eller snarare SDXC kort, 64gb så blir dom en annan standard som inte alla SDHC läsare klarar utav.
http://www.webhallen.com/hardvara/110466-sandisk_secure_digit...

Finns öven 128 GB SDXC-kort, närmare bestämt av lexar, som dock ej säljs i Sverige (men i UK för den måttliga prislappen 2kkr).

Permalänk
Medlem

Borde det inte finnas plats i dockan för en 2,5 tums plats ifall man skulle vilja ha det?

Skruva isär dockan sweclockers.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk

Om jag köper denna o sen en sådan sticka från 3 eller något som man får internet, kommer jag då kunna surfa utanför wifi även om den inte har 3g men den har denna stickan? Och kommer jag kunna ladda hem typ steam och msn eller måste man ha appar till de? OM man måste ha appar, är det någon som kan intyga att det finns steam och msn app :P?

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag håller helt me dig. T.ex. på IDG kan ja tycka att Apples produkter blir överhypade. Men jag har alltd haft en sorts förhoppning att Sweclockers redaktion inte ska ta sida å sånna krig (ATI Vs Nvidia, Intel Vs Amd etc.) men just i kriget Android vs Ios vs Symbian vs Windows Phone 7 så märkst det rätt tydligt vilken sida som Sweclockers står på. Det borde rapporteras om allt eller ingenting på lika villkor.

Eh, Andreas är väldigt förtjust i iOS och lite av en Apple-fanboy medan Emil säger att iOS är mer bugg- och smärtfritt än Android även om han föredrar Android.

Vad är det för någonting de rapporterat eller inte rapporterat på ett ofördelaktigt sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av agazza:

Borde det inte finnas plats i dockan för en 2,5 tums plats ifall man skulle vilja ha det?

Nej, det finns det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ett exempel var t.ex. att dom rapporterade om att Samsung rullar ut android 2.3.3. ... då tänkte ja..jaha?...Inte som att dom har rapporterat om att Ios uppdaterats till 4.3.3. Men nu är vi ganska mkt OT

Ärligt talat så tycker jag inte själv att Apple bör ha någon större plats på en site som denna. Siten riktar sig trotts allt till folk som gillar hårdvara och även då bygga och pressa den till sina gränser, d.v.s så långt ifrån Apple produkter man kan komma. Då kan man fråga sig, vad har Android med detta att göra? Android är vad jag förstår mer öppet än iOS och man har möjlighet att göra mer med operativet (inte bara moddning utan även klockning av hårdvara) vilket givetvis kräver mer kunskap och mer jobb men det är ju just det som denna site riktar in sig på.

Men för att få en bredare publik och mer trafik så är det såklart inte dumt att dra in Apple efter som deras popularitet har ökat en del. Dessutom får man troligen mycket mer "heta" diskussioner i forumet.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Ärligt talat så tycker jag inte själv att Apple bör ha någon större plats på en site som denna. Siten riktar sig trotts allt till folk som gillar hårdvara och även då bygga och pressa den till sina gränser, d.v.s så långt ifrån Apple produkter man kan komma. Då kan man fråga sig, vad har Android med detta att göra? Android är vad jag förstår mer öppet än iOS och man har möjlighet att göra mer med operativet (inte bara moddning utan även klockning av hårdvara) vilket givetvis kräver mer kunskap och mer jobb men det är ju just det som denna site riktar in sig på.

Men för att få en bredare publik och mer trafik så är det såklart inte dumt att dra in Apple efter som deras popularitet har ökat en del. Dessutom får man troligen mycket mer "heta" diskussioner i forumet.

Det går väl att argumentera för vilket som är mer öppet också, med tanke på att jailbreak öppnar upp det mesta i ios. Men i grunden så är det ju klart att android är mera öppet.

Jag tycker dock inte att det handlar enbart om det, handlar ju också om redaktionens skyldighet (enl. mig själv) att rapportera på lika vilkor mellan konkurrerande produkter. Nu handlar det inte enbart just om denna produkt från Asus utan en generell bild som växer fram när man följer nyhetsartiklarna över en längre tid.

Men visst, om det är så att Sweclockers publik inte alls är intressrade av Ios så är det väl redaktionens avvägning att inte rappotera om det. Jag tror dock att det ändå finns ett intresse.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av marreinho:

Om jag köper denna o sen en sådan sticka från 3 eller något som man får internet, kommer jag då kunna surfa utanför wifi även om den inte har 3g men den har denna stickan? Och kommer jag kunna ladda hem typ steam och msn eller måste man ha appar till de? OM man måste ha appar, är det någon som kan intyga att det finns steam och msn app :P?

hmm, skulle inte garantera att USB on the go delen har stöd för USB modem, än iaf.

steam är ju ganska limiterat till windows, och i vissa fall OSx, android är inte riktigt samma sak,
ungefär som att fråga "kan jag installera steam på min mobil?" förutsatt att du pratar om den officiella steamklienten för att installera spel.

men visst finns det steamappar:
https://market.android.com/search?q=steam&so=1&c=apps

app med koppling till msn finns det dock, vid namn ebuddy och en massa annan crap med för den delen.
https://market.android.com/search?q=msn&so=1&c=apps

varsegod att söka själv...
https://market.android.com/

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Skrivet av Bellerefon:

hmm, skulle inte garantera att USB on the go delen har stöd för USB modem, än iaf.

steam är ju ganska limiterat till windows, och i vissa fall OSx, android är inte riktigt samma sak,
ungefär som att fråga "kan jag installera steam på min mobil?" förutsatt att du pratar om den officiella steamklienten för att installera spel.

men visst finns det steamappar:
https://market.android.com/search?q=steam&so=1&c=apps

app med koppling till msn finns det dock, vid namn ebuddy och en massa annan crap med för den delen.
https://market.android.com/search?q=msn&so=1&c=apps

varsegod att söka själv...
https://market.android.com/

Okej tack för svaret

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

Läste visserligen inte hela tråden, men är det möjligt att se på videos direkt från USB-minnen & SD?

Buggarna, hacket och den halv-laggiga filmvisningen från första recensionen - är det kvar?

Om man kan använda USB minnen utan att behöva konvertera & föra över samt om den kan visa det utlovade native 1080p så är det ett helt klart köp för mig.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekkik:

Läste visserligen inte hela tråden, men är det möjligt att se på videos direkt från USB-minnen & SD?

Buggarna, hacket och den halv-laggiga filmvisningen från första recensionen - är det kvar?

Om man kan använda USB minnen utan att behöva konvertera & föra över samt om den kan visa det utlovade native 1080p så är det ett helt klart köp för mig.

Tacksam för svar.

Vad jag har sätt i massa olika recentioner så ska allt du undrar över funka
får se om plattan dyker upp imorgon så kan man svara på det med facit i hand

Permalänk
Medlem

Så om man ska ladda dockan eller plattan så måste man ha en proprietär adapterkabel? Fail. Synd på en så i övrigt trevlig modell.

Permalänk
Medlem

Va innebär proprietär adapterkabel?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide