Corsair Hydro H80 och H100 till butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Syftade mest på ditt citat, mot hans:P

Skit samma (;

Permalänk
Skrivet av Sajmon37:

Han har en H70 + förhoppningsvis aftermarket fläktar så varför byta ut mot en H100 och få kanske 40*C? Du får mer fläkt ljud och dom dära 20*C gör ändå inget... Sen om han byter ut kylpastan till en bättre än stock som han mest troligt har så lär han ju få bättre än mig som körde med båda stock right?

Stämmer bra det Det vore dock trevligt med H100 i ett 600T chassi eftersom man kan sätta den i toppen och på så sätt få ett mer öppet chassi då man inte har lika stort behov av PnP. Dessutom kan man slänga på lite snygga fläktar så ser det riktigt bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaoskadosk:

Stämmer bra det Det vore dock trevligt med H100 i ett 600T chassi eftersom man kan sätta den i toppen och på så sätt få ett mer öppet chassi då man inte har lika stort behov av PnP. Dessutom kan man slänga på lite snygga fläktar så ser det riktigt bra ut.

H100 PnP + 4x jätte fräsiga LED fläktar = win right? nej men det ligger något i det du säger

Permalänk

Fick hem min H80 idag, hade AMD's stockkylare före kan säga att det hjälpte riktigt bra i sommarhettan!
Helnöjd även om jag kanske inte ska säga något riktigt än då jag bara haft den i, i ca 40 minuter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajmon37:

H70 PnP på min i7 2600 @4.8 Ghz (inte full speed på fläktarna) fick då ca 60 i Prime95 efter ca 40 min

Du kan inte heller jämföra sunkiga Prime95 mot underbara Intel Burntest. Kör Intel Burntest 2.5.1 med så hög minnesmängd som möjligt ska du se på siffror.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Lite tester finns här: http://www.overclock.net/water-cooling/1056539-update-4d-h80-...

Finns även viss info via någon Corsiar representant i senare delen av tråden.

H80 verkar ha ungefär samma resutat som jag hade med en H70 och i7-930 3.8Ghz
Kylprestandan räckte inte att köra Intel burntest i en timme utan radiatorn blev mättad.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att ni snart får in ett ex av vardera till testlabbet.

Permalänk
Medlem

Frågan nu är ju om H100 passar i toppen på Define R3? Gör den det så blir det kanske ett köp om jag inte hoppar på och kör "riktig" vattenkylning istället.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Skrivet av Mörkret:

Frågan nu är ju om H100 passar i toppen på Define R3? Gör den det så blir det kanske ett köp om jag inte hoppar på och kör "riktig" vattenkylning istället.

Ännu intressantare är om den passar i mini!

Visa signatur

Arch Linux

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en H100 och borde få den om ca en vecka när Komplett fått in dom i lager. Kommer sitta i toppen av ett Corsair Obsidian 650D chassi med Asus P8P67 Deluxe och en 2600K propp Hoppas på >5GHz

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem

Jaså, då har du alltså köpte grisen i säcken Jag väntar på en review innan jag slår till.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny Calibanio:

Ännu intressantare är om den passar i mini!

Mmm! Arc mini Men det ska den väl göra tycker man.

Skulle även vara lite intressant att se H100 på ett grafikkort!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Kör med H70 sen ett tag tillbaka nu. Skitnöjd, nu saknar jag bara en liknande lösning till grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Även om H100 är häftig så är jag lite skeptisk. Radiatorn ser på tok för tunn ut för att kunna ge riktigt bra prestanda.

Jag väntar redan på nästa i serien, dvs en Corsair med 3x120mm radiator.

Permalänk

Kanske kan få en aning om prestandan om man jämför med denna?

http://www.konsumentguiden.se/dator/kylning/vattenkylning/nor...

Hade en sådan för att par år sedan så minns inte temps...

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad för kylpasta som Corsair applicerat på H80 i stock-utförande? Jag har en tub MX-2-pasta hemma, men det känns ju inte befogat att kladda loss och byta den om man inte får processorn kyligare än 4-5 grader, eller har jag fel?

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!