EVGA Geforce GTX 580 Classified lockar överklockare med påkostade finesser

Permalänk

Vem bryr sig om hur kortet ser ut det är hur det presterar som är viktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

är nog mer för folk som rycker bort kylaren och kör med flytande kväve på

höhö touché !

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygfisk:

Jag antar att det diskuterats tidigare, men varför görs inga grafikkort med förmonterad sluten vattenkylning? Antar att det kanske blir lite begränsad marknad för att det inte passar alla chassin, men det skulle ju verkligen göra det möjligt att (enkelt) bygga tysta, högpresterande system där väldigt lite värme behöver stanna i lådan.

OnT: Om kylaren är riktigt tyst samtidigt som den är effektiv tycker iaf jag det ser väldigt intressant ut. Hade varit skönt med en bra kylare som dumpar värmen ut ur lådan direkt. Dessutom bra mycket snyggare än de flesta modeller med öppna fläktar, även om gfx-kort-utseende inte är jätteviktigt kanske.

Finns 580 kort som är gjorda för vattenkylning.
http://www.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=015-P3-1589-AR&f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madmoremax:

Vem bryr sig om hur kortet ser ut det är hur det presterar som är viktigt.

En annan sak är priset. Om det kan vara billigare än Asus GTX 580 Matrix Platinum så kan det vara intressant för de som vill ha monstermodellen av singel-GPU-kort. Speciellt eftersom EVGAs modell inte kräver mer än två expansionsplatser.

Permalänk
Skrivet av Flygfisk:

Jag antar att det diskuterats tidigare, men varför görs inga grafikkort med förmonterad sluten vattenkylning? Antar att det kanske blir lite begränsad marknad för att det inte passar alla chassin, men det skulle ju verkligen göra det möjligt att (enkelt) bygga tysta, högpresterande system där väldigt lite värme behöver stanna i lådan.

OnT: Om kylaren är riktigt tyst samtidigt som den är effektiv tycker iaf jag det ser väldigt intressant ut. Hade varit skönt med en bra kylare som dumpar värmen ut ur lådan direkt. Dessutom bra mycket snyggare än de flesta modeller med öppna fläktar, även om gfx-kort-utseende inte är jätteviktigt kanske.

Evga har bra "färdiga kort" med monterat vatten block, som dessutom bara tar en pci plats = graffe kortet o block kräver inte intill liggande pci-plats. Enda tillverkaren som säljer detta. O de flesta "vatten nerdar" vet om detta o Komplett säljer även dessa fast lite dyrt enligt mig. Går också o beställa från US-evga eller UK-evga detta ser du på evga siten. Fast bekvämast att köpa i Sverige ... ifall något skulle hända.

Permalänk
Medlem

Är inte sista kontakten till evga:s extärna övercklockar grej ? :S
Har för mig att de har samma på sina moderkort ?

Men ser fram emot lite test resultat trotts att kortet är så extremt fult

Permalänk
Medlem
Skrivet av chopperstop:

Evga har bra "färdiga kort" med monterat vatten block, som dessutom bara tar en pci plats = graffe kortet o block kräver inte intill liggande pci-plats. Enda tillverkaren som säljer detta. O de flesta "vatten nerdar" vet om detta o Komplett säljer även dessa fast lite dyrt enligt mig. Går också o beställa från US-evga eller UK-evga detta ser du på evga siten. Fast bekvämast att köpa i Sverige ... ifall något skulle hända.

Jo men vill inte pilla med pumpar, slangar och vattentankar utan hade gärna sett ett slutet system där allt är monterat från början, typ som en H100 för CPU, men monterad på GPU från fabrik. Det skulle ju vara helt OK om kortet tog 2 PCI-platser eftersom nästan all värme flyttas från kortet ändå!

Permalänk
Skrivet av HiPERnx:

Är inte sista kontakten till evga:s extärna övercklockar grej ? :S
Har för mig att de har samma på sina moderkort ?

Men ser fram emot lite test resultat trotts att kortet är så extremt fult

yepp, den är till EV-BOT

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900