Permalänk
Medlem

Högljutt med flow indicator?

Hur mycket låten en "flow indicator"? om man skulle välja att installera en sådan i sin loop?

Tycker att "bollen" borde studsa runt och låta som f*n? eller j´har jag fel?

Tack
//Alex

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem

Ingen aning om hur mycket en sådan boll väsnas, men jag tror inte att det är så hemskt. Bollen lär ju inte direkt väga speciellt mycket och sedan så är den väl omgiven av vatten som borde dämpa en hel del oljud?

Hur som helst, vanligare är väl snarare en "snurra" likt denna:
http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p2609_Durchflu...

Permalänk
Rekordmedlem

Bollen låter inget i andra indikatorer iallafall, men ett skovelhjul är vanligare åtminstone i de jag stött på, det finns även modeller utan roterande delar, vattnet trycker undan en kon och man kan läsa av liter/minut på en skala beroende på hur långt konen trycks undan.
det finns även givare som mäter tryckfallet över en lien förträngning och räknar ut flödet från detta, t balancern kan användas till att styra vattenkylning också och har då flödesmätare som option.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.