AMD Catalyst 11.6b Hotfix tar hand om blåskärmar, korrumperad muspekare

Permalänk
Medlem

Har två st 6950 i X-fire och Eyefinity och mina problem har inte varit speciellt få:
BSOD (vilket jag först trodde var ett felande moderkort vilket jag bytt, men nu pekar på grafiken)
Korrumperad muspekare på en av mina tre skärmar vid lite olika tillfällen.
Eyefinity - Inte kunnat vrida skärmarna till profilläge
Eyefinity - Tappar Eyefinity om jag ansluter en skärm till eller byter plats på någon befintlig skärm och kan sedan inte ta bort Eyefinity (som inte körs) så jag kan lägga till den igen (tar oftast 30+ min att fixa med massa trixande)
Eyefinity - En av skärmarna (den kopplad på Displayport) får vertical tearing
CCC - Hängt sig
CCC - Försvunnit
CCC - Inte gått att starta utan kraschar direkt
CCC - Inställningar för Eyefinity har försvunnit utan anledningar
Xfire fungerar inte i Windowed mode

Har vid två tillfällen blivit tvungen att installera om Windows 7 pga att drivrutinerna strulat till det och ominstallation (med driver wipe) inte hjälpt.

Har garanterat spenderat över 100 timmar på att jaga/fixa problem sedan januari. Ångrar bittert att jag inte skaffade två Nvidia kort istället.
Så det lär vara med STOR säkerhet sista gången jag köper en produkt som det står AMD på.

Men om nu inte AMD gett oss fler buggar så har jag bara två kvar: vertical tearing och ingen X-fire i windowed mode. Så lagom tills jag köper nya Nvidia kort så lär dom kanske fixat alla extremt förstörande buggar.

Hade en ny bil haft samma mängd kritiska problem hade den tillverkaren aldrig fått sälja en enda bil efter det. Förstår inte varför vi accepterar så mycket strul med drivrutiner till datordelar.

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Vad jag har förstått efter många timmars läsande så verkar det som att muspekaren blir korrupt oftast (vet inte om det blir på alla) när man kör 2st skärmar i extended mode och båda körs i 1080p.

Jag har problemet med muspekaren och har övervägt att slänga grafikkortet åt helvete och köpa ett nvidia. Får se om jag ändrar mig nu

Jaha, jag kör min skärm i 1440x900 och har min tv i 1080p aktiverad med jämna mellanrum, helt problemfritt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

AMD borde verkligen skrota catalysm. det programmet får mig nästan att vilja gå över till nVidia. min sambo spelar mycket the sims 3 och trots att min dator kör både crysis 2 såväl som the witcher 2 etc på full settings utan problem, laggar the sims 3 om jag inte tweakar i catalysm varje gång. kan ju bero på spelet i sig också. Men med tanke på att det flyter problemfritt för de flesta med sämre datorer utan catalysm, känns programmet som boven i dramat.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem

Jag kan tillägga till min post om att jag haft problemet med korrupt muspekare att jag dock ALLDRIG haft BSOD som berott på grafikkortet dock

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

har en CM Storm Inferno mus som har twin laser sensorer, inte haft nå speciella mus problem förutom att den inte vill svara som den ska ibland i kanske 5 sek detta problem hade ja kanske 1-2 ggr i veckan vikket inte ens va nått att bry sig om, när ja uppdaterade drivrutinerna till mitt HD6970 CUII så ha ja fått ett riktigt irritations moment till mus, då den inte vill svara på att man rör den upp och ner men funkar åt sidorna, ibland tvärtom detta händer nu varje dag,
som tur är händer det inte riktigt ofta inne i spelet, men det händer trots allt lite då och då.
tro det är dags för mej att installera om drivisarna till en äldre :/

Visa signatur

Moderkort: ASUS P5KC
Processor: Intel Quad Core Q6600
Grafikkort: ASUS Radeon6970 CUII
Minnen: 4GB