Udda grafikbuggar i Bad Company 2 (video)

Permalänk
Medlem

Udda grafikbuggar i Bad Company 2 (video)

Får en mycket konstig bugg i Bad Company 2, själva spelet ser och flyter jättebra men varje gång en meny ska ritas upp på skärmen så fladdrar det eller blinkar till litegrann. I princip alla delar i själva interfacet drabbas, och det mest irriterande är att en halvtransparent scroll-bar dyker upp nästan mitt på skärmen varje gång ett nytt meddelande kommer i chatten. Kan återskapa det genom att trycka på tilde för att flippa på och av chatten, bifogar en video där det syns. I videon syns också hur andra menyerna fladdrar, dock fångas inte allt i 30fps inspelningen. Någon som lider av samma, eller vet hur man löser det? Har provat Catalyst 11.5 fram till 11.6a och det gäller datorn i sig.

http://www.youtube.com/watch?v=oqjuwgyGbek

Edit: Kollade på en helt slumpmässig video på youtube och såg samma grej här, http://www.youtube.com/watch?v=jsEKlglx0vU&t=2m40s

Är det helt enkelt så spelet fungerar? Kan vara mig det är fel på, men jag kan verkligen inte fokusera på spelet när den saken ploppar förbi hela tiden. Har googlat som en idiot i flera dagar och försökt hitta andra med samma fel och inte hittat någonting, känns som fler borde uppmärksammat det om det vore så för alla?

Edit2: I DX9 läge försvinner menyfladdrandet men chattbuggen är kvar...

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk

Jag har kollat runt lite och det verkar som att du inte är ensam. Vet inte om det är till någon hjälp men kör du via Steam kan du prova

1. Högerklicka på BF:BC2 i steam och välj "Properties".
2. Klicka på "Local Files" tab "Verify Integrity of Game Cache"

Steam kommer nu att kontrollera så att alla filer finns eller om någon fil är korrupt och behöver ominstalleras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inqontrol:

Jag har kollat runt lite och det verkar som att du inte är ensam. Vet inte om det är till någon hjälp men kör du via Steam kan du prova

1. Högerklicka på BF:BC2 i steam och välj "Properties".
2. Klicka på "Local Files" tab "Verify Integrity of Game Cache"

Steam kommer nu att kontrollera så att alla filer finns eller om någon fil är korrupt och behöver ominstalleras.

Provat det, i ren desperation tog jag faktiskt bort hela installationen av BC2 och tankade ner allt på nytt men samma grej är kvar =/

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer