Battlefield: Bad Company 2 punkbuster kickar mig

Permalänk
Medlem

Battlefield: Bad Company 2 punkbuster kickar mig

Hej alla på sweclockers.
Jag Battlefield: Bad Company 2 i måndags men jag kan inte spela online för jag blir kickad av punkbuster.
I alla fall så står det när jag försöker joina en server
you have been kicked from the game. The reason is: punkBuster kicked player 'Q3ist' (for 0 minutes) ... RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrA.exe

jag har kollat youtube och har gjort som dom men det funkar inte så mitt sista hopp är er:D
Hoppas ni vet vad problemet är.

Visa signatur

sad

Permalänk
Skrivet av Q3-ist:

Hej alla på sweclockers.
Jag Battlefield: Bad Company 2 i måndags men jag kan inte spela online för jag blir kickad av punkbuster.
I alla fall så står det när jag försöker joina en server
you have been kicked from the game. The reason is: punkBuster kicked player 'Q3ist' (for 0 minutes) ... RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrA.exe

jag har kollat youtube och har gjort som dom men det funkar inte så mitt sista hopp är er:D
Hoppas ni vet vad problemet är.

Har du uppdaterat PB manuellt för BC2, kör du med steam-gemenskap aktiverat i spelet?

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Moderator
Moderator

Låter som om du behöver kolla om PnkBstrA.exe körs när du spelar. Gör så här;

Starta spelet
ctrl+alt+del
Kolla i hanteraren att det finns en fil som heter så i listan över processer

I vilket fall kan du köra pbsetup och kolla att du har senaste versionerna av filerna för just BF: BC2-

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Har du uppdaterat PB manuellt för BC2, kör du med steam-gemenskap aktiverat i spelet?

jag har uppdaterat pb manuellt ja, men steam-gemenskap vet jag inte vad det är :S

Visa signatur

sad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Låter som om du behöver kolla om PnkBstrA.exe körs när du spelar. Gör så här;

Starta spelet
ctrl+alt+del
Kolla i hanteraren att det finns en fil som heter så i listan över processer

I vilket fall kan du köra pbsetup och kolla att du har senaste versionerna av filerna för just BF: BC2-

pksetup är igång men inte PnkBstrA.exe hur får jag den att starta? och det står att jag har den senaste uppdateringen

Visa signatur

sad

Permalänk
Moderator
Moderator

Märkligt, om pbsetup inte hjälpte så vete sjutton. Får fundera lite mer på det, antar att du redan avinstallerat och installerat igen? Vad säger installationstexten när du gör det? Den kör ett par diagnostikester då som man ser i listan.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

http://www.fileswap.com/share/4a6040f63b3567a03e55ceece6d0efc...

Ladda ner o kör detta.
Dock innan du gör det kan du testa att lägga PB i undantag eller att spela en gång utan AV igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Märkligt, om pbsetup inte hjälpte så vete sjutton. Får fundera lite mer på det, antar att du redan avinstallerat och installerat igen? Vad säger installationstexten när du gör det? Den kör ett par diagnostikester då som man ser i listan.

jag har om installerat det flera gånger men jag ska ringa eagames och höra om dom kan hjälpa till

Visa signatur

sad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q3-ist:

jag har om installerat det flera gånger men jag ska ringa eagames och höra om dom kan hjälpa till

För framtida problemlösning, för både mig o andra, skulle jag gärna vilja veta vad lösningen på detta problemet var.

Permalänk
Medlem

Du bör lägga in i din brandvägg att godkänna PnkBstrA.exe och PnkBstrB.exe dom ligger under windows/syswow64 i mitt fall då jag har win 7 64 bitars tror att det ligger i system 32 på 32 bitars

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk

Gör så att du tankar hem denna fil ( http://websec.evenbalance.com/downloader/download.php?file=1 ) i den kan du uppdatera PB manuellt. INNAN du gör detta stäng ner spelet!

När du packat upp pbsetup.exe så kör du den. När du kommit in i själva programmet tryck på "Add game" sen väljer du Battlefield bad company 2 i listan när du är klar med den väljer du Battlefield bad company 2 i den vita rutan och tycker på "Check for updates" sen borde det funka.

Om mina instruktioner var otydliga så var inte rädd att fråga om mer hjälp

// kagstrom2100

Permalänk
Skrivet av kagstrom2100:

Gör så att du tankar hem denna fil ( http://websec.evenbalance.com/downloader/download.php?file=1 ) i den kan du uppdatera PB manuellt. INNAN du gör detta stäng ner spelet!

När du packat upp pbsetup.exe så kör du den. När du kommit in i själva programmet tryck på "Add game" sen väljer du Battlefield bad company 2 i listan när du är klar med den väljer du Battlefield bad company 2 i den vita rutan och tycker på "Check for updates" sen borde det funka.

Om mina instruktioner var otydliga så var inte rädd att fråga om mer hjälp

// kagstrom2100

han hade ju redan gjort det

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Skrivet av Cropsgrinder:

han hade ju redan gjort det

Okej, sorry

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Okej, sorry

Har samma fel, hur ska jag göra?

Vad är det som är fel på punkbuster???

Har någon fått något svar från EA?

Hur kontaktar man dem?

Jag har installerat om PUNKBUSTER, och gjort allt som ni har tagit upp här, utan något lyckat resultat.

Permalänk
Medlem

Kör ni MSI Afterburner i bakgrunden?

Permalänk
Skrivet av jpower:

Har samma fel, hur ska jag göra?

Vad är det som är fel på punkbuster???

Har någon fått något svar från EA?

Hur kontaktar man dem?

Jag har installerat om PUNKBUSTER, och gjort allt som ni har tagit upp här, utan något lyckat resultat.

Vet inte riktigt varför punkbuster krånglar så :/

tror inte ea kan hjälpa dig med detta och om dom nu kan det så är det näst intill omöjligt att få svar på dom.

Testa att avinstallera pb sen laddar du hem PBsetup och kör den för just bfbc2 och se om det funkar.

Permalänk
Medlem

PB är kända för att FU upp spelande när man har vissa andra program igång i bakgrunden. Kontakta PB support om du redan försökt med ea och ni inte kommit fram till något där. Själv körde man TeamSpeak med ett plugin som ingår vilket resulterade i att jag blev kickad från servern jag spelade på.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC