Bitfenix presenterar Shinobi – på svenska

Permalänk
Medlem
Skrivet av dookie95:

När man pluggar lägger man ju alltid utskrivna papper /böcker över fkaktplatserna. så det är ett problem

Skickades från m.sweclockers.com

större skrivbord e det du lär behöva......

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Detta var en fruktansvärd video. Han låter nästan rädd, och varför har han en kaststjärna runt fingret?

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Roligt med kaststjärnan, vissa kör med pennor och han med kaststjärna, det är väll smaksak
Tycker om när han förklarar att det är "Stabilt" att ha nätaggregatet i botten av chassit (lite dr. alban stuk).
Däremot förstod jag inte redigt när han börja prata om 2,5" adaptern, den blev lite luddig.

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk

Haha, videon förmedlar verkligen inte känslan av ett "professionellt" företag som presenterar sin produkt.

Permalänk

Shinobi betyder ninja, antar att det är därför han har en kaststjärna

Rätt snyggt chassi, bra initiativ av BitFenix att göra en egen video, fast han behöver klart träning på det där, hehe.

Permalänk
Inaktiv

Säger bara Fractal Design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCFreak:

Du har aldrig tänkt på att folk har olika smak? Som exemplet med plastdelar runt bilen... Antar att du menar kjolar och jag kan säkerligen säga att det finns många som tycker det ser coolt ut - speciellt brudar i 20års åldern
Annars kan jag väl hålla med om ovanstående punkter förutom fläkthål uppåt då många vill klämma in en radiator i toppen dessutom stiger värmen uppåt.

SAY WHAT? Trodde det var invandrare i 20-25-årsåldern och pojkar i 15-årsåldern.....

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

SAY WHAT? Trodde det var invandrare i 20-25-årsåldern och pojkar i 15-årsåldern.....

Jo men det är väl inte så konstigt? det är de som vill åt dessa brudar?

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk

Kanske inte den mest professionella videon, men jag tycker ändå att det är roligt med ett nystartat företag som väljer att lägga pengar och tid på annat än att göra perfekta videos. Trevlig film!

Skrivet av Vatten:

Ren design men standardfelen som många andra tillverkare också gör.
* Onödig plast på toppen av chassit.
* Tumskruvar för PCI-platserna. - In och peta där med fingrarna?
* Plastfästen för hårddiskar och optiska enheter.
* Knappar och kontakter på chassits topp.
* Fläkthål uppåt som gör att ställa saker på burken är i stort sett omöjligt.
* Två skräpsamlande spår på toppen av chassit.

1. Kanske det, men deras "softtouch" grej kanske ger ett hyffsat kvalitetsintryck utan att man lämnar alltför synliga fingeravtryck. Jag har inte sett den själv så jag vet inte. Jag förväntar mig inga mirakel av den, men att döma den innan någon oberoende har gett ett utlåtande är onödigt.

2. Ser inte problemet här. Många tumskruvar går att skruva i med skruvmejsel. Hur gör du annars? Jag måste iallafall hålla i skruven när jag skruvar i den, så då petar man ju där ändå.

3. Bara för fönstervarianten, och jag skulle gissa att man kan ta bort dem om man inte gillar dem.

4. Jag föredrar faktiskt kontakter och knappar på toppen. Då behöver man inte böja sig ner om man (som jag och många andra) har chassit på golvet. Det ger också plats för fläktar på framsidan.

5. Du måste inte använda de fläkthålen om du inte vill. Då är det bara dricka du inte kan ställa där. Du kanske ska investera i ett skrivbord?

6. Äntligen ett problem som har någon grund. Jag vet att inte alla gör det, men om man som jag rengör datorn från damm regelbundet kan man lika gärna blåsa rent där också.

Nämen titta! Åtminstånde 4 av 6 av dina "standardfel" visade sig vara ickeproblem! Har du något emot Bitfenix som företag?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk

Uhh shiet, blev nästan lite rädd av den videon...mycket skum känsla över den.

Chassit i sig verkar vara medemåtta, inget ha begär men trevligt tillskott i chassiedjungeln.

Visa signatur

HP

Permalänk
Skrivet av Vatten:

Ren design men standardfelen som många andra tillverkare också gör.
* Onödig plast på toppen av chassit.
* Tumskruvar för PCI-platserna. - In och peta där med fingrarna?
* Plastfästen för hårddiskar och optiska enheter.
* Knappar och kontakter på chassits topp.
* Fläkthål uppåt som gör att ställa saker på burken är i stort sett omöjligt.
* Två skräpsamlande spår på toppen av chassit.

Chassin skall vara rena och enkla i sin design. Många chassin idag påminner om bilar där folk som vill ha en så fräck bil monterar plastdelar runt bilen så den skall se så "cool ut" men det ser bara skrattretande fult ut.

Detta chassi hade en ren design vilket nästan var förvånande i dagens plastdjungel. Nästan identisk design som alla andra chassin idag. Bra att dom erbjöd en modell utan fönster.

Jag själv väntar på Antec Solo i mATX-format och med en 5,25"-plats och resten 3,5", 3-4 platser, i gummiupphängning. om det någonsin kommer komma är jag skeptisk till.

plast
Tumskruvar är lättare att skruva på med skruvmejsel också.
plast
Om det inte fanns fläktar på toppen, hur skulle luftflödet se ut med bara en utblåsfläkt där bak? Och varför vill du ställa saker på datorn?

Du får tänka på att det inte ens kostar 500kr. Ett chassi helt i alu och gummi för 500kr går bara att drömma om. Och sen tycker alla inte tycker som du! Jag skulle aldrig köpa ett chassi utan utblås på toppen. För mig betyder bra kylning mycket mer än att kunna ställa saker på chassiet. Du kan inte säga "så här ska det vara". Alla tycker olika.

Permalänk
Skrivet av dookie95:

När man pluggar lägger man ju alltid utskrivna papper /böcker över fkaktplatserna. så det är ett problem

Skickades från m.sweclockers.com

När du plugga brukar du lägga böcker på datorn