Rykte: Macbook Air med Intel Sandy Bridge den 14 juli

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmac pro:

Ja lite kortfattat, det är jävligt omständigt att få in xp på en mac jämfört med tex en thinkpad med full funktionalitet. Os-ovänligt.

Varför laddar du inte bara ner Vitualbox och kör XP via det? Alternativt via Parallels eller VMWare..

Permalänk
Skrivet av Flogger:

Bara för trabant och porche byter lite klistermärken gör det inte tranbanten till en sportbil.

Det finns entusiaster på påstår att trabant var den bästa bilen som byggt. Så varför ska det inte finnas några som gillar mac os. Men att försöka få rishögen accepterad genom att kalla den unix är ett skämt.

Det märks verkligen att du inte har en ända aning om vad du snackar om, vet du ens skillnaden mellan dator och data?

Jag gav vettiga svar på varför OS X är unix men du har fortfarande inte givit ett ända vettigt svar på varför Windows skulle vara unix-likt.

Du krånglar bara till det med jämförelserna, kg sa ju att klistermärket kvittar det är vad som är under huven vi snackar om, en Porsche förklädd till en Trabant är ju fortfarande en Porsche under huven på samma vis som OS X är unix under huven och det har inget med klistermärken att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Flogger:

Ni var inte så smarta som jag trodde.

Min poäng att är att mac os bygger lika lite på unix som windows gör.
Det var med andra ord lite ironi som ni tyvärr inte förstod...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av bigmac pro:

Det jag menar är att man kan inte blåsa disken och sen bara installera xp och sen drivrutiner för 1 det finns inte drivrutiner. 2 man måste stula till det genom att ha mac os redan installerat och ha sig, för att få det att fungera alls, och då fungerar det "så där". Inget mac gör är mer os neutralt än t e x en Elitebook eller Thinkpad för där funkar alla windowsvarianter bra, och nästan alla linux, medans på en mac på funkar endast macs os bra, möjligtvis linux, men det största (alla windowsvarianter) fungerar dåligt dessutom kan man inte göra en bra singelinstall genom usbminne/skiva som man kunnat nu de senaste 25 åren eller nåt med windows, det är riktigt dåligt.

Enligt egna erfarenheter:

1. Du får med bra drivrutiner för Windows
2. Du kan köra Windows som enda OS din Mac
3. Single install med skiva funkar

Citat:

Prio 1 för en dator: se till att xp fungerar, för funkar det kan man med framgång hålla på med ljud vilket inget annat os lyckats med hittils riktigt bra mac inkluderat, för där är du låst till macprogram.

Har du varit i en studio någon gång? Har du hört talas om ProTools? Har du provat hur det är att använda MIDI på Mac OS X jämfört med Windows?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Tycker själv det är helt sjukt att ingen annan tillverkare(Asus, Dell, HP, Acer m,fl) lyckats få fram något som slår MBA! Nu kommer visserligen Asus snart med en värdig kandidat som dess utom ser snäppet snyggare ut men man ska inte bli förvånad om det dyker upp ett stort "MEN" i recensionerna.

Jag har själv tittat en del på bärbara datorer och just när det gäller runt 11" så är MBA mer eller mindre omöjlig att slå om det är smidigheten man är ute efter. däremot går man upp lite i storlekarna så kan man hitta väldigt kompetenta kandidater som kör i3,i5 och i7.

Själv är jag inte mycket för Apple men jag har faktiskt övervägt att köpa en MBA för att köra Windows7 på just för att det inte finns något bra alternativ på PC marknaden, men också för andrahands värdet är så sjukt högt! Apple folk bryr sig inte om om hårdvaran är 3-4 år gammal man kan ändå pressa ur en bunke 1000 lappar på de beg datorerna d.v.s de finns pengar att tjäna på apple folket .

Just när det gäller de minsta MBA så efter som det inte finns någon värdig kandidat så kan man inte häller säga att den är överpris. Däremot så finns det en hel uppsjö med bättre kandidater för de vanliga MacBook och där ser man att man får betala en hel del extra. Vi får se vad Asus kommer ta för sin version men troligen rör det sig om runt 10 000 kr där med.

Vi får väll se om Asus kommande blir något annars får man kanske köra på en MBA, de e inte precis som att jag kommer gynna PC marknaden om de inte klarar av att leverera.

Jag orkade för en gångs skull inte att läsa igenom allt struntprat här i tråden. Jag kan bara hålla med forumkollegan ovan samt säga att det ska bli kul när Apple lanserar sin <intel Sandy Bridge!:D<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag är dock orolig över värme/ljudvolym. MBP 13" fick ju som sagt en fläkt som låter mer när denna fick SB. Jag avskyr ljud från fläktar :p.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Jag är dock orolig över värme/ljudvolym. MBP 13" fick ju som sagt en fläkt som låter mer när denna fick SB. Jag avskyr ljud från fläktar :p.

Jo, verkar som MBP inte var så genomtänkt denna generationen. Har flera polare som framförallt har haft problem med minstingen i 15-serien.

Hoppas dock att MBA blir en bra produkt då jag verkligen behöver en ny laptop nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Jo, verkar som MBP inte var så genomtänkt denna generationen. Har flera polare som framförallt har haft problem med minstingen i 15-serien.

Hoppas dock att MBA blir en bra produkt då jag verkligen behöver en ny laptop nu..

Ja, det som är lite mitt problem. Sålde min MBP från 2010 för några veckor sen, så jag är laptoplös. Jag MÅSTE ha en laptop snarast, och om den uppdaterade MBAn inte håller måttet så finns det få alternativ, de enda som har 2010 varianten i lager (med 4 GB minne) verkar vara Apple.se, och de byter ju till den nya varianten så fort den kommer in.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Låter inte helt fel det där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Ja, det som är lite mitt problem. Sålde min MBP från 2010 för några veckor sen, så jag är laptoplös. Jag MÅSTE ha en laptop snarast, och om den uppdaterade MBAn inte håller måttet så finns det få alternativ, de enda som har 2010 varianten i lager (med 4 GB minne) verkar vara Apple.se, och de byter ju till den nya varianten så fort den kommer in.

Hmm.. lite moment 22 där. Den som lever får se antar jag....

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Hmm.. lite moment 22 där. Den som lever får se antar jag....

Japp. Känns som man gamblar lite här. Blir nog till att köpa den nya och hoppas på att Apple gjort rätt på MBAn. Är den sämst har jag ju 14 dagar på mig att lämna tillbaka, sen får jag försöka lösa ett alternativ :p.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redglittercoffin:

Enligt egna erfarenheter:

1. Du får med bra drivrutiner för Windows
2. Du kan köra Windows som enda OS din Mac
3. Single install med skiva funkar

Vilken version syftar du på? XP eller Windows Vista/7?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

var är den?

Permalänk
Medlem

verkar ju inte kommit någon ny mba än. kom det något den 14e? tänkte på att personalen behövde jobba över (enligt rykte).

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

nice

kommer också med nya macbook wheel?

http://www.youtube.com/watch?v=9BnLbv6QYcA