Permalänk
Medlem

Slutna vattenkylningssystem för CPU

Med temperatur målkurva och RPM reglering av fläkt(ar)

vilka finns det och är det någon som testat dom ?!

jag har glömt bort, men jag vet att det finns någon/ några där ute som har den fungtionen att man kan ställa in en målkurva efter en temperatursensor, altlså hur man vill att fläkten ska jobba i förhållande till olika temperaturer på både CPU och i kylvattnet. eller gäller detta bara kylvattnet ?!

Alla tipps mottages tacksamt

och är även nyfiken på hru ni upplever att pumparna låter på dom olika modellerna, för det är ngot jag är "rädd för" att pumparna ska låta... Ljudnivån är av 100% största vikt nämligen !

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Kan inte svara på dina första frågor, men kan svara på den angående ljudnivån på pumpen.
Har haft både en H50 och en H80 och kan säga att själva pumparna låter i princip ingenting och överröstas lätt av en vanlig HDD däremot så måste du ju ha fläkt(ar) på radiatorn och det är dessa som kommer låta.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.