Permalänk
Medlem

Lönare sig att köpa mer ram minne?

Hej!
Jag har just nu 2 gb ram på win xp 32 bit och tänkte öka till 3.5/3 gb beroende på om det lönar sig.

Funderar då också på antinge ett 1gb kort till eller 2gb så att det blir 4gb totalt o låta systemet använda upp till 3.5 gb.
Men jag läste nånstans att det skulle bli sämre prestanda och "slowa" ner systemet istället, stämmer det??

tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Beror på.
Vad består resten av datorn av och vad använder du datorn till?
Det kommer dock absolut inte att bli långsammare med mer RAM, men om det är lönt att köpa mer RAM beror som sagt på vad du vill kunna använda datorn till då jag utgår från att den är ganska gammal eftersom den bara har 2GB samt sitter på XP 32bit.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Ok, det är i stort sett till spelande. Data prestanda: Intel Core 2 Duo @ 2.80GHz, moderkort:Gigabyte GA-EP45-UD3LR, Ram-minnen: Crucial 2GB (2x1GB) 800Mhz, Grafikkort: ATI Radeon HD 4770 (512 MB).

Permalänk
Sötast

Jo den skulle inte må dåligt av att ha totalt 4Gig minne...

Men frågan är varför du sitter på ett operativsystem som är ett decenium gammalt?

Du sitter på en 64bitars rigg som kunde kört ett 64bitars Win7 istället.

Permalänk
Musikälskare

Ja fixa Win7 x64 och sen 4GB minne så blir det bra

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ok, heaha får väl försöka byta nångång när jag har pengar tack för svaren

Permalänk

Om du råkar vara student kan du ju kanske fixa Win7 gratis eller för max en hundring. (lagligt alltså)

Se bara till att fixa ett minne som går i samma hastighet (800Mhz)