Windows 7 säljer sju exemplar i sekunden

Permalänk

Om microsoft skulle sålt Windows 7 home för typ 500 kr skulle nog månag av piraterna kanske köpa ett exemplar. Dom skulle kunna sälja mer exemplar o ändå tjäna typ lika mycket som nu?

Bara en tanke

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Om microsoft skulle sålt Windows 7 home för typ 500 kr skulle nog månag av piraterna kanske köpa ett exemplar. Dom skulle kunna sälja mer exemplar o ändå tjäna typ lika mycket som nu?

Bara en tanke

Ställer mig skeptisk till det. Om de skulle sålt home för en 500lapp så skulle det snarare kanabalisera på home premium än på piratkopiorna. Tror de ligger helt rätt i prisnivå som det är, 900:- mot 500:- är inte så jäkla mycket ur en slutanvändares perspektiv men det krävs en hyfsat stor mängd extra köpare för att det skulle betala sig för MS.

Permalänk
Skrivet av peo.b:

Ställer mig skeptisk till det. Om de skulle sålt home för en 500lapp så skulle det snarare kanabalisera på home premium än på piratkopiorna. Tror de ligger helt rätt i prisnivå som det är, 900:- mot 500:- är inte så jäkla mycket ur en slutanvändares perspektiv men det krävs en hyfsat stor mängd extra köpare för att det skulle betala sig för MS.

Jo, om dom säljer Windows 8 Home Premium (eller vad det kommer heta då) för 1000 kr direkt när det släpps så är det rimligt tycker jag

Hoppas däremot att dom skippar alla olika verisioner o istället bara ha Windows 8 och möjligen kanske Windows 8 Light Edition eller något

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av plattangen:

Tycker inte riktigt att Windows7 är något jag skulle betala för, känns inte så bra att det är värt det. Men av vissa anledningar måste jag ändå ha Win7.

Win7 är faktiskt det första operativet från MS värt betala för.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Likvid:

Win7 är faktiskt det första operativet från MS värt betala för.

Du är inte så gammal va?

Permalänk
Medlem

Folk här har ju en förmåga att glömma att dom flesta människorna gärna betalar 1000 kr för ett OS för att slippa alla problem som eventuella crack metoder innebär.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Inte bra...

Inte bra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexei:

Folk här har ju en förmåga att glömma att dom flesta människorna gärna betalar 1000 kr för ett OS för att slippa alla problem som eventuella crack metoder innebär.

Oftast är det redan inlagt så det fungerar som en vanlig Windows-install.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Som jag sagt så många gånger förut, det två sakerna jag har imot med Win 7 är för det första den helt värdelösa GUIn, och det andra hur den hanterar musik med 5.1 ljudsystem.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Och dem fattiga barnen svälter fortfarande...

Tycker dem kunde pressa ned priset en hundralapp(inkl för studenter) när dem endå pumpar in så mycket pengar.

(Röstar för XP, just det system jag lärde mig i plugget)

man får ju studentrabatt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kent2:

Varför inte?!?!? (Och skriv inte nåt sånt barnsligt som att "det suger hästballe", utan va lite konstruktiv!)

Vista har blivit MYCKET bättre efter alla uppdateringar men att FÖREDRA Vista framför 7:an är helt korkat tycker jag. Det är som att en gamer skulle föredra ett gammalt grafikkort framför ett nytt! 7:an har allt som Vista har plus bättre optimerat och säkert ännu fler funktioner och förbättringar som jag inte känner till. Oftast inom datorvärlden, OFTAST OBS!!! så är nya produkter från samma tillverkare bättre. Så det är för mig hål i huvudet att spendera pengar på gammalt skit.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB