Permalänk
Avstängd

Koolance fläkt eller Scythe GT?

Tjena, jag ska köpa nya fläktar till min radiator.. jag vill ha hög presterande fläktar som fungerar bra, jag har kollat på Scythe Gentel Typhoon 1850RPM versionen och Koolance Fan, 120x25mm, 108CFM (http://www.koolance.com/water-cooling/product_info.php?curren...)
Jag vet att Koolance fläkten är högljuddare men jag har en fläkt kontroller som jag ska koppla in dom i isf, vilken fläkt tycker ni jag ska använda mig av?

Tar även emot andra förslag om den ultimata radiator kylaren som är 120x25mm

Mvh Adam

Visa signatur

| AMD Ryzen Threadripper 3990X | ASUS RoG Zenith II Extreme Alpha TRX40 | MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X OC | Corsair AX1200i | G.Skill 32GB 3200MHz CL14 Flare X | ASUS RoG Strix Helios GX601 | Samsung 980 PRO Raid 0 |

Permalänk
Avstängd

24H+ & no awnser:(

Visa signatur

| AMD Ryzen Threadripper 3990X | ASUS RoG Zenith II Extreme Alpha TRX40 | MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X OC | Corsair AX1200i | G.Skill 32GB 3200MHz CL14 Flare X | ASUS RoG Strix Helios GX601 | Samsung 980 PRO Raid 0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koolance94:

24H+ & no awnser:(

hur svårt kan det vara...ta det du tycker är bäst ! mer luftflöde är bäst men dem är oftast högljudda, så ta det som passar din miljö bäst !

Permalänk
Medlem

Kör på Gentle typhoon, känns onödigt att köpa en hög-RPM fläkt och inte köra den på max, då du kommer få bättre ljudvolym/prestanda av en GT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koolance94:

Tjena, jag ska köpa nya fläktar till min radiator.. jag vill ha hög presterande fläktar som fungerar bra, jag har kollat på Scythe Gentel Typhoon 1850RPM versionen och Koolance Fan, 120x25mm, 108CFM (http://www.koolance.com/water-cooling/product_info.php?curren...)
Jag vet att Koolance fläkten är högljuddare men jag har en fläkt kontroller som jag ska koppla in dom i isf, vilken fläkt tycker ni jag ska använda mig av?

Tar även emot andra förslag om den ultimata radiator kylaren som är 120x25mm

Mvh Adam

GT helt klart.

Kör med 2 st 1050 rpm i PnP, just nu helt öppet framför datorn (målar chassiet) och dem är helt ljudlösa.
Brukar va väldigt känslig mot fläktljud, därav mycket pengar på isolering osv.
Dessutom är dem väldigt bra till radiatorer

Visa signatur

Krusidullen är stulen