Permalänk
Medlem

planerar ny vattenkylning, Problem !!!

hejsan.
sitter och planerar ny vattenkylning i och med chassi köp men de verkar som om de blir tok pga grafikkorten
har just nu ett gigabyte gtx460 och tänkte köpa ett till. det jag ska göra e att köpa en define xl och modda så man har radiator i nedre delen av lådan så man plockar bort hdd burarna där och kanske får in 2 240 rads förhoppningsvis... typ som i tj07 och då har jag tänkt kyla cpu och gpuerna men de är där de skiter sig.
verkar inte som om de går att köra vattenkylning på gigabyte korten har suttit o googlat och de e delade meningar ang designen, en del säger att de funkar och en del inte... så därför tänkte jag att jag tar o frågar här om de kanske är nån som kör vatten på ett gigabyte gtx460 1gb som kan tipsa om block, och de e intre intressant me gpu only utan jag vil kyla allt då jag inte planerar att ha så mycke fläktar i lådan då de kommer vara en del i radiator avdelningen....

kanske går att modifiera ett täckande block då de verkar som om de e nån komponent som e högre än på andra kort eller nåt,... nån som har nå tips eller erfarenheter som de kan dela med sig av skulle vara toppen. känns ju inte som om de e värt att bara kyla cpu i ett sånt bygge då kan jag lika gärna anv min nuvarande h70

Permalänk
Medlem

Har kanske hittat lösningen på problemet. Efter mycket surfande hittade jag ett block som heter EK-FC460 GS/SONIC som visst ska vara för ej referens kort, nån som vet nåt om det och om de funkar på gigabyte kortet, skulle funka på gainward och palit kort ej ref

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC så finns det inget fullcover block som passar bolt on till detta utan du får köra med ett separat vga block och minnesflänsar.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

http://www.coolingconfigurator.com/
Du får knacka in vad du har, verkar inte finnas något block som passar dock.

Sen allvarligt är det verkligen värt att lägga 1000:- på ett FC block på ett kort som kostar 1450:- nytt, även om du hittar ett block som passar?
Varför inte bara lägga de där 2500:- kort+block kostar, skippa SLI och köpa ett GTX570+block i stället, ska väll inte skilja speciellt mycket i prestanda.
Du kan säkert sälja 460 som blir över.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Skrivet av lideri:

http://www.coolingconfigurator.com/
Du får knacka in vad du har, verkar inte finnas något block som passar dock.

Sen allvarligt är det verkligen värt att lägga 1000:- på ett FC block på ett kort som kostar 1450:- nytt, även om du hittar ett block som passar?
Varför inte bara lägga de där 2500:- kort+block kostar, skippa SLI och köpa ett GTX570+block i stället, ska väll inte skilja speciellt mycket i prestanda.
Du kan säkert sälja 460 som blir över.

ja de börjar luta åt att skita i att vattenkyla gfx.. mitt låter ju inte så mycke utan jag tänkte mer att de skulle se shyst ut me vattenkylning men kostnaden e för hög då jag har suttit o räknat efter.. tror jag bara tar och köper ett define xl o behåller min h70 så länge och ser hur temperna blir.. problemet jag har just nu i min låda e att datorn bootar om av värme då man kör tex witcher 2. lådan har hängt me ett par uppgraderingar så luftflödet e inte specielt bra... finns bara en 90mm fläkt in så de blir lite bastu i de