Permalänk

konfigurera/tweaka en laptop

Hej, är både till forumet och den tekniska biten relativt ny, ursäktar på förhand eventuella fel.
Min ursprungliga idé var att klocka min laptop, men efter vidare research via google och flertalet forum så förstår jag att det på grund av, värmeutveckling, brist på fläktar och låsta BIO:s etcetera, etcetera, inte är en bra idé.

Min frågeställning ändrades därför till vad jag skulle kunna göra med min dator för att ändra prestandan, notera att mitt mål inte är att kunna spela spelet X, utan istället att min dators ska användas till sin fulla förmåga, hur som helst kom jag därför i tankar om tweaking och tweaking-program. Önskvärt hade vart att man skulle kunna se ett facit eller schema över människor med dator X som har gjort ändring Y som får effekt Z, men eftersom detta inte är tillgängligt så frågar jag istället er, tweakingprogram som eVGA precision, MSI afterburner, Rivatuner och liknande, skulle dessa kunna användas på ett fördelaktigt sätt till min dator, vilka möjligheter till förändringar ser ni? (tänker primärt på om jag kan tweaka grafikkortet, t.ex core- & memory -speed)

Som ett sidospår så använder jag just nu original drivrutiner till grafikkortet och skulle gärna vilja använda några andra som nForce eller Omega, men dessa tycks inte vara kompatibla med Win7 x64, undrar därför vilka drivrutiner ni skulle rekommendera?

Min CPU-Z profil
Min dator från Notebookcheck
Min dator från ASUS.com
Mitt grafikkort från Notebookcheck

Edit: ursäkta slarviga språket, hela inlägget försvann när jag skulle förhandsgranska det...
Hittade även detta via Google: http://hwbot.org/hardware/videocard/geforce_gt_220m/ tillvägagångssätt?

Permalänk
Medlem

kolla om du kan sänka spänningen på cpu:n, det borde ge en lägre temperatur på datorn.

Permalänk
Medlem

Med tuneup 2011 skulle du kunna rensa bort dvs onödiga processer = mer tillgängligt ram

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kanske ska påpeka att min dator i stort är - som jag förstår det - så optimerad som möjligt genom olika typer av rensningar och ändringar som defragmentering, borttagning av processer, rensning i reg etcetera, etcetera.